Honden [verzamel]

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » wo jul 05 2023 2:27 pm

Die heb ik ook hoor! De klanten/eigenaren ontvangen een hele reeks foto's. Portretten, actiefoto's, stilstaand, noem het op. Meestal willen ze de foto's van de kop bijvoorbeeld aan de muur hebben. Die vind ik zelf ook het mooist, dus die zet ik het vaakst op social media.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Bert vD » vr aug 04 2023 7:12 pm

Ze staan er weer mooi op. Ik snap dat de eigenaren hier van houden. Foto 2 en 4 springen er uit door compo en achtergrond.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Skippy » ma aug 07 2023 1:09 pm

Mevr. Skippy en ik hebben sinds 4,5 week deze Australian Labradoodle puppy in huis. Heel schattig én af en toe heel stout.
Op deze foto is Yaiza 10 weken jong. Moeder is een mini en vader een kleine midi dus ze zal niet zo groot worden.
Deze foto is met een smartphone gemaakt maar ze zal binnenkort vast met de Z6 gefotografeerd worden.

Afbeelding2023-07-15_06-30-37 by Luc de Schepper, on Flickr
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor ben42 » ma aug 07 2023 3:13 pm

Met zijn tweeën, gezellig.
Schattig, ook het kleine kipje vind ik leuk. (Of is de PUP al zo groot?)
Ben

(De "af en toe" geloof ik niet helemaal :wink: )
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2632


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Karina2 » ma aug 07 2023 11:35 pm

Met zo'n knuffelbeest is vast al heel wat geknuffeld :-)
Heel veel plezier met deze gezinsuitbreiding, Luc!
Ik kijk nu al uit naar vervolg foto's :-)
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1583


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Skippy » di aug 08 2023 7:46 am

ben42 schreef:Met zijn tweeën, gezellig.
Schattig, ook het kleine kipje vind ik leuk. (Of is de PUP al zo groot?)
Ben

(De "af en toe" geloof ik niet helemaal :wink: )

Haha, nee hoor de puppy is echt klein. En ja een puppy in huis is een hele opgave, ze zit nog in de hap en bijt fase.
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Skippy » di aug 08 2023 7:46 am

Karina2 schreef:Met zo'n knuffelbeest is vast al heel wat geknuffeld :-)
Heel veel plezier met deze gezinsuitbreiding, Luc!
Ik kijk nu al uit naar vervolg foto's :-)

Bedankt Karen!
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » di aug 08 2023 9:05 am

leuke foto! Veel plezier met deze gezinsuitbreiding 😊
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 843


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » di aug 08 2023 11:14 pm

Gefeliciteerd Luc en mevrouw Skippy ;) - dat is mooie gezinsuitbreiding.

Hier een hondenkiekje van mij met wat achter de schermen uitleg. :)
Afgelopen zaterdag kriebelde het weer om te fotograferen maar met grijze luchten en buien was het niet echt fotogeniek weer om er op uit te gaan. Maar ik had nog wel een idee voor een aankomende fotoshoot dat ik op haalbaarheid wilde testen en aangezien ik alleen thuis was met de viervoeters kon een van hen mooi als stand-in model fungeren. Zeker als er wat koekjes tegenover staan is het animo daarvoor altijd groot.

Hieronder een paar achter de schermen kiekjes en het uiteindelijke resultaat, dat mede door de structuur in model Lily's kop beter werd dan verwacht.

1. Achter de schermen: de opstelling met een attent model (en slapend assistent model):
Afbeelding

2. Achter de schermen: de opstelling maar nu onderbelicht en met de flitsers ingeschakeld:
Afbeelding

3. Het eindresultaat geschoten vanaf de juiste positie en met een nu volledig gefocust model:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. :)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor keenoncoolstuff » wo aug 09 2023 12:44 am

*maakt diepe buiging*
Dit is geweldig gaaf bedacht en omgezet. Op mijn telefoon zag ik eerst het eindresultaat en dacht "dat zijn 2 samengeshopte foto's..."
Niets was minder waar en het resultaat is echt geweldig.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Karina2 » wo aug 09 2023 1:18 pm

Creatieve vondst en heel fijn dat je ook de 'achter de schermen' foto's hebt gemaakt en met ons wilt delen.
Zonder afbreuk te doen aan het eindresultaat vind ik de 'achter de schermen' foto's top, Je hebt duidelijk over alle foto's goed nagedacht. De compositie, standpunt model en fotograaf luisteren heel nauw om het beoogde eindresultaat te krijgen.
De 'achter de schermen' foto's vind ik zo top en tof, omdat die een heel duidelijk beeld geven van de setup, met name hoe dichtbij de lichtbron bij Lily staat en tevens hoeveel ruimte tussen haar en de achtergrond zit. Heel leerzaam, dank voor het delen!

PS: heel leuk, dat je de eerdere foto van hond met rode hoed hebt laten afdrukken om op de muur te hangen. Ik had die al eerder op het forum voorbij zien komen en vind dat nog steeds een geweldige foto :-)
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1583


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » wo aug 09 2023 11:41 pm

Op mijn telefoon zag ik eerst het eindresultaat en dacht "dat zijn 2 samengeshopte foto's..."


@keenoncoolstuff Dank je voor de buiging! :wink: Had inderdaad gekund (twee foto's door de achtergrond er achter te fotoshoppen), grappig genoeg niet eens aan gedacht. Waarschijnlijk omdat voor mij het spelen met licht en opstellingen een deel van het plezier is. Ik heb overigens wel het contrast van de achtergrond wat moeten verhogen omdat zwart nu eenmaal niet zwart blijft als er licht op valt (en dat gebeurde door het moeten belichten van het witte deel).

De 'achter de schermen' foto's vind ik zo top en tof, omdat die een heel duidelijk beeld geven van de setup, met name hoe dichtbij de lichtbron bij Lily staat en tevens hoeveel ruimte tussen haar en de achtergrond zit. Heel leerzaam, dank voor het delen!
PS: heel leuk, dat je de eerdere foto van hond met rode hoed hebt laten afdrukken om op de muur te hangen. Ik had die al eerder op het forum voorbij zien komen en vind dat nog steeds een geweldige foto


@Karina2, Scherp gezien van Lily met de rode hoed! :) Inderdaad groot in de woonkamer, op hoogglans staal gedrukt en met 130cm breedte en het rood is dat een mooie blikvanger.

Belichting en afstanden zijn op gevoel maar wel bewust gedaan.
Lily ver genoeg van de achtergrond omdat ik te veel strooilicht op het zwarte deel wilde voorkomen - om het zo zwart mogelijk te houden. En het licht op Lily, de grote octabox, zo dicht mogelijk naast haar om zo veel mogelijk lichtafval (en daarmee een zo snel mogelijk verloop van licht naar schaduw) op haar kop te creeeren, de grid op de softbox wederom om strooilicht te voorkomen. Bijkomend voordeel (waar ik pas met fotograferen achter kwam) van de grid en het daardoor veroorzaakte strijklicht boven op Lily's kop, is dat de lijn in haar schedel goed te zien is - waardoor de lijn van de achtergrond als het ware doorloopt in haar kop.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » do aug 10 2023 10:47 am

Echt knap die opstelling en als het dan ook nog zo goed uitpakt, super
Wel heel fijn dat de modellen gevoelig zijn voor koekjes! 😊
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 843


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Patrick » do aug 10 2023 2:30 pm

Ik heb zelf geen hond. Moet het dus met mijn straatvangsten doen... :prost:

1.
AfbeeldingPP_20230808_165507 by Patrick Put, on Flickr

2.
AfbeeldingHond plasje by Patrick Put, on Flickr

3.
AfbeeldingHond & Haarlem by Patrick Put, on Flickr
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor keenoncoolstuff » do aug 10 2023 5:00 pm

De eerste is subliem! :)
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten