Lisanne

Onderwerp:

Lisanne

Berichtdoor jazzbassman » vr apr 03 2020 3:58 pm

Het lijkt ineens een trend in het analoge gedeelte van het forum, maar van mij ook een portretje.
Eerste poging met m'n nieuwe softbox, ben er niet helemaal tevreden over maar vindt dit wel heel erg leuk om te doen.
Normaal gesproken werk ik met meerdere lichtbronnen maar ontdekte dat ik met de F5 niet kan werken met het Nikon CLS op de SB800.
Werkwijze is om een opzet te maken en uitlichting te doen met m'n digitale camera en de foto dan echt te maken met de analoge camera.
Overigens ging het ontwikkelen niet vlekkeloos dit keer

Afbeelding
TMX100 - D76
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lisanne

Berichtdoor JJG » ma apr 06 2020 9:54 pm

Technisch kan ik er verder weinig over zeggen, ben zelf daarin niet zo'n meester. Wat ik wel weet is dat film graag veel licht wil, dus je kan beter wat teveel licht geven dan te weinig ( digitaal is het andersom ) Dat kan je naderhand wat makkelijker recht trekken. Ik denk dat wanneer je de scan nog in Lightroom gooit er nog wat meer mee kan.
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lisanne

Berichtdoor jazzbassman » di apr 07 2020 8:58 am

Dat van dat licht had ik zelf nu ook gemerkt. De foto wordt toch een soort van onscherp bij minder licht, dat is op deze wel een beetje te zien.
Gebruik alleen photo van de Imac voor nabewerken, misschien toch maar eens gaan kijken voor Lightroom.

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Lisanne

Berichtdoor JJG » di apr 07 2020 5:25 pm

Vanaf een statief zou ook een optie kunnen zijn mocht je dat niet gedaan hebben. Dan heb je al snel minder last van bewegingsonscherpte door jezelf.

Wellicht kan je rechts nog iets van een reflector zetten?
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten