Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Discussies over de Df.

Onderwerp:

Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Berichtdoor dogo » vr nov 08 2013 9:47 pm

Nikon cuts sales forecast yet dslr sales stall, DF preorders come subpar
"But the bad news doesn’t stop there, it continues to roll with rumors of lackluster Df pre-sales published by Nikon Rumors. NR claims that unofficial info from several retailers has Df demand “not even close” to what D800 demand was when it came out.
To substantiate that claim, NR points out that the Df isn’t even in the top 20 best-selling DSLRs on Amazon, while the D610 (not exactly the most popular release Nikon has ever had, given all of the pissed off D600 users) is up at number 14."
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Berichtdoor Cyrus » vr nov 08 2013 9:57 pm

Wat verwacht je ook van zo'n niche-product? Camera is net een paar dagen uit en zal ongetwijfeld niet zo'n vliegende start kennen als de reguliere dSLRs. Zeker niet gegeven de relatief hoge prijs van rond de EUR 3k.

Daarnaast: het beeld dat de D610 laat zien, is een beetje vertekend: veel mensen die de afgelopen maanden een D600 overwogen, hebben de aankoop uitgesteld ivm de stofproblemen en daar zie je nu een inhaalslag, dus verbaast het mij niet dat daarvan direct na de intro flinke aantallen van over de toonbank gaan.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Berichtdoor Patrick » vr nov 08 2013 9:58 pm

Even verhuisd naar onze nieuwe Df-sectie...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Berichtdoor dogo » vr nov 08 2013 10:35 pm

Ik weet het niet, ik vind de DF een heeele leuke camera (wacht voor een definitief oordeel nog even de reviews af), wil hem heeeel graag en kan het, eerlijk gezegd, ook makkelijk kopen maar ..... ik wil de gevraagde prijs gewoon niet betalen. De prijs zal (voor mij) zeker min. € 500 moeten zakken wil ik mijn portemonnee voor een DF trekken. Sony (die weer ....) heeft met de A7/A7R en de introductieprijzen daarvan eigenlijk een super aanbieding in de markt gezet (de kwaliteit moet nog blijken) en ik ben erg benieuwd hoe hoog de druk op Nikon nu is, en helemaal met de inzakkende verkopen, om de prijzen van (o.a.) de DF op korte termijn te verlagen. Voorlopig wacht ik af en blijkbaar ben ik niet de enige.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Berichtdoor Cyrus » vr nov 08 2013 10:44 pm

Weer zo'n manke vergelijking. Sony heeft met de A7 en A7R inderdaad mooi spul in de markt gezet, maar met het tempo van Sony's modelwisselingen (1 tot 2 keer per jaar) gaat de martkwaarde altijd hard omlaag. Dus zal Sony het wel scherp geprijsd in de markt moeten zetten, anders verkoopt Sony niks...

Bij Nikon heeft een model een levenscyclus van 2 tot 3 jaar, sommige modellen (D90, D300s, D700) zelfs 4 tot 5 jaar.

De introductieprijs van de Df is inderdaad stevig, maar dat geldt voor elke nieuwe Nikon in het hogere segment, zodra deze gelanceerd is. Wacht een half jaar en dan gaat er een forse hap (gemiddeld EUR 500 tot 700) van de prijs af en blijven de prijzen daarna stabiel.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Cuts Sales Forecast, lackluster Df Pre-Orders

Berichtdoor Sharkey » vr nov 08 2013 10:51 pm

Yup aan deze kant precies het zelfde.
De Df vind ik nu gewoon veel te veel €'s , zit ook in afwachting van de reviews van zowel de Df als de A7.
Voor mij zou de A7 erg leuk zijn ivm al mijn oude M42's. De Df voor de vertrouwdheid en de D4 sensor.
Maar ach, ik wacht zo wie zo de eerste prijsdaling af, dus ik heb zeker nog een maand of zes. :wink2:

Als reactie op Cyrus, mij maakt die vatting dans van Sony niet zoveel uit, ik zou mocht ik de Sony aanschaffen toch alleen "vreemd" glas met bijbehorende adapters gebruiken (m42, nikon-f, en misschien een Leica M). Een eventuele extra camera zal voor mij een "pure photography" camera worden ivm MF lenzen, ongeacht Sony/Nikon/Fuji.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Df”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten