CineStill CS41

Onderwerp:

CineStill CS41

Berichtdoor jazzbassman » wo jul 01 2020 3:09 pm

M'n eerste kleuren rolletje zelf ontwikkeld met een C41 procedé. Setje van CineStill genomen en is eigenlijk redelijk makkelijk
Dankzij een tip van Jelmer moet ik zeggen. Ik had de vloeistof aangemaakt in twee glazen flessen. Emmer heet kraanwater en dan de flessen erin. Kwam zo na een half uurtje uit op 40 graden en daarmee ontwikkeld.
Film was van Kodak de Ultramax 400, camera de F5.

Vindt het wel lastig om de juiste instellingen te vinden bij het scannen in Vuescan. Daarnaast heb je een boel meer opties tijdens het nabewerken dus ik heb nog een hoop te leren
Maar hier dan de plaatjes.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Ook nog een pinhole "objectief" aangeschaft en daarmee deze gemaakt. Was een eerste probeersel, erg donker geworden maar vindt de kleuren dan wel weer geslaagd. Misschien ook wel teveel ge-experimenteerd op 1 rolletje maar analoog heeft zoveel leuke kanten dat ik van alles wil proberen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: CineStill CS41

Berichtdoor Karina2 » wo jul 01 2020 3:39 pm

Wat een verrassing, iemand die in deze tijd waarin toch heel veel op gemak(zucht) is gericht, kiest voor analoog. Is ook een stuk spannender om het beeld te zien ontstaan. En ook heel goed voor je eigen ontwikkeling[emoji6]
Veel succes en plezier met deze nieuwe "oude" tak van sport!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: CineStill CS41

Berichtdoor JJG » wo jul 01 2020 7:20 pm

Hey tof man!

De kleurenverschuiving zou wel echt goed kunnen door de iets te hoge temperatuur. Het loont denk ik wel de moeite dat wat preciezer aan te houden, ondanks dat ik dat zelf niet doe.

Die brug trekt je wel lekker het beeld in.

lekker verder onderzoeken!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: CineStill CS41

Berichtdoor jazzbassman » do jul 02 2020 12:56 pm

Zal de volgende keer inderdaad iets langer wachten tot de temperatuur op 39 graden zit, dat komt natuurlijk wel precies. Moet ook de handleiding nog eens nalezen want dacht dat het agitatie schema ook invloed had op de kleur. Denk dat ik iets minder moet schudden ;-)
Gebruikersavatar
jazzbassman

Clublid
Berichten: 190


Locatie: Brabant
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten