Honden [verzamel]

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Karina2 » di aug 09 2022 10:26 pm

Wat een ontzettend grappig "staatsieportret" van de weimaraner pups :-)
In de reportage daaronder vd pup in opleiding, leuk om te zien hoe de hond opgaat in het spel, die verschillende emoties.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » do aug 18 2022 7:39 pm

Voor het fotograferen van honden in actie kies ik inderdaad ook altijd voor de back-button focus (AF-ON), AF-C en single point focus. Op deze manier lukt het bijna altijd wel goed om ze scherp te krijgen, al hangt het ook een beetje van het licht af.Bij de jachthondenwedstrijden die ik veel fotografeer heb je dat helaas niet altijd voor het kiezen maar de back button-manier zorgt toch altijd wel voor het beste resultaat. Verder heb ik de ballen verstand van hoe dat allemaal werkt en ook totaal niet op de hoogte van techniek of vooruitgang..... oeps. Laatst wel een leuke workshop 'hekkenspringen' voor jachthonden vastgelegd.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn gemaakt met een Nikon D850 icm Nikon 70-200mm f/2.8 VR2 op f/2.8. ISO varieert, zon en regen wisselde elkaar af die dag.

@Weimaraner: puppyportretje is weer top! Ben benieuwd wat de halloweenfoto zal worden dit jaar.............
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » vr aug 19 2022 3:07 pm

De D850 is dus snel genoeg voor dit soort activiteiten, daar is nog wel eens discussie over. Mooi in beeld gebracht! Die honden hebben er ook duidelijk schik in. Ga het eens proberen met de door jou genoemde instellingen, heb te vaak missers met mijn gebruikelijke instellingen.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor HannahV » vr aug 19 2022 4:41 pm

En of 'ie snel genoeg is! Er zijn heus nog snellere modellen op de markt, die ook nog meer frames per seconde schieten en dat heeft absoluut voordelen, maar voor mij voldoet de D850 meer dan prima. Zoveel spannende dingen doe ik er ook niet mee. Al zou ik geen nee zeggen tegen een D5 ofzo :D.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Patrick » vr aug 19 2022 4:49 pm

Tjonge. Stel je voor dat een D850 niet meer voldoende zou zijn... :wtf:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Snoepjess » do aug 25 2022 1:40 pm

Ronald53 schreef:OK, de volgende foto's zijn niet de fraaiste hondenfoto's hier op het forum. Maar daar gaat het me niet om, ik wil een stukje techniek delen. Daar is, blijkens een ander draadje, behoefte aan. In dit geval gaat het om een opnametechniek die helpt om het juiste moment vast te leggen bij snel bewegende objecten. .... Succes verzekerd.


Heel interessant om te lezen en vandaag weer een stukje geleerd. Ik ben al een tijdje aan het friemelen met deze materie en ga dit stukje theorie verder uitpluizen.
Dank voor het delen, wordt gewaardeerd! :thumbup:
Snoepjess

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr okt 07 2022 9:19 pm

Ik heb een poging gedaan om m'n hond vast te leggen, het is een kruising van een kooiker en een beagle.
Afbeelding
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor weimaraner » zo okt 09 2022 9:31 pm

Mooie kruising (en foto - de houding laat goed de snelheid zien) @Gerard.

Hier ondertussen druk met de voorbereidingen voor Halloween. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gerard de Zwaan » zo okt 09 2022 10:46 pm

weimaraner schreef:Mooie kruising (en foto - de houding laat goed de snelheid zien) @Gerard.

M'n hond is zo wie zo een fotogenieke hond, toen ik de foto maakte rende hij op topsnelheid. De D7200 met de 55-300mm AF-S DX is niet echt de ideale combinatie voor dit soort foto's.

weimaraner schreef:Hier ondertussen druk met de voorbereidingen voor Halloween. :)
Afbeelding

Je foto mag er ook wezen @weimaraner
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » ma okt 10 2022 10:11 am

Mooi, die halloween-honden. Goede sfeer te pakken.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Peter » za nov 05 2022 8:02 pm

Afbeelding

hoi
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor schilder » zo nov 20 2022 11:41 am

Bijna allemaal op het bankje tijdens het uitje met de toypoedel in de drunese duinen

Afbeelding
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Gemmageluk60 » zo nov 20 2022 5:37 pm

Wat een leuk stel, familie van elkaar?
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Ronald53 » ma jan 02 2023 9:53 pm

Ik probeerde de truc met het snoepje in de zonnekap dat Ed onlangs hielp zijn hond en face te fotograferen.
Mijn hond Skye trapte daar niet in, of ze had het niet door dat er daar wat lekkers lag. Dus keek ze ietwat dromerig net naast de lens...

Afbeelding
Skye by Ronald M., on Flickr

Nikon Z 6, NIKKOR Z 85mm f/1.8 S, ƒ/2.8, 85.0 mm, 1/640s, ISO 800
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Honden [verzamel]

Berichtdoor Bert vD » ma jan 16 2023 8:50 pm

Wat een heerlijk beeld met die inderdaad dromerige blik; dan het snoepje maar niet begrijpen; geen probleem; vraag me nog wel af of iets meer scherpte diepte (ook de neus scherp) nog sterker zou zijn;
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten