Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor EdvandeZilver » zo sep 03 2023 9:58 pm

jvdme schreef:Is die verrekte EXIF niet om de tuin te leiden ..... ?


Astu:
http://opanda.com/en/iexif/
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3152


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor jan24 » ma sep 04 2023 11:09 am

Ik wil mij niet nadrukkelijk mengen in de discussie, maar ik heb nooit beter geweten, dan dat foto's voor de maandopdracht sowieso met Nikon geschoten moesten worden. En dat dit ook voor ander aangeleverd fotomateriaal gold. Al dan niet met vreemdmerk accessoires.
Sterker nog, ik heb wel eens op het forum gezocht naar een sectie specifiek voor het plaatsen van foto's geschoten met een andere camera dan Nikon.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1819


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor henkk » ma sep 04 2023 12:12 pm

jan24 schreef:Sterker nog, ik heb wel eens op het forum gezocht naar een sectie specifiek voor het plaatsen van foto's geschoten met een andere camera dan Nikon.


zie hier: viewforum.php?f=55
maar dit is ook gesloten
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4944


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor jan24 » ma sep 04 2023 12:57 pm

Die had gezien, zie nu ook dat ik zelf daar ooit een foto heb geplaatst.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1819


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor EdvandeZilver » ma sep 04 2023 1:44 pm

Patrick schreef:Laten jullie het even weten als ik op zoek moet naar een 49mm Nikon UV filter om weer mee te mogen doen? :prost:

Mocht dat niet lukken, ik heb nog een paar frisse Nikon draagriemen op zolder liggen :prost:
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3152


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor pimmetje » ma sep 04 2023 2:20 pm

Van mij nog originele Nikon zonnekappen :D
Online
pimmetje

Clublid
Berichten: 975


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Patrick » ma sep 04 2023 2:35 pm

EdvandeZilver schreef:
Patrick schreef:Laten jullie het even weten als ik op zoek moet naar een 49mm Nikon UV filter om weer mee te mogen doen? :prost:

Mocht dat niet lukken, ik heb nog een paar frisse Nikon draagriemen op zolder liggen :prost:

Ah. Goed idee. Die heb ik genoeg liggen! :prost:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor MarcoEos70D » ma sep 04 2023 2:55 pm

jan24 schreef:Ik wil mij niet nadrukkelijk mengen in de discussie, maar ik heb nooit beter geweten, dan dat foto's voor de maandopdracht sowieso met Nikon geschoten moesten worden. En dat dit ook voor ander aangeleverd fotomateriaal gold. Al dan niet met vreemdmerk accessoires.

Dat was dan een onjuist uitgangspunt ;-) Want het plaatsen van dergelijke foto's was en is gewoon mogelijk, en het meedoen aan de fotowedstrijd was expliciet toegestaan (je verdiende er alleen minder punten mee).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Patrick » ma sep 04 2023 3:23 pm

Wat vreemd is. Het is toch makkelijker om topplaten te produceren met een échte Nikon! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Peter » ma sep 04 2023 10:07 pm

draadje kan naar de coffee corner en geeft wel aan hoe zaken aan de 'stamtafel" bedacht worden en de reacties daarop .
Kap nu eens met al die 'regeltjes' , NCN op zijn smalst langzamerhand. We zijn toch volwassen volk hier :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Karina2 » wo sep 06 2023 9:41 am

Tje, wat een reacties :(
Het bestuur bestaat merendeels uit mensen die een intensieve fulltime baan, met vaak al meer dan een 40-urige werkweek(!) naast hun gezin/familie, hebben. Desondanks zijn deze mensen bereid een groot deel van hun toch al zeer beperkte vrije tijd, onbetaald in te zetten voor het draaiende houden van NCN: NIKON Club Nederland. “What’s in a name?!”
Deze mensen verdienen dan ook op z’n minst een respectvolle benadering. En ja, ook wanneer je kritiek hebt of het oneens bent.

Het staat overigens een ieder vrij om zelf een FCN-Fotografie Club Nederland op te richten, met geheel eigen regels of geen regels, net wat je wilt. Veel succes met het zoeken naar een bestuur en andere vrijwilligers die zo ‘dedicated’ zijn om onbetaald hun tijd, inzet en energie daaraan te besteden.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1580


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Gemmageluk60 » wo sep 06 2023 10:12 am

Helemaal mee eens, Karina. Als er commentaar komt op regels die mensen of dieren kunnen schaden, dan is dat prima.
Maar op een Nikon-Forum voor een wedstrijd Nikon-plaatjes willen, is gewoon een redelijke regel, kan er niet bij dat mensen zich daar druk om maken.
Fotografeer met Nikon, Canon, Fuji, Sony en Leica, oja heb ook nog een Panasonic, maar vind het geen enkel probleem om voor de forum Nikon te gebruiken.
Wat je noemt van een mug een olifant maken.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 841


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor annoh » wo sep 06 2023 10:25 am

NCN is een merken club. Je hebt, in ieder geval, 2 zaken die de leden binden. Het merk Nikon en de activiteit fotografie. Het ene lid heeft meer binding met het merk, het andere meer met de activiteit. Dat verschil mag er zijn. In ieder geval heeft een merkenclub een groot voordeel, je hebt geen stammenstrijd tussen de verschillende merken.

Je wilt dat er een zekere afstand bestaat tussen de club en het merk. Is de bevestiging van een draagriem onvoldoende degelijk dan zal je daarover melding mogen maken. Aan de andere kant is het wel zo plezierig dat het merk als sponsor wil optreden. Dat spanningsveld heb je niet alleen hier maar ook bijvoorbeeld in de betaalde pers. Zo herinner ik me dat de Nikon importeur, als belangrijke adverteerder, het helemaal niet leuk vond dat in het blad Camerabeurs/Camera Magazine vermeld stond dat de Nikon D2h te weinig pixels heeft om een A4’tje af te drukken met 300 dpi.

Ik ben, en dat zal wel bekend zijn, meer beeld dan merk gericht. (hoewel, eigenlijk gaat er niks boven mijn Nikon F2A) De winnende foto van de maandopdracht wordt via allerlei kanalen de wereld in geslingerd. Als club, en als merk, heb je daar belang bij. Dat die foto met een Nikon gemaakt dient te worden kan ik me voorstellen. Ik herinner me, pakweg 15 jaar geleden was er een Nikon reclame foto met daarop een Nikon camera gemaakt met een ander merk camera, internet stond er bol van. Dat wil je gewoon niet. Ik begrijp het besluit van het bestuur om de regel in te stellen dat de Maandfoto met een Nikon camera gemaakt moet worden.

Het kan zijn dat je niet eens bent met een besluit. Is het een idee om respectvol met elkaar om te gaan?
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Patrick » wo sep 06 2023 10:46 am

Ik ben niet tegen die maandfoto die met een Nikon camera gemaakt moet zijn en heb dat volgens mij ook niet getypt. Ik gaf aan er tegen te zijn dat je dan wel met een ander merk mee mag doen maar dan minder punten verdient. Dat vind ik een hele vreemde spagaat.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor MarcoEos70D » wo sep 06 2023 10:49 am

Karina2 schreef:Tje, wat een reacties :(
Het bestuur bestaat merendeels uit mensen die een intensieve fulltime baan, met vaak al meer dan een 40-urige werkweek(!) naast hun gezin/familie, hebben. Desondanks zijn deze mensen bereid een groot deel van hun toch al zeer beperkte vrije tijd, onbetaald in te zetten voor het draaiende houden van NCN: NIKON Club Nederland. “What’s in a name?!”
Deze mensen verdienen dan ook op z’n minst een respectvolle benadering. En ja, ook wanneer je kritiek hebt of het oneens bent.

Eens. Ik weet uit nogal wat ervaring op meerdere fora dat het niet altijd makkelijk is om admin of mod te zijn. Tegelijk werkt dat respectvolle twee kanten op. Noblesse oblige, zeg maar. En dat wordt juist relevant op momenten dat er besluiten genomen die niet door iedereen begrepen of gewaardeerd worden. Wat mij betreft is er verbetering mogelijk aan beide "kanten".

annoh schreef:NCN is een merken club. Je hebt, in ieder geval, 2 zaken die de leden binden. Het merk Nikon en de activiteit fotografie. Het ene lid heeft meer binding met het merk, het andere meer met de activiteit. Dat verschil mag er zijn.

Dat verschil zorgt inderdaad heel makkelijk voor de tweedeling die je in dit topic ziet, en zorgt even makkelijk voor onbegrip over en weer.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten