Geen mooie compositie, wel mooi moment

Onderwerp:

Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor annoh » wo aug 16 2023 11:41 pm

Vanavond liep ik wat tussen de akkers in het landbouw gebied waar ik woon.
Er zijn in Nederland hooguit 3 landbouw percelen met klaprozen, teelt voor het zaad. Hier ligt 1 van die percelen. In vuur en vlam wanneer de zon ondergaat!
Afbeelding


C&C wordt op prijs gesteld.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor josti » wo aug 16 2023 11:47 pm

Da's zeker een mooi moment. Alledaagse compositie is ok, maar als ik zo dichtbij woonde, zou ik daar vaker staan en dan kom je vanzelf met foto's thuis waar je ook over de compositie tevreden bent. Leuke uitdaging!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor Patrick » do aug 17 2023 12:54 am

Niets mis met de compositie!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor keenoncoolstuff » do aug 17 2023 2:41 am

Ik snap niet waarom je denkt dat er iets mis is met de compositie. En josti, wat is "standaard"?
Naar mijn mening een zeer sfeervolle foto die menig muur zou kunnen opleuken!

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor JvdKooij » do aug 17 2023 4:03 am

Niets mis met de compositie hoor. Persoonlijk zou ik misschien net iets langer gewacht hebben tot dat de zon nog wat meer verdwenen is maar ik zou ook blij zijn met dit resultaat
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor josti » do aug 17 2023 9:04 am

Met standaard bedoel ik dat ik vaker een bloemenveld met de ondergaande zon zie (en gemaakt heb🙂). Niks mis met standaard overigens hoor. Ik vind het ook een hele sfeervolle foto.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor Karina2 » do aug 17 2023 10:08 pm

Zeker een sfeervol beeld en qua onderwerp goed gekozen: door de ondergaande zon ontstaat een erg mooie diepe kleur rood.
Deze tint is duidelijk warmer van kleur dan wanneer je dezelfde klaprozen overdag met stralend weer en blauwe lucht zou hebben gefotografeerd.
Qua compositie, denk ik dat er nog wel winst te halen valt. De zon zit voor mij niet helemaal lekker in beeld en ik vind de steel met hangende knop links die net boven de horizon uitsteekt wat afleiden.
Gezien ander werk dat ik van je voorbij heb zien komen, ben ik er van overtuigd dat je die winst ook wel zult vinden in (een iets) andere compositie(s).
Ik ken helemaal geen velden vol klaprozen in Nederland en zie bij mij in de omgeving helaas geen enkel exemplaar meer bloeien. Dus leuk dat je dit sfeervolle beeld gedeeld hebt.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1580


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor Bert vD » do aug 17 2023 10:09 pm

Wat is er mis met de compositie Anno? Er is imo balans door zo’n en stelen en vooral veel sfeer.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Geen mooie compositie, wel mooi moment

Berichtdoor annoh » do aug 17 2023 11:35 pm

Dank voor commentaar!

Het was een bijzonder moment, ik stond in een veldje met klaprozen, het rood lichtte op door de zon die driftig bezig was onder te gaan. Dat laatste stukje gaat overigens aardig rap, voordat je het weet ben je te laat.

De sfeer is, door die markante kleuren, denk ik overgekomen. Tijdens het fotograferen ben ik op zoek gegaan naar een scherp punt waar je dan naar gaat kijken. Een stengel met wat haardjes blijkt beter te werken dan bloemblaadjes. Ik mis echter een mooie compositie van die bloemblaadjes. Dus als Josti zegt: 'Een alledaagse compositie' dan geef ik hem geheel gelijk.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Bloemen en planten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: henkk en 29 gasten