Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor Johan v. V. » wo aug 20 2014 2:13 pm

Tjonge, wat een lekkere discussie. Zoals op ieder forum met een behoorlijk aantal gebruikers lopen er een paar lomperiken rond die er goed in zijn om anderen te irriteren. Ze zijn er te lomp voor om dat te merken. Daarom vinden ze dat degenen die zich irriteren 'hypergevoelig' zijn. Ze hebben het zo natuurlijk niet bedoeld, maar het ligt allemaal niet aan hen! :oops:
André, trek het je niet aan. Het gaat slechts om een enkeling. En laat ik niet merken dat je die avondwandeling afzegt, want dan kom ik persoonlijk bij je langs en duw ik je in m'n auto! :wink:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor bart78 » wo aug 20 2014 2:18 pm

Ik vraag me af hoeveel invloed de coating van de 55-200 heeft op het uiteindelijke - out of the box - resultaat.

Sony fans willen altijd bepaalde lenzen vanwege de kleuren, niet echt een speciale body.

Ik zou graag nog eens wat menselijke portretten zien en zien wat huidskleuren doen met de combi.

Leuke koeien trouwens :)
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
bart78

Forumlid
Berichten: 290


Locatie: Heemskerk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor André » wo aug 20 2014 2:25 pm

Misschien was ik wat te snel met conclusies trekken, maar je hebt wel eens zo'n dag, dat alles, maar dan ook alles tegenzit, en gisteren had ik dus zo'n dag. Drukke en hectische dag op mijn werk, een lichaam dat me in de steek laat, een ietwat kribbig meisje in een huis en een kat die eens heerlijk de boel onder had gekost. Als uitvlucht maar even wat foto's gaan maken en daar fleurde ik weer helemaal van op, tot de twee voor mij op dat moment erg vervelende reacties kwamen na het plaatsen van mijn foto's. Dat was gewoon even de druppel.

Normaal heb ik een heeeeeeeeel lang lontje, zeg maar gerust een touw, maar gisteren dus blijkbaar niet.

Ik kan dus niets anders doen dan mijn excuses maken en omdat er inmiddels ook veel leuke reacties binnen zijn gekomen en vele vragen toch gewoon te blijven plaatsen, ga ik dat maar doen. Dus wat mij betreft zand erover en vrolijk verder gaan.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor MartinT » wo aug 20 2014 2:54 pm

Mooi André dat je doorgaat :)
Ben erg benieuwd naar je foto's met de XF 56/1.2.
Die staat ook op mijn lijstje.
Martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor Ed Post » wo aug 20 2014 2:58 pm

Vooral hiermee doorgaan.
Ik vind het erg leuk om de passie voor al dat kleine spul te lezen.
En ja, ik ben een Nikon1 bezitter. :roll:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor André » wo aug 20 2014 3:03 pm

Johan v. V. schreef:Tjonge, wat een lekkere discussie. Zoals op ieder forum met een behoorlijk aantal gebruikers lopen er een paar lomperiken rond die er goed in zijn om anderen te irriteren. Ze zijn er te lomp voor om dat te merken. Daarom vinden ze dat degenen die zich irriteren 'hypergevoelig' zijn. Ze hebben het zo natuurlijk niet bedoeld, maar het ligt allemaal niet aan hen! :oops:
André, trek het je niet aan. Het gaat slechts om een enkeling. En laat ik niet merken dat je die avondwandeling afzegt, want dan kom ik persoonlijk bij je langs en duw ik je in m'n auto! :wink:


Mooi, kun je gelijk mijn schootmobiel in je auto sjouwen. :mryellow: :mryellow: :mryellow:

Maar ik zal je geruststellen, ik ben er gewoon bij, en zal voor de lomperiken een nikon stikkertje op mijn X-T1 plakken. Het enige wat roet in het eten kan gooien zijn vakantie plannen. Ik heb de eerste 3 weken van september vakantie. We gaan niet weg, maar leven en plannen 3 weken echt van dag tot dag. Kan dus zijn dat we bedenken die dag wat anders te gaan doen ivm het weer bijvoorbeeld.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor Johan v. V. » wo aug 20 2014 3:05 pm

Die scootmobiel had ik aan de trekhaak gehangen. Blij dat het niet nodig is!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor Cees » wo aug 20 2014 3:08 pm

Dat stickertje plakken kun je achterwege laten, er gaan geen lomperiken mee :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor remoss » wo aug 20 2014 4:08 pm

Kom meer op met die platen André :-)
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor wblink » wo aug 20 2014 4:11 pm

Dag,

Ik sta perplex van de HAAT die sommigen tav van andere merken (in dit geval FUJI) uiten.
Ik heb hier eerder ook wel wat HAAT gemerkt: bij mij uiterkoop van goede Nikon spullen dor mensen die er naast grepen.

Is dit tekenend voor Nikon gebruikers?
Zo goedkoop mogelijk Nikon spul verkrijgen en afgeven op ander merken?

Ik zou het zonde van het forum vinden. Het is mi nog altijd in hoofdzaak een forum van gebruikers met kennis en ervaring, waarvan je veel kunt leren.

Misschien een idioot idee:
Verander de naam en plak een Fuji forum aan vast. Er is toch zeker een reden waarom Nikon gebruikers juist naar Fuji verhuizen .... (of het erbij nemen).
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor Skippy » wo aug 20 2014 4:30 pm

wblink schreef:Er is toch zeker een reden waarom Nikon gebruikers juist naar Fuji verhuizen .... (of het erbij nemen).

Hallo Willem, ja die reden is er. Namelijk dat Nikon helaas nog niet aanbied wat de mensen die over/zijstappen gevonden hebben bij Fuji, Olympus etc.
Heb je dit - in dit verband relevante - bericht gelezen? Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=62&t=56783&p=733643&hilit=Trum#p733643
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11671


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor PanzerFaustNL » wo aug 20 2014 6:14 pm

Het is overal. Niet alleen bij Nikon ook bij Canon etc. En vooral op fora van mirrorless systemen, moet je eens lezen hoe men daar over spiegelklapperaars spreken.
Maar het is iets menselijks, het heeft er voornamelijk mee te maken dat een keuze voor een ander type camera als een aanval wordt gezien.
Dat is niet alleen tussen merken, tussen soorten camera's, dat gebeurt zelfs binnen een merk.
Kijk maar eens naar de discussie over de 810.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor robcctje » wo aug 20 2014 6:48 pm

@Andre

Het zijn mooie beelden,en blijf gewoon doorgaan met je X-T1,doe ik ook [en met mijn Nikon].
Wat sommige anderen zeggen is vaak jalousie.
Laat je beelden hier maar zien,kan men altijd iets van leren,en diegene die het niet wil zien moet maar verder kijken.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1388


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor wblink » do aug 21 2014 3:31 pm

Skippy schreef:
wblink schreef:Er is toch zeker een reden waarom Nikon gebruikers juist naar Fuji verhuizen .... (of het erbij nemen).

Hallo Willem, ja die reden is er. Namelijk dat Nikon helaas nog niet aanbied wat de mensen die over/zijstappen gevonden hebben bij Fuji, Olympus etc.
Heb je dit - in dit verband relevante - bericht gelezen? Zie http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=62&t=56783&p=733643&hilit=Trum#p733643



Nee, nu wel.
Gaat niet over kwaliteit cq mogelijkheden en (wat mij betreft erg belangrijk) gewicht, maar over marketing.

Ook een manier om de aandacht terug bij Nikon te brengen.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Berichtdoor a vgastel » vr aug 22 2014 6:04 pm

ANDRE Lekker door gaan laat je foto,s zien ben voor al benieuwd hoe de avond foto,s zullen zijn.
De mensen die zo reageren moeten eerst eens na denken voor ze de knop in drukken , kan me voor stellen hoe het voelde als je zo iets leest.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten