Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor MarcoEos70D » vr sep 01 2023 9:21 am

josti schreef:We moeten er volgens mij vooral voor waken dat de maandopdracht een leuk draadje blijft waar een aantal leden elke maand fanatiek mee aan de slag gaat.

Eens. Let's go :wink2:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor tim62 » vr sep 01 2023 9:25 am

Dank voor je toelichting Jos! Ik kan me iets voorstellen bij de wijziging, maar vind het ook wel jammer. Er doet maar een kleine groep mensen mee met de maandopdracht, het zou jammer zijn als er daar nog weer een aantal van afvallen. Verder denk ik dat de reacties van eenieder wijzen op betrokkenheid, en dan helpen opmerkingen als "doordraven", "opblazen", "klagers en zeurders" van een bestuurslid niet erg in een discussie. Het was slimmer geweest vanuit het bestuur gelijk de onderbouwing te plaatsen, maar Jos heeft goed uitgelegd hoe het is gegaan.
Bekijk mijn foto's op ∞500px
tim62

Clublid
Berichten: 137


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Bert vD » vr sep 01 2023 9:53 am

Ik ben het helemaal met je eens, Jos. Mijn overwegingen: zorgen waren dan ook zeker niet richting jou bedoeld. Het moet gewoon een leuk, inspirerend en uitdagend draadje blijven. En dat organiseer jij steeds fantastisch. Chapeau!
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Patrick » vr sep 01 2023 9:59 am

Ik zie niet in waarom foto's voor FOTOopdrachten gemaakt moeten zijn met Nikon apparatuur. Het gaat om de beelden, niet om de spulletjes wat mij betreft. En volgens mij is het nu zo dat als je meedoet met niet-Nikon spullen, dat je dan puntenaftrek krijgt. Dus het mag wel, maar je mag niet winnen. Dan doe ik uit principe gewoon niet mee. En nee, ik ga niet expres met mijn D700 rondlopen om mee te doen aan zoiets...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Bert vD » vr sep 01 2023 10:17 am

Die puntenaftrek mag er van mij ook af. Wel een leuke bijkomstigheid om te melden is dat ik ondanks de beperkingen positief verbaasd was over de kwaliteiten van de AW100. €45.- op MP. Die heb ik nu vaak gewoon op zak. Dat dan weer wel.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor josti » vr sep 01 2023 12:14 pm

Patrick schreef:Ik zie niet in waarom foto's voor ....

Zie je het niet in of ben je het er niet mee eens? Dat laatste mag natuurlijk.

Patrick schreef:....Dan doe ik uit principe gewoon niet mee....

Deze keer van je geloof afgestapt? :wink:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor josti » vr sep 01 2023 12:32 pm

Omdat ik het draadje met de foto's voor de maandopdracht zo schoon mogelijk wil hebben voor de poll, plak hieronder nog even de uitleg van de regelaanpassing. Past imho goed in dit draadje en ik wil het niet zomaar weggooien.

(In het draadje met de foto's voor de maandopdracht van augustus) josti schreef:Voor diegene die door deze beslissing van het bestuur verrast zijn, hier de achterliggende motivatie. Sinds ik een aantal jaren geleden de organisatie van de maandopdracht overnam, zijn er wat veranderingen doorgevoerd. In het verleden was de maandopdracht alleen een forum-opdracht. De organisatie daarvan met de bijbehorende regels heb ik naadloos overgenomen van de vorige organisator. Met de winnende foto's werd nagenoeg niets gedaan. Vervolgens is er gedacht om de maandopdracht wat meer gewicht te geven. De winnende foto werd vanaf dat moment niet alleen gepubliceerd op de homepage van de website, maar ook in het NCN-magazine, de nieuwsbrief en de socialmediakanalen van de NCN, Facebook en Instagram. Nikon Nederland is een van de sponsoren van onze club. In het kader daarvan is bij een van de leden de vraag gerezen of het wel zo chique is om foto's die niet met Nikoncamera's (body's) zijn gemaakt in ons magazine en de socialmediakanalen te publiceren en dan de exifgegevens, waaronder de camera daarbij te vermelden. Mede omdat een van de winnende foto's toen niet met een Nikoncamera gemaakt was en daar commentaar op kwam. Wel logisch, want je bent een Nikonclub en dan is de winnende foto gemaakt met een Fuji. Daar wringt toch iets. Dat is toch wat anders als je meedoet aan een gewone fotowedstrijd. Daar kan je foto's insturen die met elke camera gemaakt mogen zijn.
Het puntensysteem zoals we dat nu gebruiken, is feitelijk ook met de gedachte in gebruik genomen dat de jaarfoto (beste van alle winnende maandopdrachten) met een Nikon is gemaakt. Die lijn wordt dus nu doorgetrokken naar de foto van de maand. Het bestuur heeft om bovengenoemde reden dus besloten dat vanaf nu alleen foto's die met een Nikonbody zijn gemaakt meedoen aan de maandopdracht.
Overigens komt het niet zo vaak voor dat er foto's geplaatst worden die met andere camera's dan Nikon zijn gemaakt; van de regelmatige inzenders weet ik dat die naast een Nikon ook een andere camera hebben.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor ben42 » vr sep 01 2023 12:37 pm

Met de Nikon club hebben we een goede fotoclub. Vroeger gebruikte ik nog foto.nl, maar daar ben ik (laat) uitgestapt omdat het moddergooien op een bepaald moment de overhand kreeg.

Een andere club die de functie zo goed vervuld als de Nikon club ken ik niet. Niet merkgebonden, niet merk onafhankelijk. Op een of andere manier werkt die merkgebondenheid met Nikon erg goed, veel trouwe mensen in de club die al wat langer lid zijn en de meesten zijn ook daadwerklijk Nikon gebruiker. We zijn dan ook niet alleen Nikon club in de naam.

Zelf vind ik het wel jammer dat er geen vergelijkbare club is waarbij merk helemaal geen rol speelt. Daarom ben ik blij met de Nikon club. De reden dat ik al weer lang geleden naar Nikon bij overgestapt was dat Nikon trouw was aan de bajonet. Nu met de Z serie, zou dat weer een reden kunnen zijn om over te stappen naar een ander merk. De club is momenteel een belangrijke reden waarom ik niet overweeg om over te stappen. Het product komt met de club en de club komt met het product, die twee zijn aan elkaar gerelateerd.

Voor foto's die uiteindelijk in het Nikon Club Nederland blad terecht (kunnen) komen vind ik het niet zo gek om een restrictie voor de body aan te brengen, waarbij ik heel blij ben dat dit niet voor de lens of de accesoires van toepassing is. Ik kan nog gewoon mijn accu's opladen met stroom van een willekeurige leverancier en vermoed dat dat ook zo zal blijven.

Blij met de club, blij met de Nikon club.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Online
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2631


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Gemmageluk60 » vr sep 01 2023 2:40 pm

Helemaal met Ben42 eens.
Een leuke club de Nikon-club, zo houden.
En zoals bij alles in het leven gelden er nu eenmaal meer of minder regels.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 841


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Genster » vr sep 01 2023 4:34 pm

Henk schreef:. …We hebben een heel fijn contact en profiteren daar als club ook van. Daar mag dan ook best iets tegenover staan...


Van (betalende) leden die minder of niet met een Nikon fotograferen profiteert de club toch ook?

Ik heb nog nooit aan de opdrachten meegedaan (denk ik) dus wat dat betreft maakt het mij allemaal niet uit.

Maar ik denk dat ik overal aan moet kunnen deelnemen omdat ik (betalend) lid ben, ook als dat met een foto uit een niet-Nikon camera is.

Maar zoals gezegd is het voor mij persoonlijk niet belangrijk :)
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Peter » vr sep 01 2023 5:25 pm

voorhammr schreef:Om meteen maar even te reageren, het is niet onze bedoeling om foto's van andere merken te weren van dit forum. Enkel voor de maandopdrachten waar een wedstrijd component aan vast zit en tevens publicatie van de foto op diverse media hebben wij besloten dat dit vanaf heden enkel met Nikon camera's toe te staan.


meen je niet serieus he :D :prost:
Is dit aan de stamtafel bedacht met een slok teveel op ?

Wat zullen ze bij Nikon trots op ons zijn
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor HenkvanZuylen » vr sep 01 2023 6:18 pm

Wat een drukte om niks eigenlijk, regels horen er nou eenmaal bij.
Iedereen naar de zin maken lukt nou eenmaal nooit.

En als je er ècht niet mee kan leven….een forum opzetten kan iedereen wel 🙂
Het is maar hobby, relax!
Gebruikersavatar
HenkvanZuylen

Forumlid
Berichten: 166


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor jvdme » vr sep 01 2023 9:26 pm

Waarom heet dit forum: Nikon-Club-Nederland ?

Je gaat toch ook niet met een Mercedes naar een Porsche club.
jvdme

Forumlid
Berichten: 447



Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Frans Martens » vr sep 01 2023 9:38 pm

jvdme schreef:Waarom heet dit forum: Nikon-Club-Nederland ?

Je gaat toch ook niet met een Mercedes naar een Porsche club.

Eens!
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wel of niet uitsluitend foto's gemaakt met Nikon camera's op dit forum

Berichtdoor Tony D » vr sep 01 2023 10:03 pm

En +1!
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten