Siberische grondeekhoorn

Onderwerp:

Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor gvdnberg » di apr 27 2021 11:28 pm

Vroeger was er een dierentuin in Tilburg, maar deze is helaas opgedoekt. Met het transport van de dieren naar andere locaties , is er een krat met Siberische grondeekhoorn van de vrachtwagen gevallen en opengegaan. Hierdoor zijn de Siberische grondeekhoorns ontsnapt en deze hebben zich tot op de dag van vandaag kunnen handhaven in het Tilburgse Wandelbos en het Sterrenbos. Deze kleine beestjes genieten ongeveer het toppunt van belangstelling, elke dag vind je een stuks of vijf fotografen die deze diertjes vastleggen. Ik heb mijn camera ook eens meegenomen en maakte de volgende opnamen:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor Karina2 » di apr 27 2021 11:42 pm

Grappige beestjes[emoji3]
In de juni-editie van het NCN Magazine besteden we toevallig ook aandacht aan eekhoorns. Ik kan alvast verklappen dat daar ook erg grappige exemplaren tussen zitten[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor henkk » wo apr 28 2021 8:14 am

Leuke beestjes. Knabbel zie ik wel maar Babbel niet :P
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor MarcoEos70D » wo apr 28 2021 8:41 am

gvdnberg schreef:Vroeger was er een dierentuin in Tilburg, maar deze is helaas opgedoekt.

Ik was even bang dat dat betekende dat de Oliemeulen ter ziele was. Maar gelukkig blijkt dat niet zo te zijn.
https://oliemeulen.nl/

Leuke foto's!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor ReneG » wo apr 28 2021 6:32 pm

Oh wat grappig, nooit geweten. Mooie foto's ook. Zijn ze goed te vinden? zou er wel eens een willen fotograferen.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor Patrick » wo apr 28 2021 7:57 pm

Jeetje. Die zijn nog schattiger dan ik! :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor Karina2 » wo apr 28 2021 8:31 pm

Nou Patrick, bereid je dan alvast maar voor op de juni-editie vh magazine, dan krijg je nog veel meer schattige concurrentie te verduren [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor Patrick » wo apr 28 2021 8:32 pm

:huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor gvdnberg » wo apr 28 2021 9:11 pm

ReneG schreef:Oh wat grappig, nooit geweten. Mooie foto's ook. Zijn ze goed te vinden? zou er wel eens een willen fotograferen.

Hoi René,

het is niet moeilijk om ze te vinden. Elke keer als we een rondje Wandelbos lopen, komen we er wel een paar tegen. De “ juiste spot” is ook erg gemakkelijk te vinden, want bij een beetje mooi weer zitten er dagelijks minstens 5 fotografen te wachten op de juiste pose van deze olijke beestjes. Er is een vijver in het Wandelbos en de hoogste concentratie fotografen is aan de zuidkant van het oostelijke deel van de vijver. Je ziet het gelijk. Kan niet missen.
Mooie relatief open plek, zodat de zon goed tot op het oppervlak kan schijnen en de grondeekhoorns af en aan rennen, eten van het geplaatste voer en elkaar achterna zitten. Mijn foto’s zijn crops van opnames met de 70-200 en 2.0 converter. De beestjes zijn 20-25 cm groot zonder staart.

Succes verzekerd bij mooi weer. En dat mooie weer komt eraan!!

Groeten,

Gert
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor ReneG » do apr 29 2021 3:15 am

gvdnberg schreef:het is niet moeilijk om ze te vinden. Elke keer als we een rondje Wandelbos lopen, komen we er wel een paar tegen. De “ juiste spot” is ook erg gemakkelijk te vinden, want bij een beetje mooi weer zitten er dagelijks minstens 5 fotografen te wachten op de juiste pose van deze olijke beestjes. Er is een vijver in het Wandelbos en de hoogste concentratie fotografen is aan de zuidkant van het oostelijke deel van de vijver. Je ziet het gelijk. Kan niet missen.
Mooie relatief open plek, zodat de zon goed tot op het oppervlak kan schijnen en de grondeekhoorns af en aan rennen, eten van het geplaatste voer en elkaar achterna zitten. Mijn foto’s zijn crops van opnames met de 70-200 en 2.0 converter. De beestjes zijn 20-25 cm groot zonder staart.

Succes verzekerd bij mooi weer. En dat mooie weer komt eraan!!

Groeten,

Gert


Bedankt voor de tip, ik ga er binnenkort op af. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor ReneG » di mei 18 2021 6:08 pm

gvdnberg schreef:Succes verzekerd bij mooi weer. En dat mooie weer komt eraan!!

Groeten,

Gert


Nou ik heb ze gevonden, bedankt nog. Aardige foto's gemaakt al kunnen ze beter (het was vrij donker die dag). Binnenkort nog maar eens terug als er een mooi zonnetje staat.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor gvdnberg » do mei 20 2021 2:47 pm

Het wordt wel lastiger nu het groen werkelijk uit de bodem schiet René!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor Piepenholleke » za mei 29 2021 12:05 pm

Prachtige foto's, Gert.

Zelf heb er er nooit een gezien maar wel het monument nabij het voormalige dierenpark ter ere van de ontsnapping van deze diertjes, zoals door jou is omschreven.

Toeval wil dat wij, mijn vrouw en ik, een tijdje terug bij het bedrijventerrein van Van Puijenbroek textiel in Goirle waren om daar e.e.a. vast te leggen. Deel van dit terrein staat op de nominatie om gesloopt te worden. Wat overblijft moet als aandenken dienen uit de tijd dat veel inwoners daar hun boterham verdienden. Tevens wordt het riviertje de Ley omgelegd zodat deze weer gaat meanderen.

Tijdens dit fotograferen vanaf de openbare weg, zag ik plotseling 3 jonge eekhoorntjes rond mijn voeten lopen. Kennelijk waren zij onder het hek van het afgesloten terrein in onze richting gelopen. Mogelijk doordat wij op een rustige manier deze beestjes benaderden, bleven zij in onze directe omgeving. Zij liepen daarbij niet verder dan 1,5 meter bij ons vandaan, gingen gedrieën bij elkaar zitten alsof zij zaten te beraadslagen, kwamen terug en gingen wederom bij onze voeten zitten. Plotseling voelde ik van opzij een lichte druk van mijn broekspijp en een paar scherpe nageltjes door de stof komen. Bleek dat een van de beetjes op mijn broekspijp was gesprongen en bleef, enige tijd, muisstil hangen ( mijn broek was niet groen of bruin :lol: ). Dit alles heeft zo'n klein kwartier geduurd waarna zij gezamenlijk via het hekwerk weer rustig het afgesloten terrein opliepen.

Er werden uiteraard snel enkele foto's en wat videobeelden gemaakt maar helaas niet met Nikon zodat ze niet in aanmerking komen voor plaatsing. Het was een zeer leuke ervaring. Het betrof hier de roodbruine eekhoorn.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor MarcoEos70D » za mei 29 2021 1:56 pm

Piepenholleke schreef:Er werden uiteraard snel enkele foto's en wat videobeelden gemaakt maar helaas niet met Nikon zodat ze niet in aanmerking komen voor plaatsing.

Kom maar op met die foto's hoor, ook al zijn ze niet met een Nikon gemaakt. Het gaat uiteindelijk om het resultaat, niet om het gereedschap.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Siberische grondeekhoorn

Berichtdoor Karina2 » za mei 29 2021 2:25 pm

Of laat anders even weten waar je ze hebt staan, bijvoorbeeld op Flickr of eigen website?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JDPix, robcctje en 38 gasten