Stairway

Onderwerp:

Stairway

Berichtdoor VincentVeenman » zo mei 08 2022 11:54 pm

Hallo, zelf vond ik dit best een aardige compositie, maar ben erg benieuwd naar jullie mening. Gr. Vincent


Afbeelding
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stairway

Berichtdoor Patrick » ma mei 09 2022 12:25 am

Erg origineel beeld. En ook fraai, hoewel ik niet precies weet waar ik naar kijk. Is dit een bestaande situatie of een samengesteld beeld?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stairway

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 6:58 am

Patrick schreef:Erg origineel beeld. En ook fraai, hoewel ik niet precies weet waar ik naar kijk. Is dit een bestaande situatie of een samengesteld beeld?


Hallo Patrick, dank voor je bericht. Dit is een bestaande situatie. Maar ik snap wel wat je bedoeld, dat je niet precies weet waar je naar kijkt..
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stairway

Berichtdoor Vincent » ma mei 09 2022 8:50 am

Ik zou hier persoonlijk sowieso een zwart wit beeld van maken. Het grafische aan de onderkant leent zich daar uitstekend voor een de kleuren aan de bovenkant vind ik niet aantrekkelijk genoeg op deze manier.

Ik zou sowieso even naar je edit kijken en waar je de kijker naar wilt laten kijken. Zoals je nu gekaderd hebt is de muurschildering voor mij het hoofdonderwerp en de trap daaronder het bijonderwerp. Maar doordat de muur zo donker is (icm de kleuren) valt het nu een beetje weg in je beeld. De bovenkant subtiel een beetje oplichten kan dat al eenvoudig oplossen en brengt het hele beeld sowieso meer in balans. Ik zou er persoonlijk zelfs nog een stukje aan de onderkant vanaf halen dan krijg je helemaal een evenwichtiger beeld.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stairway

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 9:48 am

Vincent schreef:Ik zou hier persoonlijk sowieso een zwart wit beeld van maken. Het grafische aan de onderkant leent zich daar uitstekend voor een de kleuren aan de bovenkant vind ik niet aantrekkelijk genoeg op deze manier.

Ik zou sowieso even naar je edit kijken en waar je de kijker naar wilt laten kijken. Zoals je nu gekaderd hebt is de muurschildering voor mij het hoofdonderwerp en de trap daaronder het bijonderwerp. Maar doordat de muur zo donker is (icm de kleuren) valt het nu een beetje weg in je beeld. De bovenkant subtiel een beetje oplichten kan dat al eenvoudig oplossen en brengt het hele beeld sowieso meer in balans. Ik zou er persoonlijk zelfs nog een stukje aan de onderkant vanaf halen dan krijg je helemaal een evenwichtiger beeld.


Ha Vincent, dank voor je uitgebreide reactie. De muurschildering tot hoofdonderwerp maken is zeker een goed idee.
Ik heb Lightroom gelijk maar even aangezwengeld.

Afbeelding
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten