Kamille

Onderwerp:

Kamille

Berichtdoor Jos_Reimering » ma okt 12 2015 2:51 pm

Gechoten met sigma 70-200 plus 20mm tussenring.

AfbeeldingKamille 111 by Jos Reimering, on Flickr
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamille

Berichtdoor FritsS » ma okt 12 2015 3:40 pm

Mooi, maar.... Bij bit soort opnamen is de scherptediepte vaak te klein en daar door ontstaat er een overwegend onscherpe foto als je het onderwerp niet echt groot in beeld brengt. In dit geval trekt de onscherpe tweede bloem veel te veel aandacht weg van het bloempje waar het om gaat. Dus technisch klopt het wel, maar de compo rammelt naar mijn mening. Je mist daardoor in deze foto het :thumbup: gevoel en dat wordt meer een :thumbdown: gevoel. Ik hoop dat wat aan mijn visie hebt Jos.
FritsS

Forumlid
Berichten: 384


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kamille

Berichtdoor Avado » ma okt 12 2015 4:51 pm

Ik ben het niet met je eens Frits. Ik vind de onscherpte met de weglopende lijn van bloemen en daardoor de compositie wel mooi.
Alleen zou ik de onderkant weghalen. Die maakt de foto rommelig.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kamille

Berichtdoor Jos_Reimering » di okt 13 2015 7:14 pm

Frits en André,

Beiden dank voor je op- en aanmerkingen :thumbup: . Voor beide meningen is wat te zeggen maar mijn intentie was inderdaad zoals André zag de lijn van de bloemen in scherpte weglopend. Ik heb echter niet gekozen voor een crop onder de bloem, ik vond de verhoudingen van de plaat dan heel raar uitkomen. Bij een andere uitsnijding zouden er meer storende elementen op de plaat verschijnen en dat wilde ik al helemaal niet. Zo zie je weer, zoveel mensen, zoveel meningen 8) .
Nikon D7100, Sigma 2.8 70-200mm, Sigma 2.8 24-70mm, Nikkor 18-105mm, Nikkor 1.8G 50mm, SB 600.
Jos_Reimering

Forumlid
Berichten: 57


Locatie: Kampen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Bloemen en planten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten