Strijkijzer Camouflage

Onderwerp:

Strijkijzer Camouflage

Berichtdoor RGS » vr mar 29 2024 7:12 pm

Vanochtend onderweg naar de dagbesteding even een plaatje gemaakt van het Strijkijzer. Rechts daarvan een gebouw wat in de volksmond ook wel de camouflage wordt genoemd.

Afbeelding
f11 1/80s ISO125 24mm
Nikon Z9 | Z 14-30 f4.0 | Z 24-70 f2.8 | Z 70-200 f2.8 | TC 2.0 | Ricoh GRIII

Hobbyfotograaf, geen perfecte plaatjes maar plaatjes die mijn herinneringen vastleggen. Flickr.
Online
Gebruikersavatar
RGS

Clublid
Berichten: 209


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strijkijzer Camouflage

Berichtdoor Ronald53 » za mar 30 2024 3:34 pm

Lekker beeld van een stedelijke omgeving zo. Met name de 'strijkijzer' doet het hier goed, vanwege het patroon, de tekening en het contrast van/in de ramenpartijen. Ook de diagonale lijnen van de gebouwen in deze foto doen het wat mij betreft goed. Ik heb wel een tijdje zitten kijken of je er toch nog niet wat moet afsnijden. Links ongeveer de helft van het open stuk naast het gebouw. Dan maak je dat grote vlak minder belangrijk. En zelf ben ik een voorstander van het rechtzetten van wat recht staat. In dit geval de hoeken van de gebouwen, met name die het meest uit het centrum staan.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1588


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strijkijzer Camouflage

Berichtdoor RGS » za mar 30 2024 4:19 pm

Hoi Ronald, dank voor je reactie :thumbup:

Links ongeveer de helft van het open stuk naast het gebouw. Dan maak je dat grote vlak minder belangrijk.
> Op zich denk ik wel te doen zonder groot verlies aan andere zijden (hij is precies 1:1). Ik zal daar nog eens naar kijken.

En zelf ben ik een voorstander van het rechtzetten van wat recht staat. In dit geval de hoeken van de gebouwen
> Ik heb deze deels rechtgezet. Als ik volledig rechtzet aan L/R van uiterste gebouwen (die versie heb ik ook) dan krijg je een optisch tap lopend strijkijzer gebouw. Die keek niet zo lekker.
Nikon Z9 | Z 14-30 f4.0 | Z 24-70 f2.8 | Z 70-200 f2.8 | TC 2.0 | Ricoh GRIII

Hobbyfotograaf, geen perfecte plaatjes maar plaatjes die mijn herinneringen vastleggen. Flickr.
Online
Gebruikersavatar
RGS

Clublid
Berichten: 209


Locatie: Voorburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Strijkijzer Camouflage

Berichtdoor Skippy » za mar 30 2024 4:56 pm

Met het perspectief en de uitsnede heb ik geen moeite. Wel vind ik de vet aangezette lucht de aandacht afleiden van de gebouwen. Iets minder contrast is denk ik fraaier. Maar in de basis een goede foto. Lekker bezig Richard.
Skippy

Moderator
Berichten: 11696


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten