Sensor cleaning

Discussies over de Df.

Onderwerp:

Sensor cleaning

Berichtdoor Pdrke » wo jan 28 2015 10:16 pm

Heeft er al iemand de DF sensor gekuist ?
Vroeger deed ik dit met de d40 en d300 zelf met de artic butterfly maar met mijn d3s was dit een ramp. Zeer voorzichtig geweest en toch vet op de sensor, tot 2 maal toe :oops: Ik heb achteraf gelezen dat er meer mensen waren die dit voorhadden. Daarom dat ik nu wat voorzichtiger geworden ben. Heb al met een blaaspeer geprobeerd maar er blijven er een paar hardnekkig vast zitten. Zou dus terug met de artic butterfly willen proberen.
Pdrke

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Lovendegem-Belgie
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sensor cleaning

Berichtdoor Léon Obers » wo jan 28 2015 10:34 pm

Als je niet zeker bent van jezelf, laat het door ChipClean doen.
http://www.chipclean.nl/
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Sensor cleaning

Berichtdoor Cyrus » do jan 29 2015 9:36 pm

Of door NSP in Beverwijk of door je eigen fotovakzaak...
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sensor cleaning

Berichtdoor Pdrke » do jan 29 2015 10:44 pm

Ik heb een lokale fotozaak waar ik het kan laten doen maar als ik het zelf kan doen is dit toch enkele keren 50€ uitgespaard.
Pdrke

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Lovendegem-Belgie
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sensor cleaning

Berichtdoor ATOR » do jan 29 2015 11:50 pm

Zo'n arctic butterfly werkt goed maar om de hoeken van de sensor te bereiken komt je brush wel in het gebied buiten de sensor waar wat vet kan zitten.

Vlekken of vegen op de sensor door vet wat naast de sensor zit dat aan je brush blijft zitten kunnen erg hardnekkig zijn en verdwijnen vaak niet eens met een natte reiniging. Waarmee ik ze wel weg mee kreeg was de lenspen sensorklear.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sensor cleaning

Berichtdoor Pdrke » vr jan 30 2015 1:31 pm

ATOR schreef:Zo'n arctic butterfly werkt goed maar om de hoeken van de sensor te bereiken komt je brush wel in het gebied buiten de sensor waar wat vet kan zitten.


Inderdaad, en bij de d40 en d300 was dit geen probleem en bij de d3s wel. Daarom vroeg ik mij af of dit bij de df ook zo was of niet en of er mensen de sensor van de df reeds gekuist hebben.
Zal er mij binnenkort eens aan wagen en anders gaat die naar de winkel om proper te maken. Bedankt voor de reacties.
Pdrke

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Lovendegem-Belgie
Contacteer:


Terug naar “Df”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast