Honden [verzamel]

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Karina2 » zo feb 20 2022 12:01 am

[emoji7]
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1578


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor MarcvanZuylen » vr mar 04 2022 9:16 am

Kleur of Zwart-Wit?


Afbeeldingby Marc van Zuylen
Afbeeldingby Marc van Zuylen
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor SandorGora » vr mar 04 2022 10:56 am

Kleur 👍
Geeft hier zoveel nuance en sfeer.
Vriendelijke groet,
Sándor Góra
Gebruikersavatar
SandorGora

Forumlid
Berichten: 97


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Peter » vr mar 04 2022 10:10 pm

onze dochter....

na al die jaren....de laatste dag op Ameland, op naar een nieuwe baan op het vaste land
nog een laatste rondje met de Staby..hond

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Frans Martens » vr mar 04 2022 10:50 pm

Landerd schreef:Kleur of Zwart-Wit?


Niet of kleur of zwart-wit, maar kleur én zwart-wit zou ik zeggen. Allebei prachtig! (de kleuren versie lijkt op mijn scherm wel een tikkie te rood)
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1999


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Ronald53 » zo mar 06 2022 10:22 pm

Frans Martens schreef:
Landerd schreef:Kleur of Zwart-Wit?


Niet of kleur of zwart-wit, maar kleur én zwart-wit zou ik zeggen. Allebei prachtig! (de kleuren versie lijkt op mijn scherm wel een tikkie te rood)
Mee eens, z/w en kleur hebben zo hun eigen charme. Maar die rand..... dat doet naar mijn smaak afbreuk aan deze mooie foto's.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1576


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » ma mar 07 2022 9:03 am

Zou zelf voor zw/w gaan, maar inderdaad allebei heel mooi en sprekend.

Hele stap: van eiland naar vasteland. 'Het leven zit vol moeilijke keuzes' aldus Ursula uit de Kleine Zeemeermin
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 840


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor PaulBerkhout » vr apr 01 2022 10:55 pm

Afbeeldingbbb1-589 by paul berkhout, on Flickr

De eerste middag met de nieuwe Sigma 135 f1.8 HSM
( t'is wel een gebruikte :wink2: )

Ik ben er nu al blij mee ! :clap:
PaulBerkhout

Clublid
Berichten: 157


Locatie: 't harde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » zo apr 03 2022 3:07 pm

Mooie foto van een mooie hond. Ga je vast veel schik van krijgen van die lens!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 840


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » ma jul 18 2022 8:08 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdje geleden alweer... :D
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » di jul 19 2022 11:03 pm

Fijne platen weer Hannah, in de zo herkenbare Hannah stijl. Misschien bij die laatste de hooglichten op de kop nog ietsje terughalen (al kan dat ook mijn laptopscherm zijn).
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Richard » wo jul 20 2022 9:01 am

Helemaal met Weimaraner eens. Worden er details zichtbaar als de hooglichten iets worden terug gehaald?
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3580


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » wo jul 20 2022 9:57 am

Nummer twee springt er letterlijk uit. Gave actiefoto! Maar 3 is een prachtig koppie!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 840


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » do jul 21 2022 1:43 pm

weimaraner schreef:Fijne platen weer Hannah, in de zo herkenbare Hannah stijl. Misschien bij die laatste de hooglichten op de kop nog ietsje terughalen (al kan dat ook mijn laptopscherm zijn).


Thanks Raoul! Ik zie wat je bedoelt! Ik heb het op de foto die naar de klant verstuurd is ook nog wat aangepast, had deze toevallig al op FB gepost en weer hier geplakt. Heb bij alle foto's van deze serie op het laatste moment nog de hooglichten wat aan moeten passen omdat het me in eerste instantie niet was opgevallen.

@Richard: er zaten gelukkig nog wat details onder, maar niet zoveel als ideaal was geweest.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Ronald53 » do jul 28 2022 10:27 pm

OK, de volgende foto's zijn niet de fraaiste hondenfoto's hier op het forum. Maar daar gaat het me niet om, ik wil een stukje techniek delen. Daar is, blijkens een ander draadje, behoefte aan. In dit geval gaat het om een opnametechniek die helpt om het juiste moment vast te leggen bij snel bewegende objecten. Ook als er een probleem is met reactiesnelheid, of dat nou door de fotograaf komt of door de tijd die nodig is om het beeld op het schermpje van je systeemcamera op te bouwen. Misschien geen nieuws voor jou, maar voor een ander wellicht wel interessant, zelf heb ik er in elk geval totaal geen probleem mee als iemand wat leert door de Exif in te kunnen zien, of iets verneemt van de techniek die ik gebruikte.

De opnames zijn gemaakt met de camera op statief. Zaak is wel dat je de scherpstelling loskoppelt van de ontspanknop, in het menu bij A7, daar kies je voor AF-ON, wellicht beter bekend als "back-button focus". Vervolgens in het menu kiezen voor A1 "Scherpstelling" en voor de "H" opnamestand. Ik koos vervolgens voor AF-C (maar AF-S moet ook werken), het "wide large" scherpstelvak, en ik stelde scherp op het frame van de hindernis. Daarna de camera of het sherpstelvak iets anders richten, zó dat het "wide large" scherpstelvak niet meer de hindernis bestrijkt maar de plek waar je de honden verwacht, en waar niets scherp wordt afgebeeld totdat een hond daar verschijnt. Nu van de AF-ON knop afblijven en de ontspanknop indrukken en wachten. Door de keuze voor menu A1 "ontspannen" gebeurt er niets en gaat de sluiter pas lopen zodra er een object scherp wordt waargenomen in het "wide L" scherpstelvak. Dat zou de hond moeten zijn. Dan volgen er een paar opnamen, totdat de hond het scherpstelvak heeft verlaten. Succes verzekerd.
Succes!
(Ik heb zelf wat moeten croppen, een volgende keer moet ik bij de opname al wat krapper kaderen, maar dat is m.b.t. de techniek minder relevant.)

(Abusievelijk stond in dit bericht eerst dat menu A1 ingesteld moet worden op "Ontspannen". Dat is inmiddels gecorrigeerd, dat moet natuurlijk "Scherpsteling" zijn. Het is immers de bedoeling dat er alleen opnames gemaakt worden als de hond precies op het punt is aangekomen waar hij scherp wordt afgebeeld.)

Rosa
Afbeelding
DSC_4398 by Ronald M., on Flickr

Bram
Afbeelding
DSC_4396 by Ronald M., on Flickr

En Skye, mijn eigen hond
Afbeelding
DSC_4394 by Ronald M., on Flickr
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1576


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten