Honden [verzamel]

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Ronald53 » vr mar 05 2021 3:09 pm

Laatst gewijzigd door Ronald53 op vr mar 05 2021 3:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » vr mar 05 2021 3:11 pm

Heerlijk, zo'n blije hond. Mooi contrast dat oranje balletje!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 824


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » zo mar 07 2021 5:59 pm

Onze Lily werd alweer vier jaar oud dit weekend - een echte dame inmiddels dus ze moest dan ook maar eens als zodanig op de foto.
De hoed had ik nog liggen van een tweevoeter-shoot een paar jaar geleden, zwarte rol papier als achtergrondrol en drie flitsers (waarvan eentje met snoot en rode folie om de achtergrond te kleuren).
Oh ja, en een paar avondjes enkele minuten oefenen met Lily en de hoed. En veel koekjes. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Karina2 » zo mar 07 2021 7:15 pm

Wat een dame! Ik vind de naam en de uitstraling ook erg goed samengaan[emoji16]
Leuk dat je ook vermeldt hoe je het aangepakt hebt. Zelf heb ik een zwarte labrador dame die onlangs ook 4 jaar is geworden. Ik ga dat ook eens uitproberen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » ma mar 08 2021 10:07 am

Perfecte kleurenmatch met dat rood. Dat ze zo braaf bleef zitten, echt goed gelukt!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 824


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor mozes » ma mar 08 2021 11:41 am

weimaraner schreef:Onze Lily werd alweer vier jaar oud dit weekend - een echte dame inmiddels dus ze moest dan ook maar eens als zodanig op de foto.
De hoed had ik nog liggen van een tweevoeter-shoot een paar jaar geleden, zwarte rol papier als achtergrondrol en drie flitsers (waarvan eentje met snoot en rode folie om de achtergrond te kleuren).
Oh ja, en een paar avondjes enkele minuten oefenen met Lily en de hoed. En veel koekjes. :)

Afbeelding

Super, foto geeft echt zo'n feel good gevoel. :clap:
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » ma mar 08 2021 11:08 pm

Mozes, dank je, dat is leuk om te horen!
Gemma & Karina, bedankt voor jullie reacties. En Karina, gewoon proberen met je zwarte lab, zeker tegen een zwarte achtergrond kan een zwarte hond met het juiste licht supermooi zijn.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » ma apr 05 2021 5:30 pm

Ik blijf nog even bij de Weimaraners. Dit weekend was ik door de fokker van onze Lily gevraagd hun nieuwe nestje op de foto te zetten. Zo gezegd, zo gedaan ... Nou ja, "zo" - in deze foto ging best nog wat werk zitten. Alleen al het opbouwen van de set in de woonkamer en het onder de eettaafel kruipen zodat ik genoeg afstand had om alles in beeld te kunnen krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor ben42 » ma apr 05 2021 5:49 pm

Het resultaat mag er zijn.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2610


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Ronald53 » ma apr 05 2021 5:57 pm

Mooi hoor! Ik heb zelf ook een aantal keren groepen honden gefotografeerd, ik weet hoe moeilijk het is ze op hun plek te krijgen en te houden. En dan heb je er ook nog een vogel bij die "af" moest blijven liggen! :lol:
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Belinda » ma apr 05 2021 6:21 pm

Mooi resultaat, lijkt me best lastig om ze allemaal stil te laten zitten.

Groetjes Belinda
Gebruikersavatar
Belinda

Clublid
Berichten: 499


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Patrick » ma apr 05 2021 6:39 pm

Prachtige foto Weimaraner!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Frans Martens » ma apr 05 2021 7:36 pm

weimaraner schreef:Ik blijf nog even bij de Weimaraners. Dit weekend was ik door de fokker van onze Lily gevraagd hun nieuwe nestje op de foto te zetten. Zo gezegd, zo gedaan ... Nou ja, "zo" - in deze foto ging best nog wat werk zitten. Alleen al het opbouwen van de set in de woonkamer en het onder de eettaafel kruipen zodat ik genoeg afstand had om alles in beeld te kunnen krijgen.
Afbeelding


Heel knap, prachtige plaat!
(vind de kleur van de laarzen wel iets detoneren waardoor ze teveel aandacht krijgen, misschien zou je de kleur een beetje naar de kleursfeer van de rest van de foto kunnen brengen?)
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1984


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Karina2 » ma apr 05 2021 10:31 pm

Wauw, dit zal echt een uitdaging zijn geweest om te fotograferen. Zo leuk, maar ook zo beweeglijk. Geweldig resultaat, knap hoor!
In de opmerking van Frans over de laarzen kan ik me ook vinden en zou die ook proberen iets te verschuiven in kleurtoon e/o luminantie, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vind het hoe dan ook een geweldig leuke foto en de fokker is er vast ook heel blij mee. Het is ook een heel mooi en grappig aandenken, vooral omdat ze zo ontzettend snel (op)groeien en veranderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » ma apr 05 2021 10:52 pm

Bedankt voor alle reacties! Weet nu al dat dit een van mijn persoonlijke favorieten gaat worden van dit jaar, heel blij met het resultaat.
@Belinda en Ronald53, ik heb de hoop om 8 pups van deze leeftijd tegelijk op de foto te zetten al een tijd geleden opgegeven. Heb het in het verleden regelmatig geprobeerd maar rond deze leeftijd (7 weken) lukt het echt niet, ze zijn dan gewoon te beweeglijk. Maar ja, bij de Nachtwacht stonden ook niet alle schutters tegelijk te poseren dus ... ;)
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten