Eemhuis in Amersfoort

Onderwerp:

Eemhuis in Amersfoort

Berichtdoor Faiz » zo jan 25 2015 5:43 pm

Al een paar keer voorbij gekomen hier op het forum. En als Amersfoorter nog geen gelegenheid gehad / tijd genomen om eens een bezoekje te brengen aan het Eemhuis.
Vandaag niet op Aperture priority maar op Shutterspeed priority geschoten. ISO had ik op automatisch staan.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding


En als kers op de appelmoes, nog een standbeeldje aan de Kleine Koppel
6.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Eemhuis in Amersfoort

Berichtdoor Cees » zo jan 25 2015 8:44 pm

Leuke serie, weer eens heel anders dan wat hier al eerder gepresenteerd is.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Eemhuis in Amersfoort

Berichtdoor Faiz » zo jan 25 2015 9:34 pm

Thanks Cees!
Ja, het plafond en de leeszaal kennen we nu onderhand wel ;)

Ik had nog even een gesprekje met de mevrouw van de receptie bij binnenkomst. (Ik vraag het altijd eerst of ik plaatjes mag schieten). Ze attendeerde me er nog wel op dat er soms mensen zijn die het niet prettig vinden om op de foto te staan, daarop heb ik gezegd dat ik daar zorgvuldig mee om ga. Dus geen gezichten herkenbaar of zoveel mogelijk vanaf achterkant. Dat vond ze prima.

Ik zag net dat ik er nog een paar andere heb. Staan op mijn Flickr site.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Eemhuis in Amersfoort

Berichtdoor MarcoEos70D » ma jan 26 2015 9:12 am

Faiz schreef:Vandaag niet op Aperture priority maar op Shutterspeed priority geschoten. ISO had ik op automatisch staan.

Vraagje: vanwaar de keuze voor shutterspeed priority bij deze statische onderwerpen?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Eemhuis in Amersfoort

Berichtdoor Faiz » ma jan 26 2015 9:50 am

Omdat ik benieuwd was welk diafragma in combinatie met auto-iso de camera zou kiezen. Aangezien het Eemhuis op een bewolkte dag ook redelijk wat donkere ruimtes heeft, kon ik even spelen met low light situaties en wat grotere afstanden dan mijn woonkamer, waarbij ik niet meteen in een te lage sluitertijd zou vallen, wat weer bewegingsonscherpte zou opleveren, bij Aperture priority. Beetje spelen met wat voor mij straks moet gaan werken op vakantie.

Ik kon ook meteen de Quiet mode van de camera uitproberen. Zo'n groot hok galmt toch best, en om als een ninja tussen de belezen medemens je te manoeuvreren is het wel handig als dat een beetje geluidloos gebeurt. Het is in het begin wel even wennen als je het vertraagde klik geluidje hoort. Maar eenmaal een paar keer ermee geschoten, went het aardig snel.
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten