Ik dacht bij mezelf, waarom ook niet eigenlijk. Dus opende een topic hier, zodat de mede-nikonschutters op de hoogte kunnen blijven van iets waar ik met veel passie mee bezig ben. Als jullie dat leuk vinden natuurlijk, zo niet, sorry

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat 'bepaalde hondenrassen' nogal in opspraak zijn gekomen de afgelopen tijd. 21 van deze rakkers zijn op een lijst gezet door de Overheid. De honden van deze rassen zonder stamboom zullen met hun baas op cursus moeten. Is daar dan iets mis mee? Nou, nee, dat vind ik niet; het wordt wel eens tijd dat er wat gedaan wordt aan honden afkomstig van fokschuren die gekocht kunnen worden door Jan en alleman, die eigenlijk niet weet hoe hij moet omgaan met bepaalde raseigenschappen. Maar waar ik mij dan wél aan stoor, dat is de toon waarmee bepaalde nieuwsitems geschreven worden. 'Onze rassen' kunnen geen goed meer doen, nieuwsitems worden voorzien van een plaatje van een bebloede bek van een grote hond. Het is dan ook niet gek dat men angstig wordt door al deze berichten; er is immers weinig positiefs te zien of lezen over honden die voldoen aan bepaalde kenmerken.
En dus kwam ik het idee om dat te doorbreken. Niet helemaal natuurlijk, dat lukt nooit, maar als ik ook maar iets kan doen om mensen hun geliefde hond gezellig en vrolijk op de foto te zetten... dan grijp ik die kans.
Ik plaatste dus een oproep op Facebook voor eigenaren van honden die op de lijst staan. Binnen een week 1000 reacties, ongelofelijk. 7 Juni kwam dus de eerste hond langs.
Dus.. Als er animo voor is..... dan plaats ik hier regelmatig een update en wat plaatjes van deze fotoserie. Pak je vrijmibo-borreltje erbij, hier komen vrolijke brede bekken.