Mavi's Urbex

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor EdEagle » zo jan 11 2015 7:29 pm

Schitterende series!
Huize Vanneste is mijn favoriete serie, vooral door onderwerp en sfeer (nabewerking).
Groet,
Eddy

D500 met Nikkorglas en Lensbaby.
Zie Flickr of mijn eigen website voor een selectie van mijn foto's ...
Gebruikersavatar
EdEagle

Forumlid
Berichten: 228


Locatie: Omgeving Arnhem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor eelco » zo jan 11 2015 8:18 pm

En je hebt zo te zien wel een erg mooi en druk jaar gehad :D
Klasse werk allemaal.

Benieuwd naar je resultaten van H15 wanneer je deze opnieuw hebt bewerkt.

Groeten,

Eelco
eelco

Forumlid
Berichten: 195


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Jacob_O » zo jan 11 2015 8:19 pm

Prachtige series, vooral de laatste spreekt mij erg aan.
Overingens zonde dat zo'n Audi daar maar wat staat te verstoffen.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Gert-Jan » zo jan 11 2015 9:23 pm

Vind de foto's zeer aansprekend. Jammer alleen wel dat de foto's in HDR zijn of een HDR bewerking hebben ondergaan . De locaties zijn ook bijzonder, Hoe krijg je ze gevonden.


Groetjes
Gert-Jan
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Brains11 » zo jan 11 2015 10:12 pm

Prima serie, Mavi !
Aan de bewerking mankeert in mijn ogen niets, maar ik ben dan ook een HDR fan :D
Ik vind dat jouw HDR bewerking aan deze opnames juist iets extra's toevoegt.
Voor- en tegenstanders van HDR zul je altijd tegenkomen, smaken verschillen nu eenmaal, maar voor deze serie krijg je van mij in ieder geval een pluim :thumbup:
Gr. Herman

Nikon D750 | Nikon D7100 | Tamron 15-30mm F/2.8 | Tamron 24-70mm F/2.8 | Sigma 105mm F/2.8 Macro | Tamron SP 150-600mm F/5.0-6.3
Brains11

Clublid
Berichten: 139


Locatie: Dordrecht
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Robert » zo jan 11 2015 10:52 pm

Erg fraaie series. En idd iets teveel hdr effect. vooral de Prison serie.
Maar met plezier naar gekeken :thumbup:
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2636


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Nostalgia » ma jan 12 2015 12:17 am

Heel fraai. Ik vind het HDR juist veel toevoegen bij Urban fotografie, het benadrukt de sfeer, ik heb dan ook vol bewondering naar deze serie zitten kijken.
D5200 + Sigma 17-70 + Tamron 70-300 + Sigma 105 macro
Nostalgia

Forumlid
Berichten: 7


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Cyrus » ma jan 12 2015 12:19 am

Fraaie series!

Even een misverstand uit de weg helpen: wat je hier ziet, is extreme tonemapping. Dat wordt door urbexers veel gedaan als stijlkenmerk.

De onderliggende techniek is HDR, maar dat kan ook toegepast worden met een fotorealistische tonemapping, ofwel géén Anton Pieck-plaatjes als resultaat.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Highlander » ma jan 12 2015 5:04 pm

Wat je qua foto`s plaatst is geweldig, de bewerking is niet mijn ding, maar zoals hiervoor al iemand zei daar heb je voor en tegenstanders in.
Wat mij bij alle Urban foto`s opvalt is dat er nog zoveel dingen van waarde liggen, die Audi is denk ik toch zo`n €4000 waard
En zo zie ik wel meer dingen waar ik van denk daar zie ik wel handel in.
Hoe kan dat dat niemand daar in stapt ??
Begrijp me goed zo weg halen is diefstal, maar er zullen toch wel meer mensen zijn die zeggen laten we de nabestaanden opsporen en die mensen een goed bod doen.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor CaptainHook » ma jan 12 2015 8:00 pm

Idd Chris, die vraag heb ik ook al eens gesteld: hoe komt het dat er nog allerlei gebruiksvoorwerpen staan, waarvan het lijkt alsof ze net zo zijn achtergelaten?

Ik bedoel maar, een potje met zoetjes op een tafel. Volgens mij zouden door vogels, kruip/knaagdieren zulke situaties al lang verstoord zijn. M.a.w. iemand zet zoiets in scene. Geen probleem mee, maar no way dat dat jarenlang zo onberoerd blijft...lijkt me ietsiepietsie te onwaarschijnlijk. :eh:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Mavi » ma jan 12 2015 8:57 pm

@Highlander

Ik begrijp je vraag. Die hoor ik wel vaker. Onder urbexers bestaat de regel " take nothing but pictures, leave nothing but footprints"
Dus we nemen niks mee :) Het is ook een lastig wereldje om als.nieuweling binnen te komen en adresen van locaties worden in princiepe niet gedeeld.

@CaptainHook,

stagen gebeurt helaas te veel. Wanneer ik foto's van andere bekijk zie ik vaak dat er vanalles is verachoven. Echter jou aangedragen voorbeeld ( de zoetjes)
is geen voorbeeld daarvan ;)
Mavi

Forumlid
Berichten: 71


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Highlander » ma jan 12 2015 10:10 pm

@Mavi, dat begrijp ik dat jullie een code hebben van " take nothing but pictures, leave nothing but footprints"
Dat siert jullie ook,
Maar wat ik niet begrijp is dat de familie, en als die er niet meer is de buurman niet zegt van verkopen die handel.
Zoals die foto`s van het hotel/ restaurant als je er mee ophoud dan verkoop je toch de inboedel, en bij faillissement doen de schuldeisers het wel.
Ik vind de foto`s echt leuk om na te kijken, maar het verhaal er achter vind ik misschien nog wel leuker.
Kort om vertel vertel
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor eelco » ma jan 12 2015 10:39 pm

Highlander schreef:@Mavi, dat begrijp ik dat jullie een code hebben van " take nothing but pictures, leave nothing but footprints"
Dat siert jullie ook,
Maar wat ik niet begrijp is dat de familie, en als die er niet meer is de buurman niet zegt van verkopen die handel.
Zoals die foto`s van het hotel/ restaurant als je er mee ophoud dan verkoop je toch de inboedel, en bij faillissement doen de schuldeisers het wel.
Ik vind de foto`s echt leuk om na te kijken, maar het verhaal er achter vind ik misschien nog wel leuker.
Kort om vertel vertel


Elke locatie is uniek en heeft inderdaad een verhaal. Soms is het onwerkelijk wat je aantreft.
In Nederland is het onvoorstelbaar dat je een locatie hebt als Prison H15 of Pankow in Berlijn.

Wat je vaak ziet bij woningen is dat er een erfeniskwestie speelt en de familie het maar niet eens kan worden over de verdeling. En dat hoeft dan echt niet over kapitale villa's te gaan.
In Dordrecht eens geweest in een appartement dat was gekraakt. Dit stond al twintig jaar zo en de familie kon het niet eens worden over de verdeling. Toen kende ik overigens nog niet het fenomeen "Urbex" maar dat was zeker leuk geweest.

Bij de garage in Smilde waar ik ben geweest, het zelfde verhaal. Ook hier betreft het een erfeniskwestie.

Maar het is inderdaad wel eens leuk om de verhalen achter sommige locaties te weten, alhoewel ik me hier ook niet altijd in verdiep en gewoon lekker wil fotograferen en me verbazen en genieten over de locatie.

Groeten,

Eelco
eelco

Forumlid
Berichten: 195


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor Highlander » ma jan 12 2015 10:56 pm

Maar het is inderdaad wel eens leuk om de verhalen achter sommige locaties te weten, alhoewel ik me hier ook niet altijd in verdiep en gewoon lekker wil fotograferen en me verbazen en genieten over de locatie.

Moet je ook lekker doen, ik blijf je draadje wel volgen.
Zelf wil ik nog een keer naar het stadje Doel in België, schijnt een beetje de Urban stad voor dummies te zijn, kun je samen met een gids rond lopen en die verteld dan wat over de stad.
En her en der kun je wat foto`s maken, maar dat kun je niet vergelijken met jullie hardcore urban fotografie.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Mavi's Urbex

Berichtdoor ATOR » di jan 13 2015 12:15 am

Het leuke aan foto's als deze vind ik juist dat je er zelf hele verhalen bij kunt verzinnen.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten