Ervaringen met de Df

Discussies over de Df.

Onderwerp:

Re: Ervaringen met de Df

Berichtdoor Skippy » wo jun 04 2014 10:11 pm

Bedankt voor de info Marten. Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met dit soort toevoegingen aan de ontspanner. Maar voor anderen kan het blijkbaar prima werken. Ik ben inmiddels gewend aan de Df en de eerder gemelde eigenaardigheden. Wellicht helpt voor mij dat ik een Gariz half case gebruik voor mijn Df waardoor de hoogte van de body iets toeneemt. Ik vind dat prettiger in het gebruik.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaringen met de Df

Berichtdoor Cyrus » do dec 03 2015 8:30 pm

Cyrus schreef:Afgelopen zaterdag in Hamburg de Df in mijn handen kunnen houden bij een plaatselijke fotozaak in het centrum.

Meteen maar de 50 1.8 Ai-S van mijn F3 gehaald en op de Df gezet. Behalve dat de combinatie er prachtig uitziet (met de special edition 50 1.8 AF ook trouwens), werkt de Df voor mij helemaal prima. Het instelwiel aan de voorkant is even wennen, maar is, al kijkend door de zoeker, goed te bedienen zonder je rechterhand van de camera te hoeven halen.

Ik vind de diverse "analoge" dials die maar één functie bedienen best fijn werken, je hoeft voor veel zaken niet meer het menu in of tegelijkertijd een knop vasthouden en aan een wieltje draaien. Daarnaast zie je gelijk hoe de meest relevante instellingen staan. Kon niet heel lang testen, maar mijn eerste indruk smaakt naar meer. Viel mij wel op dat de Df duidelijk lichter is dan mijn F3. Ben benieuwd wat dat doet met de balans in combinatie met wat zwaarder glas.

Als de prijs (ruim) onder de € 2.500 komt, ga ik er serieus over nadenken.


Even mijzelf citeren, op de dag twee jaar later is het er toch van gekomen, een Df gebruiker er bij :)
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaringen met de Df

Berichtdoor Robert » do dec 03 2015 8:35 pm

Proficiat Edwin, mooie aankoop!
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaringen met de Df

Berichtdoor reneo57 » do dec 03 2015 10:46 pm

Wow dat is mooi man hoop dat je er vele jaren plezier aan beleven mag net als ik dat doe.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Df”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten