Rumble in the jungle

Onderwerp:

Rumble in the jungle

Berichtdoor Frankie » za jan 04 2014 10:45 pm

Sinds kort gelden er nieuwe voedingsregels in Burgers' Zoo. Het dieet van alle dieren is aangepast omdat sommige dieren te dik werden en andere juist weer te mager. Het bijhouden van het eetgedrag werd te ingewikkeld voor de verzorgers en daarom zijn alle voedingsporties nog eens goed overwogen. De dieren krijgen vanaf nu te eten volgens eens simpel 5-gangen systeem. Kleine dieren één eenheid per dag en de grote veelvraten vijf eenheden. Dit heeft nogal wat losgemaakt bij de bewoners:

"Goed initiatief, als ik me goed aan het nieuwe dieet hou, word ik hopelijk ooit net zo lang als mijn grote helden !"
Afbeelding

"Huhhh, zijn ze gek geworden !! Krijgen we nog minder ? Ik heb nu al zo'n honger, ze weten toch wel dat ik meer moet eten dan iedereen ?"
Afbeelding

"Kom op mannen, laten we dit als volwassenen oplossen en een kans geven. Tenminste, ik ga ervan uit dat ik de volle vijf gangen toebedeeld krijg."
Afbeelding

"Haha, nee hoor, die porties zul je toch echt zelf moeten veroveren. Mooie kans om mijn tactiek om alles in te pikken wat anderen laten liggen nog verder te perfectioneren."
Afbeelding

"Goh wat gek, mij boeit het allemaal maar weinig hoor, kan ik me als verstandige dame niet zo druk over maken. Laat die Alfa-mannetjes maar schreeuwen."
Afbeelding

"Gelukkig heb ik genoeg gegeten voor de komende weken. Ga zo een dutje doen en kom over een maandje wel weer kijken hoe de zaken er dan voor staan.."
Afbeelding

In het apenhok wordt alles nogal zwartgallig ingezien.
"Whááááát ? Hoe kunnen ze zo stom zijn ? Maar dit pikken we niet ! Wij zijn trotse apen en houden niet van verandering ! Revolutie !!!"
Afbeelding

"Je hebt gelijk. En als ze niet naar ons luisteren, dan gaan we evacueren. Vrouwen en kinderen eerst, op naar Apenheul, Het Beloofde Apenland."
Afbeelding

"Ach wat maakt het allemaal uit, wat we nu te eten krijgen daar wordt je ook niet blij van. En de soep wordt nooit zo heet gegeten aIs.... ik ga zo weer even dutten"
Afbeelding

"Zeg, zijn jullie nou nog steeds bezig ? Ik stel voor om deze discussie te sluiten, is er iemand die dit draadje op slot kan gooien ?"
Afbeelding

"Ja hoor, ik blaas het verhaaltje wel uit, genoeg hierover. Heb je nog wat nieuws te melden, stuur dan maar een PB !"
Afbeelding

(Even voor de zekerheid: elke gelijkenis tussen de sociale interactie in de dierentuin en die hier op het NCN-forum berust op puur toeval. En ook voor de zekerheid: ik heb weinig met sterrenwaarderingen en heb dus zeker begrip voor de criticasters daarvan. Maar ik heb ook veel waardering voor het team webbeheerders dat het heeft aangedurfd om het forum op te schudden naar aanleiding van een aanhoudende rumble in the jungle.)
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor *Harrie* » za jan 04 2014 11:05 pm

Hallo Frank

Prachtig gedaan en prachtige foto's van Burgers Zoo. Ik vind het een prachtige plek en kom er erg veel maar vind het altijd mooi om eens andermans werk te zien van die dierentuin. Met name de zwart/wit serie van de siamangs is prachtig. De teksten zijn prachtig verzonnen. Mijn complimenten.

Groetjes Harrie
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor Johan v. V. » zo jan 05 2014 12:18 am

Ik ga bij Burgers' een klacht indienen. Zo'n portie systeem is best een goed idee, maar dan moeten de dieren wel zélf kunnen bepalen hoeveel porties ze krijgen. Op deze manier krijg je natuurlijk op voorhand problemen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor strangeartefact » zo jan 05 2014 12:27 am

Frank, geweldig! Dikke smile hier ;)

grt, Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor jdgraaf » zo jan 05 2014 9:14 am

In 1 woord:

Ge-wel-dig !!! :D

Mooie foto's, vooral die 1e van die tijger.
En dan die commentaren :D

Jan
Een berg Nikon spullen....
Gebruikersavatar
jdgraaf

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor DannySan » zo jan 05 2014 9:27 am

Mooie foto's, en de commentaren maken het zéker af! :mrgreen:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3827


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor a vgastel » zo jan 05 2014 9:31 am

Frank , mooie serie je moet er maar op komen met de commentaren doen het wel zo.
Nummer tje is wel makkelijk laatste foto olifant wat heb je hier mee gedaan.Dacht dat ze grijs waren of hebben ze iets unieks in Burgers' Zoo.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor ALE » zo jan 05 2014 11:17 am

Echt geweldig Frank, leuke serie en die verhaaltjes..... Chapeau!
Groet,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor PanzerFaustNL » zo jan 05 2014 11:48 am

Geweldig verhaal + foto's.... alleen met die titel had ik iets heeeeeeel anders verwacht.

Het gevecht van de eeuw, het gevecht waarvoor ik mocht opblijven......... de geweldige George Foreman vs the legendarisch Mohammed Ali

http://www.youtube.com/watch?v=ijOjRTqPICk
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor Avado » zo jan 05 2014 6:16 pm

Geweldig Frank.
Ik bekijk/bewonder je beelden altijd graag en je bijgevoegde teksten maken het nog mooier.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor Frankie » zo jan 05 2014 10:57 pm

Dank allen voor jullie reacties !
A. van Gastel: Het olifantje is een verlicht kunstwerkje. Daarvan staan er meerdere in de Zoo, ik denk tijdelijk om de donkere dagen wat op te fleuren. Is wel een mooi gezicht als het donker wordt. Panzerfaust: de titel van dat gevecht kwam waarschijnlijk naar boven door (Burgers') Bush. Leuk dat je het filmpje bijvoegt. Avado: leuk om te horen !
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor John Hoenen » zo jan 05 2014 11:00 pm

Frank, je hebt hem weer geraakt, top foto's.
Met je foto's maar ook met je bijgevoegde teksten, erg leuk!
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor Frankie » zo jan 05 2014 11:06 pm

Dank John, leuk om van een vijfsterrenman te horen ! (ook al zijn ze niet zichtbaar :wink: )
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rumble in the jungle

Berichtdoor Roy Kersbergen » ma jan 06 2014 8:11 am

Mooie serie zeg! Ik was er 2 weken geleden ook maar heb lang niet alle dieren gezien die jij hebt vastgelegd, het meeste zat in hun binnen verblijf of lag te slapen in hoekjes. Wij zijn wel in de ochtend geweest i.v.m. onze kleine man, dat zou ook een reden kunnen zijn. Je foto's zijn inspiratie om nog een keer te gaan in de middag.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten