Iggy Pop

Onderwerp:

Iggy Pop

Berichtdoor kawaracer » zo aug 06 2017 8:50 pm

Eind juli was het suikerrock in Tienen(BE)
1

Afbeelding



2
Afbeelding




3
Afbeelding
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor Peter » zo aug 06 2017 9:55 pm

wow, die komt binnen :-)

wat een mooie foto's !


p.s., je link naar de website werkt niet
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor Skippy » zo aug 06 2017 10:18 pm

Gave platen van het icoon Iggy Pop, nog steeds springlevend zo te zien. Het is trouwens wel net of je naar foto's van de tentoonstelling over de menselijke anatomie Body Worlds zit te kijken.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor EdvandeZilver » zo aug 06 2017 10:33 pm

Inderdaad, hele gave platen!
Je serie op Flickr is ook aan te bevelen.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor kawaracer » zo aug 06 2017 10:55 pm

Peter schreef:wow, die komt binnen :-)

wat een mooie foto's !


p.s., je link naar de website werkt niet

Dank u en het linkje is opgelost :wink:
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor kawaracer » zo aug 06 2017 10:56 pm

EdvandeZilver schreef:Je serie op Flickr is ook aan te bevelen.


Dank u om daar ook een kijkje te gaan nemen
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor Vincent » ma aug 07 2017 7:37 am

Een beetje bewegingsonscherpte kan zeker iets toe voegen soms, zoals bij de eerste, de hele dag op 1/250 s en 1/400 met auto iso (?) schieten kost je echt structureel scherpte. Dat valt me negatief op in je album. Er zitten er zelfs een paar bij die ik er sowieso niet tussen had gezet (Bijv. 75, 76, 77, 83, etc). Foto hierboven zou voor mij ook afvallen op scherpte, en op compositie, wat mij betreft te krap afgesneden op de onderkant.

Verder blijf ik benieuwd naar wat je nog meer kan zonder 70-200mm. Zoals ik eerder al heb gezegd, je maakt op zich allemaal prima beeld, maar ik wordt nergens gepakt door jouw beelden, ik mis een beetje jouw eigen creativiteit.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor jvdme » ma aug 07 2017 8:20 am

Mooie foto's. Geven een goed beeld van de punker toen punk nog niet bestond. Ik ben een groot fan.
jvdme

Forumlid
Berichten: 446



Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor kawaracer » ma aug 07 2017 5:59 pm

djunclesam schreef:Een beetje bewegingsonscherpte kan zeker iets toe voegen soms, zoals bij de eerste, de hele dag op 1/250 s en 1/400 met auto iso (?) schieten kost je echt structureel scherpte. Dat valt me negatief op in je album. Er zitten er zelfs een paar bij die ik er sowieso niet tussen had gezet (Bijv. 75, 76, 77, 83, etc). Foto hierboven zou voor mij ook afvallen op scherpte, en op compositie, wat mij betreft te krap afgesneden op de onderkant.

Verder blijf ik benieuwd naar wat je nog meer kan zonder 70-200mm. Zoals ik eerder al heb gezegd, je maakt op zich allemaal prima beeld, maar ik wordt nergens gepakt door jouw beelden, ik mis een beetje jouw eigen creativiteit.
Wel ik ben maar zelden tevreden van mijn beelden geschoten met mijn 24-70. Het is een oudere sigma 2.8 en ik heb het gevoel dat ik er teveel missers mee heb en bij grotere podia haal ik hem dan ook zelden uit. En ik hou wel van van mijn 70-200. De auto-iso is iets wat ik me heb laten aanpraten en wat ik nu de laatste concerten aan het testen ben. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van het voordeel, het voelt een beetje 'lui fotograferen'. En je geeft me hier dus een reden om dit kritisch te blijven bekijken.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor Vincent » ma aug 07 2017 6:43 pm

Ja maar nu draai je het probleem om. Auto iso werkt heel erg goed, maar je moet er wel zelf voor zorgen dat je sluitertijden dan toereikend zijn. Het is niet de schuld van de auto iso dat jij nu bewegingsonscherpte in je beeld hebt... ;)

Auto iso is juist super handig voor concert fotografie omdat iso de minst interessante parameter van je belichting is. Zo houd je optimale controle over je diafragma en sluitertijd en met die twee instellingen kun je eenvoudig scherpe en goed belichten platen maken onder snel variërende omstandigheden, of creatief aan de gang door te spelen met beweging of scherptediepte.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor kawaracer » wo aug 09 2017 10:58 pm

Als ik de 3 hier getoonde foto's op volle resolutie nog eens goed bekijk dan is zijn die voor mij toch voldoende scherp hoor. Er zit bijvoorbeeld wel detail in de baard, ook in de eerste waar voor de rest wel wat bewegingsonscherpte in zit.

En ondanks de beperkte beweeg ruimte zijn het 3 verschillende beelden die elk Iggy brengen zoals hij is voor mij. Dat er meer creativiteit kon in zitten is misschien wel zo maar voor mij is weergeven zoals iemand is nog altijd een basis doel in mijn fotografie. Dat vraagt voor mij vooral kennis van de artiest om eigenaardigheden, tics en gewoontes te weten vangen en dit liefst in volle actie. Bij Iggy gaat het dan vooral om de scheve houding door zijn verschil in beenlengte wat een typische kronkel in zijn buik geeft en de perkamentachtige huid en dit allemaal gecombineerd met veel energie en gespuuw.

Op lenskeuze heb ik al gedeeltelijk geantwoord waar mijn voorkeur voor de 70-200 vandaan komt, maar ook hier na de EXIF eens te bekijken, dan is de laatste van de 3 beelden op 85mm gemaakt dus is er nog wat over om meer ruimte onderaan te hebben. Dan zie ik niet wat de meerwaarde zou zijn van foto's met een 24-70 waar meer je erg veel van het podium ( zwarte doeken) me in beeld zou hebben voor een gelijkaardig beeld.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor Vincent » wo aug 09 2017 11:14 pm

Top dan toch?!

Als jij de kritiek leest, en met dat in je achterhoofd nogmaals kritisch naar je eigen beeld kijkt, en daarna nog steeds tevreden bent, èn de klant is ook tevreden, dan is het dus goed genoeg beeld voor jou ;)

Geen verloren discussie wat mij betreft dan.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor MarcvanZuylen » do apr 05 2018 10:48 am

In een jaar tijd niets veranderd. Sterker nog, heeft volgens mij nog steeds dezelfde broek.
Afgelopen weekend tijdens Paaspop.

Afbeeldinghttps://flic.kr/p/GbMq12 by Marc van Zuylen, on Flickr
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Iggy Pop

Berichtdoor rovinge » di apr 10 2018 8:58 am

Mooie platen! Wat een Lust for Life!
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten