Kodak introduceert een nieuwe generatie super 8 camera's

Onderwerp:

Kodak introduceert een nieuwe generatie super 8 camera's

Berichtdoor a90 » do jan 07 2016 3:16 pm

Het is haast niet te geloven, maar voor de analoge filmliefhebbers: Kodak lanceert eind van dit jaar een nieuwe super 8 camera mét film ! :shock:

Een beetje een vreemde tegenhanger van al het 4k geweld tegenwoordig maar ik heb mij ingeschreven voor de mailing lijst.

Of het een vroege 1 april grap is of een late eindejaarsstunt moet nog blijken, hier is meer te lezen.

http://tweakers.net/nieuws/107163/kodak ... amera.html
http://www.kodak.com/ek/us/en/Consumer/ ... efault.htm
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kodak introduceert een nieuwe generatie super 8 camera's

Berichtdoor ReneG » do jan 07 2016 3:52 pm

Het bedrijf zit al vele jaren in zwaar weer. Lijkt me meer een (kansloze) poging van Kodak om hun afkalvende business weer nieuw leven in te blazen? Ze verkopen film voor een prijs inclusief ontwikkelen lees ik daar. Er zullen vast wel mensen zijn die het ding gaan kopen, er zijn de nodige 'retro' bewegingen, maar ik vermoed dat dat slechts een tijdelijke trend is. Dat dit apparaat op grote schaal gekocht gaat worden zie ik niet gebeuren, tenzij het heel goedkoop is.

Persoonlijke noot: Dat is wel één van de lelijkste apparaten die ik ooit heb gezien zeg... :thumbdown:
Laatst gewijzigd door ReneG op do jan 07 2016 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kodak introduceert een nieuwe generatie super 8 camera's

Berichtdoor Highlander » do jan 07 2016 4:22 pm

Jammer dat zo'n bedrijf wat vroeger het grootste bedrijf ter wereld was en aan de wieg stond van de digitale fotografie
Zo de boot heeft gemist en waar dit hoogstwaarschijnlijk de laatste stuiptrekking van zijn
En eens met Rene wat een lelijk ding
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kodak introduceert een nieuwe generatie super 8 camera's

Berichtdoor John'47 » do jan 07 2016 6:00 pm

Smaken verschillen, ik vind het een fraai ding om te zien.
Ik heb vroeger ( jaren '60) op dubbel 8 (de voorloper van super 8) en op 16mm gefilmd. Je kon toen van Kodak ook films kopen waarvan de ontwikkelkosten en het opsturen al in de prijs was verwerkt.
Kodak had destijds volgens de meeste filmers de beste naam waar het film betrof. Voor fotografie was er altijd veel meer discussie en vond men (ik ook) meestal de kodakkleuren te sterk aangezet, maar bij film had je die discussie veel minder.
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten