Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor Skippy » di aug 08 2017 10:27 pm

En al met al is dit toch een interessant topic geworden met goede bijdragen, suggesties en meningen. Voor mij in ieder geval een inspiratie om de komende tijd ook weer meer de creativiteit op te zoeken. Ik heb voornamelijk vakantiekiekjes gemaakt de laatste tijd, heel leuk allemaal maar ik merkte al dat ik daardoor gemakzuchtig werd. Dit topic en met name de bijdragen van Vincent werken wat dat betreft als de spreekwoordelijke schop onder de kont.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor Peter » di aug 08 2017 10:37 pm

ik heb je vakantie kiekjes wel gezien. :)

Een hoog 'ow mooi gehalte' in de reacties. Mooie lijnen in de golven etc .
Ik vond het merendeel saai. Het riep bij mij geen emotie op. Maar ja, lever eens ' kritiek ' op iemand die normaliter top foto's maakt.
Ben je op dit forum gelijk de gebeten hond :D
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor bcvthul » wo aug 09 2017 7:53 am

Je moet het niet als kritiek zien maar als feedback.

Alle mensen zijn anders, kijken verschillend naar bepaalde dingen, vinden bepaalde dingen heel belangrijk (wat andere mensen weer niet belangrijk vinden).
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor kawaracer » wo aug 09 2017 10:02 am

djunclesam schreef:
Peter schreef:Blijkbaar mag het geen creativiteit heten.



Etc. Verbeterpunten (die ik zie) aanreiken op individueel beeld, en verbeterpunten (die ik zie) aanreiken voor het plaatsen van een serie. Dat was mijn punt. En dat is wat mij betreft de volgende stap in ieder zijn fotografie na het kunnen leveren van goede maar standaard platen.
Ik denk dat het dan vaak op selectie neer komt. Ik zoek wel naar verschillende standpunten en ik wissel meestal ook wel mijn lenzen maar als je zoals bij Iggy Pop van beide zijden van de frontstage met een 30tal fotografen maar uit een kleine hoek mag schieten en helemaal door de backstage moet om naar de andere kant te gaan dan kan je geen andere standpunten gaan zoeken als je maar 2 nrs de tijd krijgt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door w.wind op wo aug 09 2017 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor Marten » wo aug 09 2017 11:36 am

John'47 schreef:Ik vind het pretentieus om over foto's van iemand anders te zeggen dat ze mooi, lelijk, creatief of niet creatief zijn. Ik vind het al moeilijk dat van mijn eigen foto's te vinden, terwijl ik dan weet wat ik voor ogen had toen ik de foto maakte. Je kunt wel zeggen wat een foto voor jou betekent, of de foto je raakt of niet. Meer dan dat is subjectief volgens mij.

Hier ben ik het volkomen mee eens.
Het kritisch reageren op foto's van anderen, komt daarmee neer op een beschrijving hoe je zelf de foto gemaakt zou hebben. Een dergelijke reactie is m.i. van betrekkelijke waarde.
Iets anders is als iemand een gerichte vraag stelt hoe hij/zij iets beter kan doen.
Ik denk dat je het meeste leert door zelf goed naar foto's van anderen te kijken.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor Vincent » wo aug 09 2017 12:12 pm

Dat is toch ook het hele idee van je eigen stijl ontwikkelen...?? Luisteren naar alle kritiek/feedback die je krijgt, waar je naar mijn idee ook om vraagt als je hier beeld plaatst, en daar de dingen uit halen die jij zelf belangrijk vindt of die bij jouw manier van werken passen. En als dat er niet in zit dan leg je het naast neer. Dat is de vrijheid van de ontvanger.

Het subjectieve karakter van kritiek/feedback, al dan niet op basis van ervaring, is JUIST de meerwaarde ervan als je het mij vraagt. En ook juist de meerwaarde van een forum. Anders kun je net zo goed een fototechniek boek in de bieb halen.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bezeten Frank (De mens,Vlaamse rock)

Berichtdoor kawaracer » wo aug 09 2017 8:16 pm

Als ik de voorbeeld fotos van vincent zie dan denk ik dat mijn bezeten frank toch de zelfde creativiteit in zich heeft, nl spelen met de lichtshow en in functie daarvan je standpunt bepalen. Dat ik niet de zelfde kwaliteit van van beelden lever zal wel deelsbin de techniek zitten en in de nabewerking. Dit moet bij mij altijd erg snel gaan. De foto's moeten binnen de 24 uur bij de website afgelevert worden. Voor mij is die flickr ook meer een foto dump waar dus alles wat bewerkt werd terecht komt. Ik vind selecteren en vooral weggooien erg moeilijk waardoor ik op mijn flickr vaak een zeer grote reeksen heb staan maar dat mag wel in. Een kleinere selectie komt op mijn blog. En de foto's die ik op een forum zet zijn altijd met de bedoeling om er feedback op te krijgen. Waar ik mee aan de slag kan. En ondanks dat ik al er veel concerten heb geschoten kan ik nog veel leren. Nu gaat het hier vooral over de manier waarop er gereageerd wordt en of dit gepast is. Ik hou van de stijl van Vincent vooral omdat hij een van de weinige is die zegt waar het op staat, en gaat het hier erg weinig over de beelden

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten