Wat zwaarder materieel

Onderwerp:

Re: Wat zwaarder materieel

Berichtdoor Tzigane » zo mei 08 2016 11:16 am

Mooi om te horen dat je ermee verder bent gegaan!

Uiteraard heeft elke foto een eigen behandeling nodig. Ik heb in Lightroom een paar basispresets die ik over mijn foto's heengooi om een beeld te krijgen van wat ik met de foto's kan, de preset die het dichtst in de buurt ligt bij wat ik met de foto wil ga ik dan vervolgens wat gedetailleerder afstellen.
Gebruikersavatar
Tzigane

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat zwaarder materieel

Berichtdoor Braincake » do mei 12 2016 5:28 pm

JurgenvHest schreef:Mooie serie foto's, super locatie hiervoor.
Persoonlijk ben ik meer een zwart/wit-man, als het over dit soort foto's gaat.
Het maakt het net wat dramatischer, je kunt er 'makkelijker een verhaal achter bedenken'.
Deze met je Tamron gemaakt?

PS. Prachtige serie op je homepage!


Dankjewel!
Ik kies eigenlijk gebaseerd op de foto voor kleur of zwart-wit, nooit gebaseerd op een serie of zo.
Kleur vind ik vaak mooi omdat je dan goed kunt zien hoe de natuur dit soort plekken overneemt, met groene begroeiing en allerlei beschimmelde muren en roestige objecten, heerlijk! :D
Sommige foto's zijn echt mooier in zwart-wit, omdat er in kleur bijv. iets te veel afleiding is van het hoofdonderwerp.

Ik heb geen Tamron objectief :shifty:
Ik heb de meeste uit deze serie met de 12-24mm f/4.0 gemaakt en sommige met de 24-70 f/2.8, allebei Nikon.
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wat zwaarder materieel

Berichtdoor Braincake » do mei 12 2016 5:30 pm

Tzigane schreef:Uiteraard heeft elke foto een eigen behandeling nodig. Ik heb in Lightroom een paar basispresets die ik over mijn foto's heengooi om een beeld te krijgen van wat ik met de foto's kan, de preset die het dichtst in de buurt ligt bij wat ik met de foto wil ga ik dan vervolgens wat gedetailleerder afstellen.


Dat moet ik ook eens doen.
Ik heb wat dingen die ik standaard aanpas, maar ik heb er nog niet de moeite voor genomen om een preset te maken. :shifty:
Gebruikersavatar
Braincake

Forumlid
Berichten: 212


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten