Bouwproject "Land In Zicht"

Onderwerp:

Bouwproject "Land In Zicht"

Berichtdoor Bak » vr nov 17 2017 6:57 pm

Sinds begin 2011 heb ik maandelijks een foto gemaakt van het bouwproject "Land In Zicht" hier in de buurt. Die staan ook allemaal op mijn site, maar da's wel wat veel. Dus heb ik daar heb ik nu een collage van gemaakt.
Vanavond de laatste foto gemaakt. Daar moest ik wel even op wachten, want de flat is als laatste eerder dit jaar opgeleverd en ik wilde hem wel bewoond op de laatste foto hebben.

Wat heb ik hier geleerd: Alle foto's zijn vanaf hetzelfde punt op een brug genomen. Was makkelijk geweest als ik op de leuning een markering had gemaakt waar mijn camera moest staan. Iedere maand dezelfde hoek vinden is lastig als je referentiepunt verdwijnt omdat er huizen voor gebouwd worden... Ook had ik niet goed ingeschat hoe hoog de flat zou worden. Ging net/net niet goed, maar een iets ruimer standpunt was prettiger geweest.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bouwproject "Land In Zicht"

Berichtdoor rovinge » vr nov 17 2017 8:35 pm

Leuk project! Misschien ook een idee om van de foto's over de jaren een animated gif te maken?
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bouwproject "Land In Zicht"

Berichtdoor Bak » vr nov 17 2017 8:56 pm

Heb ik ook aan gedacht. Maar daarvoor zit er iets te veel afwijking in de foto's onderling. In zo'n overzicht is dat wel te doen, maar voor een gif wordt het erg springerig.
En om ze gelijk te maken moet ik gaan knippen en draaien en daarvoor heb ik te weinig ruimte aan zij- en bovenkant. Jammer, maar leermoment voor een volgend project.
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bouwproject "Land In Zicht"

Berichtdoor Skippy » vr nov 17 2017 10:15 pm

Mooi project en leuk gedaan Hans. Ook goed dat je achteraf beseft wat je nog beter had kunnen doen. Doe je een volgende keer je voordeel mee.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten