Projectje: De Lijsthond

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor John'47 » wo jun 14 2017 6:43 am

Mooi!
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor HannahV » zo jun 18 2017 12:09 am

We zitten trouwens niet stil :)

Dit is Gibbs:

AfbeeldingGibbs by Hannah Verhoeven, on Flickr

En dit is Romy (ze heeft wel oren hoor :))

AfbeeldingRomy voor 'De Lijsthond' by Hannah Verhoeven, on Flickr
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor Vincent » zo jun 18 2017 11:23 am

HannahV schreef:We zitten trouwens niet stil :)


Uitzonderlijk mooi beeld, in al zijn eenvoud. Dat maakt het nog moeilijker! Nabewerking ook top! Jij bent goed bezig!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor Richard » di jun 20 2017 10:24 am

HannahV schreef:We zitten trouwens niet stil :)

:clap: :thumbup:
Dit is Gibbs

Vernoemd naar een agent uit de NCIS serie?

P.S. is de deze brief over de lijst bekend?: https://www.facebook.com/martin.gaus.54 ... 1354693013
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3581


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor HannahV » di jun 20 2017 12:08 pm

Richard schreef:
HannahV schreef:We zitten trouwens niet stil :)

:clap: :thumbup:
Dit is Gibbs

Vernoemd naar een agent uit de NCIS serie?

P.S. is de deze brief over de lijst bekend?: https://www.facebook.com/martin.gaus.54 ... 1354693013


Hahaha dat zou heel goed kunnen :D

Ja, die brief heb ik inderdaad gelezen. Vind dat Gaus daar wel een punt heeft; importverbod, prima, maar wat doen we met de honden die toch geÏmporteerd worden en hier dus al zijn? Ik ben alleen maar vóór een importverbod, maar dan wel van álle rassen zonder stamboom. (Illegale) Hondenhandel is echt een enorm probleem én een gevaar voor de gezondheid van de honden die hier in Nederland geboren zijn, daar een hoop broodfokpups afkomstig uit verschillende ex-oostbloklanden niet juist óf helemaal niet gevaccineerd zijn. Ziektes als parvo en leverziekte liggen op de loer, dus óók voor mijn verantwoord gefokte hond. Bovendien steun je gewoon dierenleed als je besluit een pup te kopen van een of andere handelaar, en die zitten ook hier in Nederland.

De one stike out regeling is iets waar ik erg van geschrokken ben.. Ik heb het vaak meegemaakt dat mijn aangelijnde 'HR'-hond belaagd werd door loslopende honden in een woonwijk (hier geldt een aanlijngebod). Mocht het zo zijn dat hij dus in conflict raakt, heb ík een probleem. Dat gaat er bij mij niet in. Ik wil hiermee niet zeggen dat 'wij HR-eigenaren' nu allemaal ontzettend zielig zijn. Toegegeven, een hoop mensen met een HR-hond heeft inderdaad geen idee wat hij in huis heeft óf kan het gewoon geen drol schelen.. en als die mensen dan een of andere bedenkelijke kruising van Marktplaats kan kopen voor een paar honderd euro zonder dat de 'fokker' (vaak een 'gezellig gelegenheidsnestje') of handelaar een screening doet van zijn pupkopers, dan heb je inderdaad gewoon een dik vet probleem. Dus als websites zoals MP, Tweedehands, Puppyplaats enz. het gewoon verboden zou worden om honden en katten te verkopen dan zou dat m.i. al een stap in de goede richting zijn.

Ik ga even een boterham smeren.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor HannahV » wo jun 21 2017 4:51 pm

Deze keer eens wat anders dan het bos. Skatepark Dordrecht met Staffordshire bullterrier Allstar.

1.
AfbeeldingAllstar by Hannah Verhoeven, on Flickr

2.
AfbeeldingAllstar by Hannah Verhoeven, on Flickr

Wat een tophond. Zo zie ik de sbt graag; mooi in conditie, geweldig baasgericht en heel vrolijk.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor Janvis » wo jun 21 2017 4:55 pm

Als ik ze zo op de foto zie begrijp eigenlijk niet dat ik er bang voor ben. Je hebt ze er weer prachtig op gezet.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor HannahV » wo jun 21 2017 4:58 pm

Dankje Janvis! Je had de discussie meegekregen in de FB groep zag ik. Tjongejonge :D
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor becas » wo jun 21 2017 4:59 pm

nummer 1, erg mooie houding! Wel wat veel verscherpt denk ik aan de ruis te zien?
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor Janvis » wo jun 21 2017 5:04 pm

HannahV schreef:Dankje Janvis! Je had de discussie meegekregen in de FB groep zag ik. Tjongejonge :D


Klopt, daar hadden we het er ook al over :-) Out of the woods hé ;-)
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor HannahV » wo jun 21 2017 5:12 pm

@Becas: schaduwen zijn opgelicht, hij lag in de schaduw onder een brug.

@Janvis: Oja, out of the woods, daar houden we het gewoon op :)
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor Peter » wo jun 21 2017 10:56 pm

Kan me trouwens voorstellen dat het onderwerp discussies oplevert. Wellicht kan mij iemand uitleggen waarom iemand een hond uit deze lijst aanschaft, wetende dat dergelijke honden bij velen angst of onrust gevoelens oproepen. Al dan niet terecht, dat laat ik in het midden. Gewoon een vraag, geen waarde oordeel.

Het argument "lief" geloof ik wel, dat zijn vele rassen. Dat kan niet doorslaggevend zijn.

Compliment voor de foto's
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor HannahV » wo jun 21 2017 11:11 pm

Oh daar kan ik je zeker een antwoord op geven, Peter :) Als we het over de lijsthondjes gaan hebben dan kan ik daar met veel passie over vertellen.

Kijk, een 'Lijsthond' is net zo honds als iedere andere hond. Een hond uit deze lijst is geen hond die zich dag in dag uit bezighoudt met moorden of verwonden. Hondintolerantie is een veelvoorkomende (en logische) eigenschap van de honden op de lijst. Dit train je er uiteraard niet uit; wél kun je de hond leren andere honden buiten aan de riem te negeren. Daar zijn ze leergierig genoeg voor. Lijsthonden zijn geen bloeddorstige wezens, het zijn gewoon honden. Een lijsthond slaapt, eet, wandelt net als de berner sennen van mijn buren. Als voorbeeld de Staffordshire Bullterrier zoals Allstar; weinig honden die je tegenwoordig ziet rondlopen staan nog zo dichtbij hun originele type als hij. De Stafford is erg baasgericht, gericht op zijn gezin en gedreven. Zoals een Golden Retriever graag naar jachtcursus gaat, gaat een SBT met passie mee naast de fiets, hardlopen, zwemmen, high/farjump. De drive en de passie die deze honden hebben voor werken is enorm, daarom is hij enorm geschikt voor een baas met een actieve levensstijl en een hond heeft voor zichzelf en niet voor de hond van de bakker. Als ik even spreek voor mezelf: ik besef mij dat ik reacties uitlok door met "zo'n hond" rond te lopen. Maar ik heb deze hond, mijn bull terriër (niet te verwarren met de staffordshire bullterrier/SBT), voor mezelf en niet voor anderen en ik ga niet voor een ander ras omdat ik op die manier geen reacties uitlok. Er bestaat voor mij bijna niets anders dan dit. Een hoop honden die op de lijst staan hebben stammen inderdaad af van honden die ooit gebruikt zijn om te vechten en dit dient serieus genomen te worden maar niet te worden overdreven; ze hebben meer te bieden dan dat. Naast de vastberadenheid om een prooi vast te houden, zijn ze ook gewoon honden die ervan genieten om achter een bal aan te rennen. Heel veel rassen zijn ooit gefokt om dieren te doden, kijk maar naar de Jack Russell Terriër en meer terriërrassen, die in het verleden (en nog steeds!) worden ingezet om ratten en ander ongedierte te vangen langs sloten en op boerderijen. Het enige 'probleem' van de Lijsthonden is dat zij veel groter zijn dan een Jack Russell en dus een groter risico vormen, en het is dan aan die baas om dit risico zo goed als weg te nemen. Een echte, gedreven sbt/pbt/bt/andere lijsthond-baas weet dat en vormt dus geen enkel risico. Zij zullen zo'n hond dan ook niet aanschaffen om bij anderen gevoelens van angst of onrust op te roepen, maar kiezen voor een ras van deze lijst om de eigenschappen (en het uiterlijk, want iemand die een Dalmatiër aanschaft doet dit ook omdat het uiterlijk hem aanspreekt) die hij bezit naast de eigenschappen die horen bij een ver verleden van vechten.

Ik zou nooit voor iets anders kiezen om andere mensen tevreden te stellen. Sommige mensen hebben er last van als ze iemand op straat zien met tattoeages. Toch zou dat iemand er niet van moeten weerhouden om tóch een tattoeage te nemen. Net zoals ik dus waarschijnlijk altijd wel een hond van 'dit type' zal hebben.

Dwaal weer af :crazy: :crazy:
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.
Gebruikersavatar
HannahV

Forumlid
Berichten: 1196


Locatie: Strijen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor John'47 » do jun 22 2017 11:20 am

Helder verhaal; goed voor mijn begrip
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Projectje: De Lijsthond

Berichtdoor Gerrit » do jun 22 2017 1:51 pm

Wat mij betreft hebben wij het weer gewoon over de kwaliteit van de foto's.
En niet meer over de redenen waarom deze honden terecht op een lijst zijn geplaatst.
D4s, Nikkor 24-70mm 1:2.8G ED, Nikkor 70-200 1:2.8GII ED, SB 900
kvk 73686913
www.fotockers.nl
Gerrit

Forumlid
Berichten: 156


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten