HDR/urban achtige creatie

Onderwerp:

HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor Janvis » za okt 08 2016 9:30 pm

Hallo allemaal,

Ben vandaag weer op pad geweest en de nodige foto's zijn weer geschoten (man, kan er momenteel maar geen genoeg van krijgen :D )

Een paar foto's heb ik wat anders bewerkt in lightroom dan gebruikelijk voor mij, ben eens wat anders met de schuifjes omgegaan dan de voor mij gebruikelijke manier (ben nog maar een week of twee bezig met lightroom :oops: )
Ik heb geprobeerd om een beetje een HDR/urban achtige look aan de foto te geven, ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor Janvis » wo okt 26 2016 11:15 am

Niemand die er iets van vindt? Wees gerust eerlijk en kritisch, ik ben zeer leergierig en kan alle tips en adviezen goed gebruiken om verder te komen ;-)
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor Frankie » do okt 27 2016 11:10 am

Een klassieke symmetrieplaat, nauwkeurug uitgevoerd :thumbup: Het hdr-aspect zie ik weinig toevoegen.
Geen reacties betekent hier vaak: prima plaat maar niet top (onderscheidend).
Op zich jammer want voor sommigen is de kijk-reactie-verhouding soms echt té teleurstellend. Persoonlijk plaats ik daarom bewust vaker een reactie en minder vaak een serie foto's voor de balans. Maar het blijft een 'gear-forum'.


(Off-topic, maar wat mij betreft wel hiermee samenhangend. Jammer vind ik het dat de liefde voor het cameramerk blijkbaar sterker is dan de liefde voor de plaatjes. (Doel en middel). Wat maakt het nou uit of een foto met een prachtige fuji of met een prachtige sony is gemaakt. Voor product/techniek-fanaten / geïnteresseerden snap ik het opzoeken van elkaar weer wel natuurlijk, ik kom niet voor niets graag hier. Maar het is zo jammer dat (door mij i.i.g. zeer gewaardeerde) mensen die hier jaren mooie platen en meningen hebben gedeeld ineens verdwijnen naar andere fora vanwege een 'ander merk camera in hun leven'. :-) Zou het technisch niet mogelijk zijn om op een of andere manier de diverse merk-fora te koppelen voor wat betreft de fotografie, het presenteren van foto's (en de merkgerichtheid te behouden in subfora o.i.d....) om deze verbrokkeling te voorkomen ? En enige grootschaligheid te behouden met behoud van de 'vrijwilligerscharme' zonder een kloon te worden van bijvoorbeeld een wat commerciëlere fotografiesite.)
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor Janvis » do okt 27 2016 12:58 pm

Dank je wel voor je compliment Frank. Echt onderscheidend is ie inderdaad niet maar als beginner ben ik er best trots op ;-)

Over dat HDR aspect, het is natuurlijk geen echte HDR maar heb in de nabewerking geprobeerd om de contrasten wat verder op te voeren dan normaal, vaak zie je namelijk bij echte HDR platen ook van die extreem hoge contrasten en dat spreekt me altijd erg aan bij de foto's.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor josti » do okt 27 2016 2:22 pm

Hele interessante off-topic gedachte Frank. Ben het daar van harte mee eens. Sinds kort gebruik ik ook een fuji camera, maar mijn liefde voor nikon is daarmee niet verdwenen. Een mooie foto is niet aan een cameramerk gebonden.

Groet Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor kawaracer » za nov 19 2016 12:00 pm

Ik vind de bewerking ook niet direct een meerwaarde, en het onderwerp gaat me zeker geen urbex gevoel geven. de opname is wel mooi uitgevoerd.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: HDR/urban achtige creatie

Berichtdoor Janvis » za nov 19 2016 1:02 pm

Misschien is de term HDR/urban wat overdreven gekozen. Ging me er puur om dat ik het contrast wat hoger heb gezet dat wat ik standaard doe met mn foto's, dat geeft de foto een heel andere look dan hoe de foto er standaard uit zag.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten