Meeuwen

Onderwerp:

Meeuwen

Berichtdoor Florina » za jan 11 2014 3:15 pm

Meeuwen gefotografeerd met de 80-400 mm AF-S. Helaas is de lens niet super lichtsterk en was het op sommige dagen erg grijs weer.
Ook vind ik meeuwen op juiste plek echt scherp krijgen lastig.

Ik hoor graag wat jullie van de foto's vinden. Welke spreekt het meeste aan, welke echt niet. Alle foto's zijn gecropt.

Ik zet bij elke foto ook wat ik er zelf van vind.

1. Deze foto is goed gelukt. Ik wil zelf bij een foto van een meeuw, veel meeuw zien en geen zoekplaatje in lucht met ergens meeuw. Maar ik weet
dat veel mensen de 'omgeving' van een vogel ook mooi vinden. Ik kader krap, te krap?
Afbeelding


2. Qua kadering zie foto 1. Verder tevreden met het beeld, met name de witte veren en de wat 'goude' gloed over de vleugels.
Afbeelding

3. Bij deze foto vind ik het mooi dat de meeuw in het water land, maar ik word zelf wel erg afgeleid door meeuw 1 die onscherp is en ik ben er nog niet uit of ik dit mooi vind of juist niet.
Afbeelding

4. De kop is niet scherp en ik vind deze foto daarom niet goed genoeg, maar wel weer erg leuk qua landing en onscherpte van de vleugels.
Afbeelding

5. Foto's met veel meeuwen is lastig. Het wordt heel snel een rommeltje zonder focus. Deze foto is m.i. wel goed gelukt, ik had sommige meeuwen
liever nog ergens anders gepositioneerd :mryellow: maar je dat is natuurlijk onzin. Aan de rechterkant is nog wat bruin te zien, ik wilde stukje lucht klonen, maar ben daar nog niet erg vaardig in. Nu al hier geplaatst, laat m dus maar even staan.
Afbeelding

6. Deze foto vind ik mooi gezien de vleugels. Kop had scherper gekund.Die beesten zijn ook zo snel. Foto is vervaagd.
Afbeelding

7. Meeuw land mooi, maar ik vind de achtergrond niet mooi. Daar baal ik dan echt van.
Afbeelding

8. Interactie tussen de 2 meeuwen vind ik mooi gelukt. Foto is wel wat donker zie ik nu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Florina

Clublid
Berichten: 457


Locatie: Flevoland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Meeuwen

Berichtdoor Nikonsmurf » za jan 11 2014 6:01 pm

Mooie serie over de meeuw.
Qua poses kies ik voor de nr 1, 4 en 7.
Wat mij verder opvalt is dat je veel beweging hebt in de vleugel, misschien toch een snellere tijd proberen te krijgen.
Als je nooit liegt hoef je ook niet na te denken.
Gebruikersavatar
Nikonsmurf

Forumlid
Berichten: 468


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Meeuwen

Berichtdoor Florina » za jan 11 2014 6:28 pm

Dank voor je reactie. Inderdaad snellere sluitertijd levert natuurlijk meer bevriezing op en dat kan zeker in bepaalde
foto's mooi zijn. Maar op grijze dag blijf je met te weinig licht zitten en ik ben niet zo'n fan van hoge iso's.
Maar zoals je zegt, dat ook maar eens proberen evt op iets zonnige dag.
Gebruikersavatar
Florina

Clublid
Berichten: 457


Locatie: Flevoland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jan en 64 gasten