Luik, laatste post

Onderwerp:

Luik, laatste post

Berichtdoor JJG » za jul 20 2019 6:37 pm

Mijn persoonlijke favorieten van de reeks.

Geïnspireerd door het kleurgebruik van Harry Gruyaert ging ik op pad. Erg gecharmeerd van zijn werk! Destijds in 2017 in Antwerpen in het FOMU zijn werk ontdekt. Daarvoor nog nooit van de beste man gehoord.

Hele album hier : https://flic.kr/s/aHsmF8U9Fb

Alles dus met die fantastisch fijne Nikon F3, 35mm 2.8 en Ultramax 400 film

1
AfbeeldingBewerkt contour-01 by Jelmer Gremmen, on Flickr

2
AfbeeldingBewerkt contour-11 by Jelmer Gremmen, on Flickr

3
AfbeeldingBewerkt contour-14 by Jelmer Gremmen, on Flickr

4
AfbeeldingBewerkt contour-18 by Jelmer Gremmen, on Flickr

5
AfbeeldingBewerkt contour-19 by Jelmer Gremmen, on Flickr

6
AfbeeldingBewerkt contour-23 by Jelmer Gremmen, on Flickr
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor Highlander » za jul 20 2019 9:29 pm

Ik vind het prachtig Jelmer
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Online
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor Skippy » za jul 20 2019 10:32 pm

Ik ook. Lekker eigengereid werk Jelmer.
Skippy

Moderator
Berichten: 11679


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor Peter » za jul 20 2019 11:08 pm

Heel mooi , bedankt voor het delen
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor JJG » zo jul 21 2019 3:42 pm

Dank!

Jammer dat er weinig foto's worden gepost hier op dit forum.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor Vincent » di jul 23 2019 3:23 pm

Ik blijf het moeilijk en tegelijk interessant werk vinden dat je maakt. In elk geval vind ik dit zeker niet je sterkste serie/topic.

Soms lijkt het alsof bij analoge fotografie ineens alles goed is, ongeacht de inhoud en eventuele (subjectieve) kwaliteit van het beeld. Daar ben ik het wel eens mee oneens. Anderzijds zit soms het interessante van beeld in de onvolmaaktheid en het 'schuren' van de imperfecties. Niet dat het daardoor automatisch beter wordt, maar wel dat je er langer naar blijft kijken.

Vraagje uit interesse: Klopt het dat jij je analoge beeld helemaal niet bijcropt achteraf?

Ik blijf het volgen sowieso!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor JJG » di jul 23 2019 5:11 pm

Dank voor je reactie Vincent. Tof om te lezen. Wat vind je niet sterk aan deze serie? Hoor het graag.

Persoonlijk had ik liever meer mensen in beeld willen hebben in deze reeks, zoals in m'n andere post in het cafe met rode muur en de dame voor de etalage. Maar die momenten zijn vaak schaars en voor mij is niet iedere persoon op dat moment interessant. Moderne elementen ( smartphones etc ) probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden. Dat klopt niet in mijn beeld dat ik neer wil zetten.

Croppen doe ik inderdaad niet zoveel. Toevallig dan wel bij foto 1. Die was in landschap geschoten maar toen ik eenmaal m'n beeld had bleek dit lekkerder te werken omdat er alleen geel en groen overbleef.

Leuk dat je blijft volgen!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor Vincent » di jul 23 2019 5:41 pm

JJG schreef:Dank voor je reactie Vincent. Tof om te lezen. Wat vind je niet sterk aan deze serie? Hoor het graag.


Wat ik regelmatig zie bij jou zijn beelden van hele normale dingen die je er interessant op zet. Nu zie ik vooral (voor mij) oninteressante onderwerpen en composities, die dan ook nog eens wringen in de 'afwerking'. Ik zie verticaaltjes graag verticaal, een stoelpoot die net afgesneden wordt, foto 4 die bijna symmetrisch is maar dus net niet, storende elementen op de beeldrand, etc. Voor mij werken deze gewoon niet zo.

Nogmaals, ik snap ook de 'charme' van schieten en zo laten, maar dat is dus niet hoe ik graag beeld zie. Ik probeer daarom ook gewoon voorbij het analoge te kijken. Als iemand deze serie digitaal gemaakt zou hebben dan zouden er minder complimenten op komen.

Leuk dat je blijft volgen!


Ook beeld dat mij minder aanspreekt haal ik vaak inspiratie uit. De composities, de onderwerpkeuze, de beeldvulling. Dus vooral blijven posten, zelfs als anderen dat minder doen en de reacties soms minder zijn dan je zou hopen (dat is herkenbaar)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor JJG » di jul 23 2019 8:25 pm

Snap wat je zegt en je hebt ook een punt. Net dat 'ene' extra en de foto is meer 'af'. Perfect zal het nooit zijn, want ik vind het nooit goed genoeg. En omdat het op film is wil voor mij niet zeggen dat het dan al sneller goed is. Zeer zeker niet. Met zwart/wit is het vaak al wel sneller interessant om naar te kijken want daar vallen imperfecties vaak positief uit in mijn beleving.

Tien procent per rol van 36 overhouden is wat ik graag zou willen, lukt vaak niet. Al was deze trip in Luik dan weer wel lucratief.

Ik blijf doorgaan met wat ik doe, no worries. En ik weet dat jouw opmerkingen (in dit geval) blijven hangen waar ik toch op ga letten bij een volgende reeks.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Luik, laatste post

Berichtdoor weimaraner » di jul 23 2019 9:43 pm

Ik ga een eind mee in de opmerking van Vincent, dat inderdaad soms de (in mijn ogen) meest oninteressante platen met "oh's en aah's" ontvangen worden omdat het analoog werk is - en het dan soms ook nog kunstzinnig onscherpe of opzettelijk bewogen (of is dat hetzelfde?) platen betreft.
Dat laatste is bij deze serie niet het geval maar dan nog is het totaal anders dan wat ik normaal maak of wat me normaal gesproken aanspreekt - en toch boeit het me. Ik vind het een fijne serie om naar te kijken die bovendien getuigt van een goed observatievermogen. Ook ik blijf je werk zeker volgen hier.
Online
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten