Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Tony D » do apr 25 2024 2:05 pm

Als je foto's op Flickr plaatst kun je ze ook hier op het forum laten zien.

Stap 1: Verklein je foto die je wil plaatsen eerst op je computer tot maximaal 2048x2048 pixels. De langste zijde mag niet groter zijn dan 2048 pixels.

Stap 2: Plaats je foto op Flickr

Stap 3: Klik op de foto in Flikcr

Stap 4: Klik op het pijltje rechts onderin

Afbeelding

Stap 5: Kies in het menu dat opent voor de optie BBCode

Afbeelding

Stap 6: Kies bij het formaat voor 'Original'

Stap 7: Selecteer de code die je ziet en kopieer die

Stap 8: Plak de code in je bericht op het forum

Afbeelding

De code bestaat uit twee delen: In de eerste regel van dit voorbeeld staat de code voor de foto zelf
Het tweede deel geeft onder de foto de titel en de maker weer. Dit tweede deel kun je weglaten.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2793


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Ronald53 » do apr 25 2024 2:16 pm

Niet weglaten, dat tweede deel! Dan is er geen toegang tot de EXIF!
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1588


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor EdvandeZilver » do apr 25 2024 2:31 pm

Tony D schreef:Als je foto's op Flickr plaatst kun je ze ook hier op het forum laten zien.

Stap 1: Verklein je foto die je wil plaatsen eerst op je computer tot maximaal 2048x2048 pixels. De langste zijde mag niet groter zijn dan 2048 pixels.
....
....
enz.
Ton

Dit is een overbodige stap, en zou ik weglaten.
Je hebt zoals je bijgevoegd plaatje laat zien de keuze uit diverse formaten, óók het maximale 2048 formaat.
De foto in volledig formaat kunnen bekijken op Flickr is ook wel een fijne optie.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3164


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor keenoncoolstuff » do apr 25 2024 3:32 pm

Die stap is niet overbodig. Op het forum is een maximale breedte van 2048 pixels het meest overzichtelijk. Nu kun je bij Flickr inderdaad kiezen om een kleinere versie te laten zien, maar de EXIF is alleen bij de originele grootte te zien.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 657


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Tony D » do apr 25 2024 3:33 pm

Ronald53 schreef:Niet weglaten, dat tweede deel! Dan is er geen toegang tot de EXIF!

Volgens mij wel. Ik heb het geprobeerd en in beide gevallen zie je de EXIF in de EXIF-viewer die aan het forum is gekoppeld.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2793


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Tony D » do apr 25 2024 3:35 pm

EdvandeZilver schreef:
Tony D schreef:Als je foto's op Flickr plaatst kun je ze ook hier op het forum laten zien.

Stap 1: Verklein je foto die je wil plaatsen eerst op je computer tot maximaal 2048x2048 pixels. De langste zijde mag niet groter zijn dan 2048 pixels.
....
....
enz.
Ton

Dit is een overbodige stap, en zou ik weglaten.
Je hebt zoals je bijgevoegd plaatje laat zien de keuze uit diverse formaten, óók het maximale 2048 formaat.
De foto in volledig formaat kunnen bekijken op Flickr is ook wel een fijne optie.

Als je niet zelf de foto verkleint, maar je laat het door Flickr doen, krijg je ook artefacten erbij. De kwaliteit is lager dan wanneer je het vooraf zelf doet.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2793


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Karina2 » do apr 25 2024 3:41 pm

Ik weet niet precies hoe je dat laatste bedoelt, maar ik kies heel vaak vanuit Flickr een vd medium formaten, o.a. voor inzendingen maandopdracht en wanneer je dan op de link klikt, zijn de exif gewoon zichtbaar op Flickr. (terwijl ik ze dan niet van te voren verkleind heb naar 2048)

Dit is reactie op post van "keenoncoolstuff" en niet op "Tony D"
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1586


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Ronald53 » do apr 25 2024 4:07 pm

Tony D schreef:
Ronald53 schreef:Niet weglaten, dat tweede deel! Dan is er geen toegang tot de EXIF!

Volgens mij wel. Ik heb het geprobeerd en in beide gevallen zie je de EXIF in de EXIF-viewer die aan het forum is gekoppeld.

Ton

Volgens mij niet, kijk maar eens bij de appelvinken van Nikkormaat: viewtopic.php?p=961057#p961057. Als ik op de foto klik, opent er wel een nieuw venster, maar daar staat alleen de foto, geen EXIF.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1588


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Tony D » do apr 25 2024 4:19 pm

Je hebt gelijk met die appelvinken. Daar zie ik inderdaad geen EXIF. Maar die zitten er op Flickr ook niet in.

Hier een foto van mij:

AfbeeldingFoto 4 @400 by Ton van der Schaal, on Flickr

Afbeelding

De eerste met volledige code van Flickr en de tweede met alleen de eerste regel.
Ik zie op het forum in beide gevallen de EXIF op mijn Windows PC met Google, Edge en Duckduckgo, ook op mijn iPone en iPad onder Safari.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2793


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaasten op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Ronald53 » do apr 25 2024 4:32 pm

Tony D schreef:Je hebt gelijk met die appelvinken. Daar zie ik inderdaad geen EXIF. Maar die zitten er op Flickr ook niet in.

Hier een foto van mij:

AfbeeldingFoto 4 @400 by Ton van der Schaal, on Flickr

Afbeelding

De eerste met volledige code van Flickr en de tweede met alleen de eerste regel.
Ik zie op het forum in beide gevallen de EXIF op mijn Windows PC met Google, Edge en Duckduckgo, ook op mijn iPone en iPad onder Safari.

Ton

Bij de 2e foto van jou zie ik een enkel armetierig regeltje met alleen summiere EXIF informatie. Door op de link in de regel onder de 1e foto te klikken, krijg ik veel meer informatie te zien. Zoals bijvoorbeeld met welke lens de foto gemaakt is. Ik vind dat op een site als de onze niet geheimzinnig gedaan moet worden over de instellingen, camera en objectief waarmee foto's gemaakt zijn. Dus pleit ik ervoor: Hou die 2e regel wel in stand, of plaats tenminste ergens een link naar je Flickr account (het 2e deel van de 2e regel).
groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1588


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Tony D » do apr 25 2024 5:00 pm

Ik krijg bij beide foto’s de Flickr pagina met alle Exif erbij als ik op de foto’s klik.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2793


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Ronald53 » do apr 25 2024 5:22 pm

Tony D schreef:Ik krijg bij beide foto’s de Flickr pagina met alle Exif erbij als ik op de foto’s klik.

Ton

Vreemd. Misschien omdat het je eigen foto betreft? Wat krijg je dan te zien als je hier op de bovenste foto van Henk klikt? Daar zie ik ook maar heel beperkte informatie, terwijl veel meer informatie zichtbaar wordt als ik op de link linksonder de foto klik.
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald53 op do apr 25 2024 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1588


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor EdvandeZilver » do apr 25 2024 5:46 pm

Als je goed kijkt zie je op de onderste foto van Ton een blauwe streep omdat hij in de code de url naar Flickr heeft geplaatst.
Als ik daar op klik kom ik gewoon op de Flickr pagina met alle exif info.
Het wordt een ander verhaal als je uit de Flickr code alleen de img open en sluit tags gebruikt, dan is de exif niet zichtbaar.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3164


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Ronald53 » do apr 25 2024 5:55 pm

EdvandeZilver schreef:Als je goed kijkt zie je op de onderste foto van Ton een blauwe streep omdat hij in de code de url naar Flickr heeft geplaatst.
Als ik daar op klik kom ik gewoon op de Flickr pagina met alle exif info.
Het wordt een ander verhaal als je uit de Flickr code alleen de img open en sluit tags gebruikt, dan is de exif niet zichtbaar.

Bedankt Ed. Het maakt inderdaad verschil of je gewoon ergens op de foto klikt, of onderaan, bij de blauwe streep. Een Z8 leren gebruiken is een stuk eenvoudiger...
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1588


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's plaatsen op het forum vanuit Flickr 2024

Berichtdoor Tony D » do apr 25 2024 6:21 pm

Afbeelding

Dat heb ik dus nu gedaan: alleen de [img]-tags van Flickr gebuikt. (voor nu even de [img] veranderd in[mg] anders zie je de code niet): [mg]https://live.staticflickr.com/65535/53678336835_5040c7ebae_o.jpg[/mg]
Met deze code kom je nog wel terug op Flickr, maar zie je ook niets anders van de foto: geen EXIF of maker.
En op het forum zie je inderdaad alleen dat ene regeltje.
Maar deze optie stel ik ook niet voor.
Zijn we er weer uit.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2793


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten