Slotplaats Bakkeveen

Onderwerp:

Slotplaats Bakkeveen

Berichtdoor Janvis » vr okt 07 2016 9:16 pm

Vandaag deze foto gemaakt in Bakkeveen.

Afbeelding
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Slotplaats Bakkeveen

Berichtdoor Jur » za okt 08 2016 10:05 am

Staat er goed op Jan Willem, maar ik verbaas mij wel een beetje over je keuze voor 1/5 sec bij f/11 op 100 ISO. Of heb je de foto vanaf statief gemaakt? Als je uit de hand zou hebben gefotografeerd had je beslist een vrijwel identiek resultaat gehad met bijvoorbeeld 1/30 sec bij f/6.3 op 200 ISO. De belangrijkste beeldelementen bevinden zich vrijwel in hetzelfde beeldvlak, dus vwb scherptediepte kan dat nauwelijks een probleem zijn

N.B. Blijkens testen op o.a. Photozone levert het door jou gebruikte objectief op f/8 het hoogste scheidend vermogen, met name in het centrum
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Slotplaats Bakkeveen

Berichtdoor Janvis » za okt 08 2016 11:43 am

Ik had de camera op een statief staan dus maakte me op die 1/5ste niet zo druk. Echter is in deze situatie voor mij het diafragma soms nog een beetje een grijs gebied. Ik wou in deze foto voldoende scherpte hebben, dus ook in de bomenpartij een stukje voor en achter het gebouw.

Mijn iso wou ik zowieso zo laag mogelijk houden om ruis te voorkomen. Stel ik had geen statief bij me dan had ik natuurlijk die iso omhoog gedaan en misschien het diafragma wat verder open gezet maar op dat moment was dit eigenlijk een bewuste keuze. Maar uit jouw reactie begrijp ik dat in deze situatie een iets groter diafragma niet veel verschil had gemaakt?
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten