In een duister bos...

Onderwerp:

In een duister bos...

Berichtdoor HannahV » do jan 12 2017 6:22 pm

Hier ver vandaan (2 km fietsen).....maakte ik plaatjes van Troy en Diesel :D

Kijkt u mee?


1.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

2.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

3.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

4.
AfbeeldingDiesel. by Hannah Verhoeven, on Flickr

5.
AfbeeldingUntitled by Hannah Verhoeven, on Flickr

Er gaan ongetwijfeld nog plaatjes volgen van deze twee. Man, wat is het toch leuk, honden op de plaat zetten en dan misschien wel het leukste... heel de bende door LR plempen :mryellow:
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor weimaraner » do jan 12 2017 8:51 pm

Mooie platen en leuk te zien hoe je een eigen stijl aan het ontwikkelen bent, top!
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2295


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor strangeartefact » do jan 12 2017 9:13 pm

Gaaf hoor! Lekkere platen!
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HannahV » do jan 12 2017 10:02 pm

Dank jullie wel!

Is toch prachtig, met piepspeeltjes door de modder tijgeren. Nu ik wat meer overweg kan met bewerkingsprogramma's wordt het juist nog leuker. Gewoon niet bang wezen om te ver te gaan met je edits, maar het moet wel je ding zijn. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het het liefst zo natuurlijk mogelijk houden maar ik merk dat dat, met name in internationale hondenfotogroepen, gewoon niet genoeg aanslaat.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HansdeJong » do jan 12 2017 10:29 pm

Hanna,
Leuke foto's en leuke honden. Misschien een tip:

Jammer dat de Rottweiler op foto 4 zo slordig staat. We noemen dat 'Frans staan' met de voeten naar buiten gedraaid. Hierdoor lijken de verhoudingen niet te kloppen.
Je zie dat je heel veel foto's van honden doet. Mijn advies is om eens een avond op google naar uitslagen van exterieurshows te kijken. Een andere mogelijkheid is om eens een avond bij de kynologenclub in de buurt naar een ringtraining te gaan kijken.
Wanneer je honden volledig fotografeert en niet alleen hoofd en borst is het echt veel mooier (sorry: vind ik het echt veel mooier) als ze ook netjes staan. Vooral van voren of van opzij.
Hans
D5500, D7200, Nikkor 70-200 2.8 VRII; Nikkor 35 f 1.8; Nikkor 50 f 1.4; Tamron 90 Di Macro f2,8; SB5500
Gebruikersavatar
HansdeJong

Forumlid
Berichten: 156


Locatie: Brunssum
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HannahV » vr jan 13 2017 9:40 am

Franse stand is toch verder niets aan te veranderen? Naar mijn idee is dat niet iets wat met een koekie op te lossen is, bovendien zijn deze honden allemaal niet bewust aan het poseren. Ze lopen los en doen maar wat. Ik denk ook niet dat de eigenaar zich er erg aan zal storen.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor whoami » vr jan 13 2017 11:04 am

hele mooie platen!

Diesel, de hond van ene Jerry toevallig?
whoami

Clublid
Berichten: 568


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor Jaap Groningen » vr jan 13 2017 12:38 pm

Het zijn wel aparte foto s geworden, zelf hou ik meer van wat lichter maar ja een duister bos.....
Jaap Groningen

Forumlid
Berichten: 56


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HannahV » vr jan 13 2017 1:04 pm

whoami schreef:hele mooie platen!

Diesel, de hond van ene Jerry toevallig?


Neen, hond van Michael. Ik ken wel 3 rottweilers met deze naam hahaha!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor ATOR » vr jan 13 2017 3:05 pm

De eerste is helemaal geweldig! De kleuren, de compositie, de filosofische blik :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor becas » vr jan 13 2017 4:04 pm

ik vind ze mooi! Zeker de eerste :D
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HansdeJong » di jan 17 2017 10:42 pm

Hoi,
Ik was (lekker) een paar dagen weg, vandaar dat ik nu pas reageer.

Een Franse stand is wel degelijk te beïnvloeden. Of je dat wilt is een andere verhaal.
Ik ben er van uitgegaan dat er een verschil is tussen een liefhebber / eigenaar die wat 'kiekjes' maakt van de eigen hond en een fotograaf die meer dan de eigen honden fotografeert. Ik ben zelf geen hondenfotograaf maar een liefhebber die actief is in de kynologie (hondensport) en die heel graag mooie honden ziet. In dat kader zijn mijn opmerkingen bedoeld.
Groet
D5500, D7200, Nikkor 70-200 2.8 VRII; Nikkor 35 f 1.8; Nikkor 50 f 1.4; Tamron 90 Di Macro f2,8; SB5500
Gebruikersavatar
HansdeJong

Forumlid
Berichten: 156


Locatie: Brunssum
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HannahV » wo jan 18 2017 2:46 pm

Ik denk dat de eigenaar geen flauw benul heeft. De hond is net een paar weken terug uit het buitenland en is ondervoed geweest, wellicht heeft dat de stand van de poten beïnvloed. Kijk ik naar mijn eigen hond, een Bull terrier, dan staan zijn voeten mooi recht onder zijn lichaam. Heb het bij mijn ras ook niet vaak gezien.
Uit interesse: hoe is de Franse stand te beïnvloeden? Bedoel je dat "medisch gezien" of is er iets aan te doen als fotograaf door hem echt in een bepaalde houding te zetten? Als hij loopt buigen zijn poten ook wat door.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor Frankie » wo jan 18 2017 6:36 pm

Mooie serie, nummer 1 hier ook favoriet.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: In een duister bos...

Berichtdoor HansdeJong » wo jan 18 2017 10:00 pm

Eh, nee... zeker niet medisch.
Een goed gebouwde bulterriër heeft inderdaad een steile voorhand met evenwijdige ellebogen en de voeten recht. En geloof me, daar lopen er best veel van rond.
Wat de foto van de Rottweiler waar ik op reageerde betreft: die hond heeft een mooi hoofd met veel uitstraling en mooie kleuren. Hoofd en lichaam zijn goed in verhouding. Hij staat erg vrolijk en daardoor staan de ledematen gedraaid. Omdat het verder een mooie hond is, stoort het mij als kijker.
Als die hond één stap naar voren doet en de aandacht op de fotograaf richt, staat die een stuk mooier. Het heeft er vaak mee te maken om de hond net voor de laatste stap alert te maken.

Overigens vind ik die foto best mooi. De ogen scherp en sprekend en een mooie onscherpe achtergrond.
En vergeef me mijn bemoeizucht. Ik ben nou eenmaal een 'hondengek' en het ras van de Rottweiler heeft een bijzondere plaats in mijn hart. En zelf heb ik meer ervaring met honden dan met fotograferen! Vandaar.
D5500, D7200, Nikkor 70-200 2.8 VRII; Nikkor 35 f 1.8; Nikkor 50 f 1.4; Tamron 90 Di Macro f2,8; SB5500
Gebruikersavatar
HansdeJong

Forumlid
Berichten: 156


Locatie: Brunssum
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten