Nijmegen stad ter beoordeling

Onderwerp:

Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor mandersp » ma nov 30 2015 6:43 pm

Afbeelding

Wat vinden jullie van deze foto?
Het is de bedoeling om en mensen te laten zien (in ieder geval dat er iets te doen is) en kenmerken van de stad.
D750, D810, J5
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.

Met vriendelijke groeten, Piet Manders
Gebruikersavatar
mandersp

Forumlid
Berichten: 271


Locatie: Afferden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor ATOR » ma nov 30 2015 7:10 pm

Als ik goed zoek zie ik drie gezichten en is er verder weinig leven in deze brouwerij. Niemand die wat koopt of koopwaar aanprijst, de hele markt in de schaduw, een stapel blauwe kratten waar de meeste aandacht naar toe gaat. Als je mensen wilt laten zien op een plek waar wat te doen is dan zie ik dat hier niet zo snel terug.
Laatst gewijzigd door ATOR op ma nov 30 2015 10:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor Patrick » ma nov 30 2015 9:26 pm

Als je de mensen wil laten zien is dit wel een hele slechte foto... Je moet eerst zoeken!

Mensen bijten niet. Gewoon dichterbij komen en dan foto's maken. Kijk maar eens naar mijn straatfoto's op Flickr. Ik heb toevallig de laatste tijd veelal met wat langere objectieven geschoten, maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarin je kan zien wanneer je dichtbij genoeg bent. Je moet in ieder geval de uitdrukking in de gezichten van de mensen kunnen zien wat mij betreft.

Tenzij je de mensen minder centraal wil stellen en wil tonen als onderdelen in een grote plaatje. Dan kan je wat meer afstand houden, maar dan nog moeten ze wel meer opvallen dan hier. En liefst toch wel wat doen wat interessant is. In deze setting van een markt iets kopen, iets op de fiets binden, etc. Niet toevallig ergens rondlopen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor evelakes » ma nov 30 2015 10:46 pm

Je plaatsbepaling ligt wat verkeerd had je iets verder doorgelopen dan had je "De Waagh" als centraal punt gekozen met meer kenmerken van Nijmegen
of met meer zicht op de Stevenskerk.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor Highlander » ma nov 30 2015 10:51 pm

Wat ik ook mis de kenmerken van de stad Nijmegen, dit zou zo hier in Leeuwarden kunnen zijn.
Je zult toch opzoek moeten gaan naar iets waarvan iedereen zegt, ah ja , dat is typisch Nijmegen.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor Frankie » wo dec 02 2015 11:18 am

Om welke stad het gaat is wel duidelijk herkenbaar op de foto, zeker voor een (ex) Nijmegenaar. Verder wel eens met alle reacties.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor Cyrus » wo dec 02 2015 5:22 pm

Het lijkt wel of de marktkooplieden pauze hebben? De enkele voetganger kijk je op de rug, die loopt dus je foto uit. Alles bij elkaar ontbreekt totaal de dynamiek die je vermoedelijk had willen zien. Het beste is dan midden op de dag te gaan.

Recent een paar keer in Nijmegen geweest, dus ik herken het wel maar voor iemand die er nog nooit geweest is, is dit een foto die in elk willekeurig oud stadscentrum gemaakt had kunnen zijn...

Laatste opmerking: de foto had meer open kunnen zijn als je de foto meer naar links had genomen (dus wat minder markt er op, zeg maar). Dan zie je nog steeds dat het een markt is, maar kijk je meer de straat en dus de diepte in. Geeft ook wat meer dynamiek.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nijmegen stad ter beoordeling

Berichtdoor mandersp » wo dec 02 2015 5:32 pm

Bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee...
D750, D810, J5
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.

Met vriendelijke groeten, Piet Manders
Gebruikersavatar
mandersp

Forumlid
Berichten: 271


Locatie: Afferden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten