Nikon Df

Discussies over de Df.

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Léon Obers » vr jan 03 2014 12:16 pm

djunclesam schreef:Dergelijke onjuist informatie is altijd jammer... Deze winkel vergoed de eventuele inklarings-kosten volledig (en snel). Rondje op Tweakers leert dat deze winkel erg snel levert EN eventuele douanekosten terug overmaakt.

Weet je wel zeker dat de informatie van die winkel om de inklarings-kosten volledig (en snel) te vergoeden correct en volledig is?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een winkel voor Sinterklaas of Kerstman gaat spelen voor "particulieren" om het uit eigen zak te betalen. Bij bedrijfsmatige aanschaf, voor mensen die een BTW-nummer hebben, zou het misschien wel een optie kunnen zijn, met wat de winkel als service biedt. Maar dat komt dan voort uit de gedachte dat de winkel uiteindelijk die kosten dan ook weer kan verhalen bij de belastingdienst in het betreffende land via bepaalde douaneformaliteiten die je met elkaar moet uitwisselen. Dat is echter niet de gebruikelijk gang van zaken.

Ter extra aanvulling / edit:
Gebruikelijk bij leveranciers en zelfstandigen (fotografen) met een BTW-nummer "binnen Europa" is dat producten zonder BTW worden verstuurd, indien handelsgegevens + BTW-nummer van de fotograaf ook bij de leverancier bekend zijn.

De extra BTW die bij import door de douane (van leveranties buiten Europa) wordt geheven kan door de fotograaf met BTW-nummer uiteindelijk weer als "voorbelasting" worden teruggevorderd bij de belastingdienst bij de maandelijkse, kwartaal of jaar BTW-aangifte als de aanschaf van het product een bedrijfsmiddel is. Hetzelfde zoals dat het geval is met producten die in Nederland zelf worden aangeschaft waar BTW over is geheven.

Bij leveranciers / producten buiten Europa kan het zijn dat die producten reeds standaard zonder BTW (van de in dat land geldende regels) worden verstuurd. De extra BTW die bij import wordt geheven kan later weer worden teruggevorderd door zelfstandigen (fotografen) met een BTW-nummer zoals hiervoor omschreven.
Voor particulieren geldt dat dus niet.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op vr jan 03 2014 3:55 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Cees » vr jan 03 2014 12:25 pm

Staat expliciet vermeld op de site....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor JvdKooij » vr jan 03 2014 12:40 pm

Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor CaptainHook » vr jan 03 2014 12:41 pm

Het staat idd op hun website, maar ik vind het nogal dubieus:

8. Moet ik importkosten betalen als ik mijn pakket ontvang?

De prijzen die u betaalt bij Onestop Digital zijn exclusief BTW en importkosten. De douane van uw land kan u nog BTW en importkosten laten betalen. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.

Op dit moment is de BTW-vrije garantie alleen van toepassing op bestellingen die naar Australië, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk worden verzonden.

Als u nog vragen heeft over eventuele importkosten, kunt u altijd contact met ons opnemen.

9. Watis de “BTW-vrije”garantie?

Wij bieden een “BTW-vrije” garantie op al onze producten, wat betekent dat u geen importkosten (douanebelasting, koeriertoeslag, BTW) hoeft te betalen, ook wel BELASTINGVRIJ genoemd. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.

Op dit moment is de BTW-vrije garantie alleen van toepassing op bestellingen die naar Australië, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk worden verzonden. Als u nog vragen heeft over eventuele importkosten, kunt u altijd contact met ons opnemen.

10. Hoe vraag ik de BTW terug?

Als u de BTW wilt terugvragen, vult u dan alstublieft het “BTW Teruggave” formulier in op onze website. Nadat u het BTW Teruggaveformulier heeft verstuurd, stuurt u de BTW bon via email, fax of post naar ons op. Ons adres is Onestop Digital, Room 7, 8/F., Hai Phong Mansion, 99-101 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong. Zo gauw wij de bon hebben ontvangen, betalen wij u de BTW terug.

https://www.onestop-digital.com/index.p ... &page_id=8

Volgens mij klopt hier iets niet... bovendien is er daadwerkelijk iemand die dit kan bevestigen dat ze dit ook terugbetalen?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Marten » vr jan 03 2014 12:46 pm

Ik zie het nu ook. Heel bijzonder!
Ik heb mij vergist. Excuses.
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die hun douanekosten BTW etc. daadwerkelijk teruggestort hebben gekregen.

Ik heb mijn eerdere reactie verwijderd om misverstanden te voorkomen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor CaptainHook » za jan 11 2014 11:39 am

Nog meer fraaie retro verpakkingen voor de Df:
http://nikonrumors.com/2014/01/10/new-g ... more-70208
Afbeelding
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Arie Vigelius » za jan 11 2014 11:45 am

Reeds besteld :-)
Gebruikersavatar
Arie Vigelius

Forumlid
Berichten: 563


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Flandria » za jan 11 2014 12:03 pm

Marten schreef:Deze mijnheer vindt zichzelf meestal véél interessanter dan de camera die hij "test".


Ben ik wel met je eens.
Ongeacht welke camera hij test, het resultaat is ook nog eens niet representatief.
Flandria



Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Ivan10 » za jan 11 2014 10:17 pm

Ik vind zijn video's altijd wel interessant en vermakelijk. En misschien heeft hij ook wel een punt, de camera als antwoord op de mix analoog/digitaal is het nog niet. Een mede-forumlid eerder op het forum gaf het al aan een camera met 3-4 knoppen: algemeen instellingen A, M, S, P, Diafragma, Sluitertijd, ASA, is er niet nodig. Of zijn er nog meer wensen?

Nikon Df Hands-on Review

Zijn steekhoudende kritiek is dus de prijs, AF-snelheid en de knoppen. Plus het feit dat het 4 jaar ontwikkeltijd kostte. Oh ja en die lens, die er bij zit, zonder diafragma scherpte/diepte ring. Daar had hij ook een punt. Tja voor die prijs was een limited edition objectief, old school wel gaaf geweest. Ik denk dat hij wel een fan is, maar er gewoon wat meer van verwachtte. Toch had hij de flexibilteit van de body met een oude Nikon lens kunnen testen.

Zelf heb ik de camera niet gezien noch in mijn handen gehad. Maar ik blijf het er fantastisch uit zien.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Marten » zo jan 19 2014 10:09 pm

Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Ed Post » zo jan 19 2014 10:30 pm

Dit hadden we nou nodig op de eerdere modellen zoals de D3 en D4 en de D700 en D800...
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor John Hoenen » zo jan 19 2014 10:46 pm

Ed Post schreef:Dit hadden we nou nodig op de eerdere modellen zoals de D3 en D4 en de D700 en D800...


http://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=22_91
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Ed Post » zo jan 19 2014 10:50 pm

Die heb ik in mijn D700 geprobeerd, maar wanneer je spotmeting gebruikt is de hele zooi overbelicht.
Dus moet je dan steeds gaan corrigeren en daar heb ik weinig trek in.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Léon Obers » zo jan 19 2014 11:20 pm

Ik neem aan alleen problemen met de spotmeting in het centrum waar de instelwig zit?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Nikon Df

Berichtdoor Ed Post » zo jan 19 2014 11:30 pm

Klopt. Bij meting in het centrum weet ik niet zeker meer.
Ik denk dat de instelwig de belichting beïnvloed.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Df”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten