Rondje Ouwehand

Onderwerp:

Rondje Ouwehand

Berichtdoor MarcoEos70D » di nov 23 2021 4:24 pm

Dankzij een abonnement op Ouwehand Dierenpark loop ik daar regelmatig rond. En even vaak gaat ook de camera mee. Vroeger zeulde k dan met de hele rugzak, tegenwoordig beperk ik mezelf en neem ik één objectief mee. Laatst is dat de 100-400 geweest, toch altijd één van m'n favoriete stukjes glaswerk.

Door middel van dit topic neem ik jullie mee met een rondje dierentuin.

Foto 1: de bruine beer bewaakt z'n appeltje. Voor de bezoekers is het leuk dat je met een loopbrug over het terrein van de beren heen loopt. Het brengt ze lekker dichtbij. Nadeel voor de fotograaf is dat je de beren alleen van boven kunt vastleggen. Soms werken de beren echter mee en heb je het geluk dat ze omhoog kijken.
Afbeelding

Foto 2: de tijger in het groen
Afbeelding


foto 3: dit stokstaartje gaat aardig op in z'n achtergrond.
Afbeelding

foto 4: "luister eens naar mama"
Afbeelding

foto 5: doorkijk-snavel
Afbeelding

foto 6: het jonge olifantje zucht de bescherming van z'n moeder op. Moeilijk om fijn vast te leggen in z'n context, maar zó vertederend om naar te kijken.
Afbeelding

foto 7: veel meer dan bamboe eten en uitbuiken doet'ie niet :D
Afbeelding

foto 8: de bekende Mandril-pose
Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Rondje Ouwehand

Berichtdoor Gemmageluk60 » di nov 23 2021 5:12 pm

Daar zitten een paar hele mooie foto's tussen; scherp en goed van kleur. Voldoende verzadigd, maar daar hou ik van.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rondje Ouwehand

Berichtdoor Borreltje » di nov 23 2021 8:08 pm

Herkenbare foto's :-)

Ik kom ook regelmatig in Ouwehands, ook met abo. Mooie foto's en inderdaad lekker verzadigd, hou ik ok wel van. vooral baby olifantje Bumi is leuk.
Nikon D500 - Nikon D850 - 24-70 VR - 70-200 VRII - 105 VR Micro - 200-500 VR | D500 - 17-55 DX - Sigma 100x400.

Follow me on instagram: @borvangool_photography

Find me on Flickr
Borreltje

Clublid
Berichten: 68


Locatie: Someren
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rondje Ouwehand

Berichtdoor Peter » di nov 23 2021 9:11 pm

ik kom er nooit..,
het lijken me echt inderdaad dierentuin foto's :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rondje Ouwehand

Berichtdoor MarcoEos70D » ma nov 29 2021 3:39 pm

Gemmageluk60 schreef:Daar zitten een paar hele mooie foto's tussen; scherp en goed van kleur. Voldoende verzadigd, maar daar hou ik van.

Dank Gemma!
Peter schreef:ik kom er nooit.., het lijken me echt inderdaad dierentuin foto's :wink:

Mooi; opzet geslaagd :thumbup:
Borreltje schreef:Herkenbare foto's :-) Ik kom ook regelmatig in Ouwehands, ook met abo. Mooie foto's en inderdaad lekker verzadigd, hou ik ok wel van. vooral baby olifantje Bumi is leuk.

Ja Bumi is superleuk, heb er een hele tijd naar staan kijken. Vouwt zichzelf af en toe compleet op :D

AfbeeldingIMG_2025A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Dieren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten