St. Cosmas en Damian-parochiekerk Bödefeld

Onderwerp:

St. Cosmas en Damian-parochiekerk Bödefeld

Berichtdoor MarcoEos70D » ma mei 09 2022 5:04 pm

Afgelopen weekend was ik met vrienden met een clubje cabrio's aan 't touren door Sauerland. Wat ik zo leuk vind aan Duitsland, is dat er in ieder dorp - hoe klein ook- altijd wel een kerk staat. Soms heel klein, maar vaak ook verrassend groot. Vaak zijn ze dicht, maar soms heb je mazzel en kan je binnen lopen. En dat doe ik graag, ik geniet altijd van de rust en de grootsheid van die oude kerken. En soms kom je onverwacht de mooiste interieurs tegen.

Zo ook in het kleine dorpje Bödefeld in Nordrhein Westfalen, met slechts 1125 inwoners niet bepaald groot. Naast het restaurant waar we op de terugweg even een hapje deden, stond een mooi kerkje (zie de onderste foto, puur ter illustratie want ik was niet in de gelegenheid een mooie foto te schieten). Het betreft de parochiekerk van de St. Cosmas en Damian-parochie. Die kerk was toegankelijk, althans: de eerste twee meter. Na die twee meter stond een mooi hekwerk, wat begrijpelijk is maar het mij moeilijk maakte een mooie foto te schieten. Toch een poging gewaagd, met onderstaande resultaat. Ik blijf het wonderlijk vinden dat een zo klein dorpje over een zo mooie kerk kan beschikken. Roept de vraag op hoe dat allemaal betaald wordt, want zo'n gebouw kost nogal wat om het in goede staat te houden.

Nou ja, ik heb er even van kunnen genieten, en jullie hopelijk ook ;)

Afbeelding

En even puur ter illustratie:

Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Online
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten