Stef Bos solo en intiem

Onderwerp:

Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor kawaracer » di apr 26 2016 10:00 pm

Stef Bos bracht een ode aan zijn overleden vriend en collega zanger Bart Van den Bossche. Hij deed dit met een intiem soloconcert, zijn bindteksten waren al even onderhoudende anekdotes en maakte samen met zijn liedjes een zeer leuke avond.

1 Papa, ik lijk....
Afbeelding



2 Aan de vleugel
Afbeelding



3 Is dit nu later
Afbeelding
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor a90 » di apr 26 2016 11:44 pm

Die eerste !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor Frankie » wo apr 27 2016 9:55 pm

Mooi blik inderdaad die eerste.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor Vincent » wo apr 27 2016 10:14 pm

Voor mij is die eerste wel ongemakkelijk gekadreerd... Iets te ruim boven als je kijkt hoe krap hij aan de onderkant is.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor kawaracer » do apr 28 2016 12:57 pm

djunclesam schreef:Voor mij is die eerste wel ongemakkelijk gekadreerd... Iets te ruim boven als je kijkt hoe krap hij aan de onderkant is.



Het was de bedoeling om daar ruimte te geven aangezien hij naar boven keek tijdens het zingen van 'papa' met zijn blik verwijzend naar zijn ondertussen overleden vader.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor Vincent » do apr 28 2016 1:44 pm

kawaracer schreef:Het was de bedoeling om daar ruimte te geven


Prima argumentatie maar de kijkt voor mij gewoon niet lekker zo. Bewust of niet. Op de schouders is het veel te krap voor de ruimte die je aan de bovenkant laat. Dan had ik deze plaat in zijn geheel een stuk minder krap geschoten. Nummer 25 op jouw flickr account vind ik echt een stuk sterker om die reden. Zelfde blik, veel meer ruimte. :thumbup:

Verder overigens een vrij monotone serie :wink2: Zodra je een kaartje vol close-ups hebt zou ik zelf proberen om ook wat ruimere platen te schieten. Na 5 foto's weet ik wel weer hoe Setf Bos eruit ziet en veel verder komt het niet. :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor kawaracer » do apr 28 2016 4:38 pm

Ik begrijp en volg je wel hoor, ook ivm de reeks, ik denk vaak dat ik nog veel meer moet selecteren, naar reeksen van een 10 tal foto's maar dat is toch zo moeilijk hé.
Voor deze set was het een zeer klein podium en een zittend publiek en alles was erg close. En mijn nikkor 80-200 is mijn favoriete lens vooral omdat ze scherper is dan mijn sigma 24-70 waardoor ik vaak terug keer naar die 80-200. Hoewel ik beide lenzen zou willen vervangen door recentere modellen staat een 24-70 f2.8 het hoogste op het verlanglijstje samen met een echte breedhoek maar de budgetten zijn er voor de moment niet.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor Flandria » vr apr 29 2016 3:24 pm

Huh ?
Dus het ligt aan de objectieven...?!
Flandria



Onderwerp:

Re: Stef Bos solo en intiem

Berichtdoor kawaracer » vr apr 29 2016 6:21 pm

Flandria schreef:Huh ?
Dus het ligt aan de objectieven...?!




Aan de objectiefkeuze, wel ja, en die wordt beïnvloed door de kwaliteit van de beschikbare objectieven. Als je geen bewegingsruimte hebt, en je werkt liever met een telezoom dan heb je meer close-ups dan ruimere beelden en de setting leende zich niet tot ruime beelden ik heb er enkele 'ten voeten uit' maar ruimer was niet interessant. Er was ook statisch licht wat maakt dat ik vooral naar de expressie op zoek ben gegaan want de sfeer kwam niet van de podiumverlichting .
Maar het ligt vooral in de selectie, als ik die terug breng tot 10 foto's dan zullen er vooral close-ups wegvallen en dan komt er meer een evenwicht in de reeks.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten