Honden [verzamel]

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor RobbyRoos » vr mei 12 2017 5:15 pm

Dean met mijn kleine meid.

Afbeelding

Groeten, Robby Roos
RobbyRoos

Forumlid
Berichten: 225


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Robert » za mei 20 2017 8:53 pm

Lima
AfbeeldingRPW2110 by Robert de Jong, on Flickr
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » di mei 23 2017 3:53 pm

Billy.

AfbeeldingBilly by Hannah Verhoeven, on Flickr

Ik ben bezig met een portfolio uitbreiding en heb een oproep geplaatst op FB, waarin ik aangeef op zoek te zijn naar een aantal rassen.. onder andere dus de Duitse dog harlekijn. En daar kwam Billy :D
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » wo mei 24 2017 4:08 pm

Nog eentje van Billy:

AfbeeldingBilly by Hannah Verhoeven, on Flickr

Zit de laatste tijd toch sterk te denken aan een andere body. Alleen... wie wat waar welke? Geen idee... Voornamelijk voo hondenfotografie. Ik merk dat de d7000 toch moeite heeft met bijvoorbeeld ISO. Vanaf ISO 640 is er al ruis te zien en dat vind ik niet echt wenselijk in portretten van honden, die regelmatig toch wel uitvergroot worden. Mijn d7000 werkt echter zo fijn, ben als de dood dat ik dat niet ga vinden in een nieuwe body :D
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Highlander » wo mei 24 2017 4:25 pm

Heel mooi Hannah, ook de achtergrond/ onscherpte is heel fijn om naar te kijken.
Qua body, als je ook actiefoto's van de honden wilt maken, gaat dat een stuk gemakkelijker met een body met een snelle AF met een hoog aantal frame's p/s.
Of dat dan DX of FX moet zijn laat ik in het midden, zelf ben ik helemaal FX fan en zou ik niet meer terug willen.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » wo mei 24 2017 5:15 pm

Dankje Highlander! Ik heb wel hier en daar wat PS/LR problemen... Als ik de achtergrond wil passen, doe ik dat vaak eerst een beetje in LR (kleuren enz en met een brush de scherpte/helderheid eruit halen) en ga daarna vanuit LR (5) naar PS (CS6). Dan ga ik daar storende elementen uit de foto halen en een beetje amateuristisch lopen te zitten te selecteren enz. Kom ik dan weer terug in LR (in .tiff), dan zie ik rare, korrelige pixels op de plaatsen waar ik omheen geselecteerd heb (bijvoorbeeld bij de snorharen van een hond, waar ik als PS-amateur wel eens moeite mee heb om netjes te maken). Ik heb geprobeerd om in LR niet eerst te verscherpen maar meteen in PS te beginnen maar ook dat heeft geen nut. Op mijn nieuwe laptop blijft het probleem bestaan. Op afdrukken is het niet zichtbaar.

Hier een voorbeeldje (ik heb hier gebruik gemaakt van de blur-tool in PS -druppel- en ben daarna naar LR gegaan voor de laatste aanpassingen, foto is wel gecropt en naar een online upload ding gegaan, kwaliteit is dus wat verminderd).

Afbeelding

Ik hoor inderdaad heel veel goeds over FX. Ik zou de overstap graag maken maar hoorde ook dat mijn objectieven dan niet meer geschikt zijn? Een beetje doorsparen is geen probleem maar om nu zo veel geld uit te gaan geven en ook nog aan nieuwe objectieven dat trekt bruintje niet :D

Bij Kamera Express werd bij een d7200 aangeraden.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Highlander » wo mei 24 2017 5:58 pm

Als ik jou onderschrift zie heb jij alleen maar FX objectieven, dus dat zou geen belemmering mogen zijn.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Jacob_O » wo mei 24 2017 5:59 pm

@ Hannah

Als ik je onderschrift zo zie dan zijn al je objectieven geschikt voor full-frame, of dat dé oplossing is....
Met een D7000 zijn zelfs op ISO 4000 goede resultaten te behalen met de juiste nabewerking.
Misschien tijd voor een cursus fotobewerking, al dan niet met meer up-to-date softwarepakket.

D7000 met Sigma 105 macro OS @ f/4 - 1/30 - ISO 4000:

Afbeelding
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » wo mei 24 2017 6:12 pm

Ooo dan heb ik het verkeerd begrepen of verkeerde info gehad. Ik hoorde iemand zeggen dat ik dan nieuwe objectieven aan zou moeten schaffen... maar als dat dus niet zo is dan verandert dat de zaak.

Op de shoot met de Duitse dog was er toch al best storende ruis aanwezig op ISO 640 icm f/4.. Zal ongetwijfeld ook een fout van mijn kant wezen, misschien die upgrade toch niet nodig.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor becas » wo mei 24 2017 10:28 pm

Ligt er natuurlijk ook aan of je donkere foto's op moet lichten, of veel schaduwpartijen optrekt. Dat geeft meer ruis dan je lief is...
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor becas » vr mei 26 2017 10:25 pm

Blijft een mooie portretlens die 85mm 1.8 AF-D :)

Afbeelding
20170521 Mila by Bert Kok, on Flickr
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Highlander » vr mei 26 2017 10:51 pm

Ze staat er mooi op Bert :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor becas » za mei 27 2017 1:53 pm

Een ontzettend lieve Engelse Bulldog.

Afbeelding
20170527 Bull by Bert Kok, on Flickr
Laatst gewijzigd door becas op za mei 27 2017 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » za mei 27 2017 9:04 pm

Leuk die bulldog!
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » vr jun 02 2017 10:06 am

Manmanman.

AfbeeldingTroy by Hannah Verhoeven, on Flickr

Met bovenstaande foto bijgevoegd deed ik een oproep op Facebook. Ik ben op zoek naar hondenrassen die een aantal weken geleden door de Overheid op een lijst zijn gezet, en daarmee de stempel 'Hoogrisicohond' krijgen. De laatste tijd zijn ze verschrikkelijk slecht in de media, soms betreft het in het artikel niet eens een HR-hond, maar een totaal ander soort hond. Wat ook vaak voorkomt is dat het verhaal heel anders is gegaan dan de kranten beweren. Geen enkele hond heeft zomaar het recht om een andere te bijten, maar ik maak het ook dagelijks mee dat mijn aangelijnde HR-hond wordt besprongen door een loslopende hond. En wat staat er dan in de krant..? Precies. Ligt het altijd aan de honden? Deels. Genen kun je niet ontkennen. Het is aan de bazen om hier verstandig mee om te gaan.
Waar was ik gebleven? Ohja.
Ik ben (was, inmiddels) op zoek naar hondenrassen die op deze lijst zijn gezet. Om een fotoserie te maken genaamd De Lijsthond; een fotoserie waarop 'onze' honden een keer níet afgebeeld worden met de tanden bloot en halsbanden met spikes.

Het bericht staat er anderhalve dag op en ik heb inmiddels meer dan 500 aanmeldingen, 650+ reacties, 6 shoots staan gepland voor de komende 1,5 week.

Oeps. De kracht van social media.........
Laatst gewijzigd door HannahV op vr jun 02 2017 10:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten