knabbelaars

Onderwerp:

knabbelaars

Berichtdoor MarcoEos70D » wo mar 29 2023 10:33 am

Gisteren was ik in Tilburg aan 't werk. Ik had even een uurtje over, dus ben even het Warande-bos in gelopen, om eens te zien of ik de Siberische grondeekhoorn kon vinden. Had er niet veel van verwacht, maar tot mijn plezier kwam ik er toch al snel een paar tegen, die lekker aan 't spelen waren. Weliswaar op (te) grote afstand, maar genoeg om te weten dat ik hier zeker nog een keer terug kom om ze te fotograferen!

Ze speelden verstoppertje:
Afbeelding[/url]

Kleine acrobaat:
Afbeelding

Je moet nog je best doen om ze te zien soms:
Afbeelding

Alert, maar niet schuw:
Afbeelding

't Blijven wel eekhoorns, dus er moet geknabbeld worden:
Afbeelding

Bijzondere houdingen nemen ze aan:
Afbeelding
(de zon knalde er net doorheen, dus belichting was niet OK. Maar te leuke, typerende houding om niet te laten zien) ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: knabbelaars

Berichtdoor pimmetje » wo mar 29 2023 11:24 am

Leuke serie. Ik wist niet van het bestaan van deze grappige beestjes. Er zitten inderdaad wat zoekplaatjes bij en dat vind ik ook wel leuk weer.
pimmetje

Clublid
Berichten: 957


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: knabbelaars

Berichtdoor Gemmageluk60 » wo mar 29 2023 11:40 am

grappige beestjes met een hoog schattigheidsgehalte, mooi in beeld gebracht ook.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: knabbelaars

Berichtdoor Karina2 » wo mar 29 2023 6:35 pm

Op basis van eerdere foto's die ik van deze beestjes had gezien, had ik ze (een stuk) groter ingeschat. Ik begrijp dat je ze wat groter in beeld had willen hebben, maar juist de 'zoekplaatjes' geven hun formaat in verhouding tot hun omgeving wel goed weer en hoe ze daarin op kunnen gaan.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: knabbelaars

Berichtdoor MarcoEos70D » do mar 30 2023 1:59 pm

pimmetje schreef:Leuke serie. Ik wist niet van het bestaan van deze grappige beestjes. Er zitten inderdaad wat zoekplaatjes bij en dat vind ik ook wel leuk weer.

Dank! Ik kende ze van andere foto-series, ze stonden al lang op mijn lijstje. Maar Tilburg is voor mij niet naast de deur, dus het moet er dan net een keer van komen ;-)
Gemmageluk60 schreef:grappige beestjes met een hoog schattigheidsgehalte, mooi in beeld gebracht ook.

Dank! Ja, ze zijn leuk. Mijn kids vinden het net een hamster :D
Karina2 schreef:Op basis van eerdere foto's die ik van deze beestjes had gezien, had ik ze (een stuk) groter ingeschat. Ik begrijp dat je ze wat groter in beeld had willen hebben, maar juist de 'zoekplaatjes' geven hun formaat in verhouding tot hun omgeving wel goed weer en hoe ze daarin op kunnen gaan.

Da's absoluut waar. Ik probeer vaak wel voor een combinatie te kiezen: enerzijds foto's met context, en anderzijds close-ups. Van deze schattige diertjes zie je meestal dit soort foto's:
Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten