Steiger. Leerzaam

Onderwerp:

Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » ma jun 26 2023 2:54 pm

Steiger

Ik ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Is het niets, is het zomaar een plaatje, zit er wat in, spreekt de foto aan, kijk je er langer naar dan gebruikelijk, is die spannend? Natuurlijk willen jullie weten waarom ik hem heb gemaakt. Ik vind het contrast tussen de krullerige bladeren en de strakke lijnen van de steiger mooi. En ik vind het contrast van de kleuren mooi. De natuurlijke kleuren groen en blauw en de technische kleuren van de steiger, In het kader van de ontwikkeling die ik nastreef om interessante foto's te gaan maken zou ik als jullie daar zin in hebben reuze graag commentaar krijgen. Daar kan ik weer wat van leren. Alvast bedankt.


Afbeeldingsteiger by Hester Wichers Hoeth, on Flickr
Laatst gewijzigd door Hester op ma jun 26 2023 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor MarcoEos70D » ma jun 26 2023 2:57 pm

Voor mij is dit een lastige. Ik vind de foto te druk om lekker te kijken. En ik zou de scherpte juist op de steiger verwachten. Ik vind het een interessante poging, maar voor mij werkt het nog niet.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor annoh » ma jun 26 2023 3:58 pm

Hester,
Je zoekt naar een interessante foto. Ik heb eerst de foto bekeken en toen ben ik je tekst gaan lezen. Voor mij is de foto niet veel meer dan een steiger die voor wat bomen staat. Jij bent getroffen door diverse tegenstellingen. Na het lezen van de tekst zie ik die ook. De foto wordt er, voor mij, niet verrassender op.

Wel fijn dat je je foto incl. idee erachter wilt delen!!
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » ma jun 26 2023 5:10 pm

Dank voor de reacties. leerzaam.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Karina2 » di jun 27 2023 12:10 pm

Hallo Hester,
De door de heren gemaakte opmerkingen deel ik. Ik denk dat je op te veel gedachten tegelijk hinkt. Je geeft aan meerdere contrasten mooi te vinden, die je tegelijkertijd in 1 beeld probeert te vangen. Hierdoor wordt het beeld wat onrustig en wordt het voor de kijker onduidelijk wat je wilt overbrengen. Ik denk, dat je beter voor 1 aspect in je foto kan gaan: of kiezen voor vormcontrast of kleurcontrast en dat dan min of meer beeldvullend te fotograferen (meer close-up), bijv 1 blad dat net hangt voor of naast 1 stuk steigerbuis.
Wellicht biedt de steiger zelf (of onderdelen daarvan) ook mogelijkheden. Ik zie daar verschillende kleuren en lijnen lopen. Wanneer je er omheen loopt, vanuit verschillende hoeken met verschillende (brandpunts)afstanden fotografeert, levert dat misschien wel verrassende beelden op en/of brengt je op verdere ideeën. Probeer ook dan niet teveel tegelijk in beeld te brengen, maar je te beperken tot 1 sterk onderdeel dat jou aanspreekt. Als je voor vorm gaat en een mooi lijnenspel ontdekt in de steigeropbouw, dan zou je nog kunnen overwegen om die (ook) om te zetten in zwart-wit voor een meer grafisch effect.
Succes met je zoektocht!
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1580


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » di jun 27 2023 1:27 pm

Goh leuk je reactie. Dank je wel.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor keenoncoolstuff » ma jul 17 2023 1:16 am

Helaas is de foto verwijderd, waardoor deze hele post nutteloos is geworden.

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » ma jul 17 2023 9:11 am

Oh mmm. Geen idee hoe dat komt. Ik ga kijken of ik hem nog heb.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » ma jul 17 2023 10:12 am

Dit is de foto.

Afbeeldingsteiger (1 van 1) by Hester Wichers Hoeth, on Flickr
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor keenoncoolstuff » ma jul 17 2023 10:13 am

Hester schreef:Oh mmm. Geen idee hoe dat komt. Ik ga kijken of ik hem nog heb.

Hij is gewist op Flickr. Daarom is hij ook hier verdwenen. Bedankt voor het terugplaatsen!

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » ma jul 17 2023 10:16 am

Ja maar dat is toch raar. Ik heb een andere foto hier geplaatst en daarna gewist uit mijn flickr account en die kan je nog wel zien.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor keenoncoolstuff » ma jul 17 2023 11:07 am

Welke foto is dat dan?
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Willem Focus » ma jul 17 2023 11:44 am

Hi Hester,

Allereerst denk ik dat je moet fotograferen op de manier en onderwerpen die jezelf aanspreken. Tenzij je geld moet verdienen met je fotografie natuurlijk. Echter op het moment dat je een foto exposeert op een tentoonstelling of forum zoals dit en er zit geen context bij zoals in jouw 1e bericht dan roept de geplaatste foto vragen op. Is de werknemer. van de steiger gevallen, of is het beeld wellicht anders bedoeld dan het getoonde. Met andere woorden, een duidelijk onderwerp ontbreekt eigenlijk. Door jouw begeleidende tekst snap ik je bedoeling, maar vind ik het nog steeds niet echt uit de verf komen.

Wellicht als er een betere verdeling in het beeld was gekozen tussen het bladeren dek enerzijds en een vrijstaande steiger anderzijds dat het contrast tussen het harde blauw en natuurlijke groen duidelijker zou zijn en de intentie van je foto makkelijke te begrijpen. Nu loopt het door elkaar heen.

Leuk....dit soort foto's. Op ons fotoclubje ook lekker doorzagen over een dergelijke plaat.

Groet....Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Hester » ma jul 17 2023 11:55 am

keenoncoolstuff schreef:Welke foto is dat dan?


In de rubriek "Jouw singleshot van de week": blz. 365 en dan de foto van het lago Maggiore met de fietser met de rode trui.
Hester

Regiocoördinator
Berichten: 234


Locatie: Barchem
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Steiger. Leerzaam

Berichtdoor Willem Focus » ma jul 17 2023 11:59 am

Hoi Hester,


Die foto van de fietser met de rode trui staat nog gewoon op je Flick'r account hoor. Althans de zwart/wit versie met alleen de trui in het rood.


Groet.....Willem. :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten