Crazy,Seal

Onderwerp:

Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » zo jul 10 2016 10:40 am

In het Koninklijk Circus begon Seal met Crazy en liet zo de zaal direct ontploffen
1
Afbeelding



2
Afbeelding


Laat maar weten wat jullie van deze vinden
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Sandervb » do jul 14 2016 10:42 pm

Ik vind ze gaaf gelukt!
Zijn uitdrukking past goed bij jouw titel :)
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » za jul 16 2016 9:29 pm

Sandervb schreef:Ik vind ze gaaf gelukt!
Zijn uitdrukking past goed bij jouw titel :)


Dank u, 't is eindelijk een reeks waar ik echt terug fier op ben
meer op https://clicksofconcerts.wordpress.com/ ... jk-circus/
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Sandervb » ma jul 18 2016 10:57 pm

En terecht.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » ma okt 24 2016 6:56 pm

Deze foto's haalden de 21ste en 5de plaats in de photoawards van het centrum voor beeldexpressie

Verstuurd vanaf mijn P00C met Tapatalk
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Sandervb » di okt 25 2016 9:52 pm

Gaaf! Gefeliciteerd
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Frankie » wo okt 26 2016 10:12 am

Mooi om te lezen, gefeliciteerd ! Hopelijk wakkert dit niet je frustratie aan dat je op dit forum niet je gewenste waardering krijgt.
Ik vind de expressie hier zeker heel fraai en de foto's meer dan prima. Maar een breed gedeeld wow-gevoel (de laatste 2 procent die een foto top maken) leverden de foto's hier blijkbaar niet op. Smaak, geen waarheid, met een eigen dynamiek in elke andere omgeving. Wat mij betreft is dat je zoektocht.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » wo okt 26 2016 7:15 pm

Ik kies niet altijd de technisch de beste foto's om op een forum te plaatsen. Vaak zijn het foto's waar ik feedback op wil, om zo te kunnen verbeteren en toch mijn eigenheid verder te vormen. Een andere reden is omdat ik er wel een speciaal gevoel bij heb, vaak gaat dit samen met hoe ik het moment beleefde en zoek ik bevestiging dat dit gevoel weergegeven wordt. Ik zet ook niet graag bij een foto waarom ik ze plaats om de eventuele reacties niet te beïnvloeden, bijvoorbeeld als je vraagt dat in foto 1 spot links onder stoort wordt er enkel naar die spot gekeken en dan gaat die automatisch storen omdat de aandacht er op gevestigd is. Het gevoel dat ik heb bij foto 1 is ook veel sterker dan bij foto 2 omdat het moment volledig gevat zit dit beeld, hij zingt zijn hit 'crazy' en draait met het vingertje aan de slaap. De compositie is iet wat anders maar werkt wel en dat is mij ook al door verschillende collega's bevestigd.
Dus mijn frustratie ligt niet in de waardering, maar bij gebrek feedback want ik hoop bij te kunnen leren. Ik weet ook dat dit iets is waar je zelf ook aan moet werken want een forum is altijd geven en nemen en daar heb ik vaak zelf niet voldoende tijd voor.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Vincent » wo okt 26 2016 9:13 pm

kawaracer schreef: een forum is altijd geven en nemen


Dat dus, en ik zou persoonlijk de foto's die je wilt laten zien hier plaatsen ipv steeds naar jouw website te linken voor de rest van de beelden. Maar dat is mijn persoonlijke kijk daar op. :wink:

Verder inhoudelijk vind ik jouw foto's weinig creatief en spannend. Kwaliteit is prima, belichting prima maar veilig, en eigenlijk zijn het gewoon goede standaard platen. Persoonlijk hou ik altijd iets meer van creativiteit, spelen met het licht, spelen met je composities, variatie in beeld, beelhoeken, etc. Hier maakt eigenlijk de artiest jouw complete beeld voor je, dat leg je verder mooi vast, maar het heeft voor mij juist meerwaarde als de fotograaf ook een deel van het beeld voor zijn rekening kan nemen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Iets waar ik destijds in de workshop ook vrij veel nadruk op gelegd heb. Het eerste nummer de standaard platen, dan heb je daarna 2 nummers om te spelen en de verdieping te zoeken. Een idee hebben of zien, en daar mee werken.

En over de lamp gesproken, ik ben benieuwd hoe hij er voor de nabewerking uit zag. Dit ziet er erg onnatuurlijk uit, dat kun je vast beter oplossen dan daar lokaal de highlights helemaal naar beneden te trekken. :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » wo okt 26 2016 10:53 pm

Ik heb op mijn flickr pagina meer dan 6000 concertfoto's staan die kan ik moeilijk allemaal ook op het forum zetten. Als ik jouw foto's op je site bekijk dan zie ik je creativiteit wel in sommige beelden. Maar ik heb rondom mij de ervaring dat de 'creatieve foto's' vaak minder geapprecieerd worden, misschien zijn ze gewoon niet goed genoeg of misschien zijn de (fotografie) mensen rondom mij te conservatief denkend.
Een foto die zo met de grond gelijk werd in de fotoclub. Deze zangeres ging tussen de liedjes vaak recht onder een spot staan terwijl er voor de rest zo goed als geen licht was. Ik vind dit een knap beeld dat toch niet 'alledaags' is. Maar op enkelingen na werd hij niet goed gevonden, te donker, te weinig detail in het gezicht,.... maar dat is net wat ik sterk vind in dit beeld.
Afbeelding
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Vincent » wo okt 26 2016 11:24 pm

kawaracer schreef:Ik heb op mijn flickr pagina meer dan 6000 concertfoto's staan die kan ik moeilijk allemaal ook op het forum zetten.


Dat is natuurlijk het andere uiterste van 2 beelden plaatsen en naar jouw website verwijzen voor meer :wink:


Maar ik heb rondom mij de ervaring dat de 'creatieve foto's' vaak minder geapprecieerd worden, misschien zijn ze gewoon niet goed genoeg of misschien zijn de (fotografie) mensen rondom mij te conservatief denkend.
[...]
Maar op enkelingen na werd hij niet goed gevonden, te donker, te weinig detail in het gezicht



Uiteindelijk gaat het niet om wat andere fotografen denken maar wat de klant vindt en wat jezelf vindt. Daarnaast kun je meerdere types beeld schieten waarmee iedereen aan zijn trekken komt. Ik zeg ook niet dat de hele serie een creatieve uitspatting moet worden. Variatie in een serie maakt het interessant. Nu zie ik 2 vrijwel identieke beelden. Op een gezichtsexpressie en 'dutch angle' na.

Een foto die zo met de grond gelijk werd in de fotoclub. Deze zangeres ging tussen de liedjes vaak recht onder een spot staan terwijl er voor de rest zo goed als geen licht was. Ik vind dit een knap beeld dat toch niet 'alledaags' is.


Sterk beeld. Als de zangeres aan het zingen was dan was het helemaal een winnaar. Ik had het blauw aan de bovenkant zelfs nog wat donkerder gemaakt. Juist zulk beeld kan een serie compleet maken. Een 4e of 5e keer zelfde gezicht op dezelfde manier in een serie doet dat niet.

Zulke momenten kun je ook zoeken tijdens nummers. De lampen volgen vaak meerdere malen achtereen eenzelfde patroon. Als je dat leert herkennen dan kun je het licht in je voordeel gebruiken zonder dat het lucky shots worden (waar ook niets mee is maar het is beter als je tot in zekere mate 'in control' bent). Beelden als de volgende twee zijn geen lucky shots, dat is kijken, zien, positioneren, timen, en natuurlijk ook een beetje geluk dat de pose en/of blik precies goed zijn als het licht op het goede moment voorbij komt. Maar; 'luck is what happens, when preperation meets opportunity'

Afbeelding

Afbeelding

Ook hier kun je verschillen over smaak. Mooi of niet is subjectief. Uiteindelijk kom je het verste als je doet wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Niet met wat leden van de fotoclub het liefste zien :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Frankie » do okt 27 2016 10:20 am

Helemaal eens met het laatste advies. Ontwikkel je beoordelingsvermogen en koester je eigen smaak. Met het eerste kan een forum je helpen, het tweede moet je zelf doen.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » do okt 27 2016 7:06 pm

djunclesam schreef:Variatie in een serie maakt het interessant. Nu zie ik 2 vrijwel identieke beelden. Op een gezichtsexpressie en 'dutch angle' na.

Dat is iets waar ik wel naar zoek, maar ik vind het altijd moeilijk om keuzes zowel tijdens het fotograferen als achteraf in het sleceteren te maken, hoewel het nog strenger moet verplicht ik me nu tot niet meer dan 1op10 foto's af te werken.

djunclesam schreef: 'luck is what happens, when preperation meets opportunity'

ik probeer mij altijd voor te bereiden door recente optredens van de groepen te youtuben, maar als amateur/vrijwilliger heb ik daar naast mijn vaste job en gezin ook niet altijd de tijd voor, maar ik merk zeker dat bij voorbereide optredens de foto's beter en creatiever zijn. De foto van de zangeres was ook geen toeval dat was heel bewust dat plaatsje gezocht waar ik haar profiel onder die spot kon hebben maar daar had ik het hele optreden tijd om te fotograferen en te zoeken naar speciale beelden.

djunclesam schreef: Uiteindelijk kom je het verste als je doet wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Niet met wat leden van de fotoclub het liefste zien :wink:

Franckie schreef: Ontwikkel je beoordelingsvermogen en koester je eigen smaak. Met het eerste kan een forum je helpen, het tweede moet je zelf doen.

als amateur/vrijwilliger heb ik niet echt klanten, de webzine is tevreden van de foto's en de fotoclub en fotofora zijn mijn 'toets'-punten waar ik mijn eigen vooruitgang probeer af te toetsen. En de beelden waar ik trots op op ben, zijn meestal foto's die voor mij weergeven hoe ik het moment beleefde en dat is natuurlijk zeer subjectief.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor Vincent » ma okt 31 2016 8:42 pm

kawaracer schreef:Dat is iets waar ik wel naar zoek, maar ik vind het altijd moeilijk om keuzes zowel tijdens het fotograferen als achteraf in het sleceteren te maken, hoewel het nog strenger moet verplicht ik me nu tot niet meer dan 1op10 foto's af te werken.


Jij doet best veel concerten heb ik het idee dus je zou eens een keer kunnen proberen wat ik eerder al noemde. Uitgaande van de 3 nummer regel: gebruik het eerste nummer voor de standaard platen en close ups. Op een expressie of armbeweging na zal daarin niet veel variatie komen. (Twijfel je dan doe je het tweede nummer ook op die manier werken.) Je weet dat de webzine snel tevreden is dus kun je daarna met een gerust hart nieuwe dingen gaan proberen. Geen reden om het niet te proberen.

Groothoekje erop bijvoorbeeld geeft ineens een totaal ander beeld met andere mogelijkheden. Maar dan moet je ook anders je beeld gaan vullen. Je kunt ook eens meer op de lampen gaan letten om te zien of je de patronen kunt herkennen. Die kun je daarna in je voordeel proberen te gebruiken. Dan kan het de eerste keer/keren gebeuren dat je weinig waardevol materiaal schiet het laatste nummer maar dat moet je dan gewoon voor lief nemen. Drie nummers dezelfde platen schieten geeft op een bepaalt moment ook die voldoening niet meer.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Crazy,Seal

Berichtdoor kawaracer » di aug 08 2017 3:08 pm

De 2de foto uit de openigspost hangt hangt nog tot 23/8 op een expo in de gebouwen van SD worx in Antwerpen. Hij werd geselecteerd uit een 4000tal foto's die mee deden aan de PhotoAwards2016.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten