Nina in BW/G

Onderwerp:

Nina in BW/G

Berichtdoor Faiz » za aug 30 2014 9:01 am

Ik werd zat vanmorgen even te fröbelen om die focuspoint plugin te installeren (maar voor LR4 is ie er nog niet, kwam ik achter). Kwam vervolgens op de site van Adobe LightRoom terecht om te kijken of er wezenlijke verschillen zijn (voor mij) tussen LR4 en 5. Voor mij zitten er niet zo bar veel wijzigingen in die ik op dit moment de moeite waard vind om over te stappen. Kwam wel op een mooie tutorial voor BW omzetting terecht die bij LR5 stond en een aantal van die mogelijkheden zag ik in een ietsiepietsie ander jasje terug in mijn LR4, dus aan de slag in LR4 :wink:

Tijdens mijn vakantie had ik een plaatje van onze kat Nina geschoten, gewoon in kleur en met de gedachte om er later nog iets mee te gaan doen. Wat wist ik nog niet precies, maar in ieder geval een zwart/wit omzetting. Het bovenstaande verhaal was hetgeen waar ik naar op zoek was. Omzetten via HSL en dan de verzadiging voor alle kleuren op -100 zetten, en dan met het schuivertje gaan spelen van de kleur die je terug wilt laten komen. Daarna nog even wat met de illuminantie gespeeld, beetje contrast en een beetje wit toegevoegd en dit is dan het resultaat.

Wat vinden jullie van deze bewerking?

Afbeelding
2014 Nina BWG-8148 by Spicy Faiz, on Flickr

Exif:
Camera: NIKON D7100
Focal Length: 200mm
Shutter Speed: 1/160 s
Aperture: f/4
ISO/Film: 1250
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Frankie » za aug 30 2014 9:07 am

Heb je mooi gedaan, het heeft wel wat (normaal ben ik geen liefhebber hiervan). Foto is sowieso al erg mooi. Vegen boven het oortje nog iets wegwerken en dan kan je creatie aan de muur. :)
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Faiz » za aug 30 2014 9:12 am

Thanks Frankie!
Ja in de gauwigheid heb ik die vegen boven de oren een klein beetje gemist (bewerking heeft me niet langer dan 3 minuten gekost, ging mij even om een andere z/w omzetting uit te proberen :wink: )
Heb ik weer een mooie "tekening" voor bij mijn ouders aan de muur :mrgreen:
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Frankie » za aug 30 2014 9:22 am

:D hangt de koelkast daar al vol ?
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Faiz » za aug 30 2014 9:23 am

Ze hebben er 2 :mryellow:
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Patrick » za aug 30 2014 11:07 am

Mij ontgaat de zin van een "groene vlek" in een zwart-wit foto eerlijk gezegd. Prima dat je lekker dingen probeert natuurlijk, maar functioneel lijkt het me hier niet...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Faiz » za aug 30 2014 12:45 pm

Daarom is het BW/G(roen) ;) (groene vlek is een struik)

Hoezo zijn uitprobeersels hier posten niet functioneel (als dat is wat je bedoelt)????
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Cookie1397 » za aug 30 2014 1:46 pm

Leuke foto maar de groene vlek leid af.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor M@rcel » za aug 30 2014 1:51 pm

Het groene vlak is niet functioneel, het benadrukt niet het onderwerp of iets wat je aandacht wilt geven. Het is juist andersom, het onttrekt de aandacht aan het onderwerp.

Faiz schreef:Wat vinden jullie van deze bewerking?


Niet mooi.
M@rcel

Forumlid
Berichten: 500


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor Niels » zo aug 31 2014 12:21 am

Zoals eerder gezegd al een erg fraaie foto, de bewerking is TOP....!
Leuk ook dat het groen iets in zijn ogen terugkomt. Weer eens wat anders dan alle "standaard" foto's deze bewerking, ik vind hem fantastisch. Misschien nog iets langer dan 3 minuten zitten voor je nabewerking en hij is af :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Gebruikersavatar
Niels

Forumlid
Berichten: 774


Locatie: 's-Hertogenbosch
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Nina in BW/G

Berichtdoor CaptainHook » zo aug 31 2014 9:05 am

Deze hele foto (alhoewel ik helemaal niks heb met 'schattige' dierenfoto's :lol: ) had veel meer kracht gehad als je idd er een complete Z/W omzetting van had gemaakt, op de ogen na.
M.a.w. alleen de ogen van het beest in kleur laten. Die groene wazige vlek aan zijkant leidt enorm af, net alsof er iets niet goed gegaan is bij de bewerking. :mryellow:
Dan was het 'spicy' geweest. En croppen, zodanig dat die katachtige niet meer in het midden staat/zit.
CaptainHook




Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten