Schoonmaken, o.i.d., van dak

Onderwerp:

Schoonmaken, o.i.d., van dak

Berichtdoor annoh » zo dec 04 2022 1:44 pm

Nikon EL2, Nikkor 105mm f/2.5

C & C welkom.

Afbeelding
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schoonmaken, o.i.d., van dak

Berichtdoor Peter » zo dec 04 2022 6:32 pm

fraai gezien !

dat analoge geeft toch een bijzondere sfeer aan deze foto
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schoonmaken, o.i.d., van dak

Berichtdoor gvdnberg » zo okt 22 2023 6:19 pm

Bijzondere opname Anno, heldere tinten en na wat moeite zie je inderdaad een paar mensen op het dak aan het werk.
persoonlijk zou ik de lijnen van het dak parallel laten lopen (soort van rechtzetten) maar dat is wel een tic van mij.
Standpunt en compositie maken het een mooie rustige opname, die wel wat vragen oproept.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Schoonmaken, o.i.d., van dak

Berichtdoor annoh » zo okt 22 2023 10:36 pm

@Gert,

Wellicht zijn we behept met een andere tic. Ik trek verticale lijnen alleen recht als ze mij storen. Mijn tic is als ik denk dat ik langer dan 7 minuten een bestand moet bewerken ik dat bestand als mislukt ervaar. Gewoon beter kijken denk ik dan.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schoonmaken, o.i.d., van dak

Berichtdoor Frans Martens » zo okt 22 2023 11:34 pm

Ha Anno, ik vind de foto niet zo mooi in balans. De slangen of kabels liggen links van het midden, links onderin ligt ook nog iets en de loop richting vd man is ook naar links. Alles bij elkaar zou dat voor mij een reden zijn om iets van die lege ruimte die nu rechts is naar links te verplaatsen. Van mij zou die ook iets contrastrijker mogen, het oogt wat grijs. En ik snap ook niet zo goed waarom die op film geschoten is, voor mij geen meerwaarde, integendeel.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Schoonmaken, o.i.d., van dak

Berichtdoor annoh » ma okt 23 2023 7:06 am

@Frans,

Dank voor je reactie. Ik heb een tijdje (weer) analoog gewerkt. Of, zoals dat nu heet, hybride analoog. Dus filmpje, filmpje ontwikkelen, filmpje scannen en dan beeldbewerken.

Mij ging het erom of ik anders ga kijken indien ik analoog werk. Dat antwoord is 'ja'. Indien ik tijd heb, heb ik dan meer fun met een analoog setje bestaande uit 20, 28, 50, 105 en 200mm? Ik merk dat ik meer fun heb dan met welke digitale camera + objectief dan ook.

Maar creatief gezien weet ik het beperkte dynamische bereik en de korrel van een filmpje niet om te zetten in tastbare resultaten. Een andere uitsnede van deze foto is gewenst, zal de scherpte niet ten goede komen.

Mijn Nikon F2A staat wat te verstoffen.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: René S64 en 10 gasten