Panorama's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Richard » wo jun 17 2015 9:04 pm

Molendijk Heerhugowaard gemaakt door ICE van 3 foto's. Voor een allereerste panorama niet gek :wink:

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor CaptainHook » wo jun 17 2015 9:21 pm

Idd; goed op weg!
En als je in de loop v.d. tijd interessante(re) onderwerpen ziet en vastlegt zul je (kun je) ontdekken hoe verslavend het maken van panorama's kan zijn.

tip: nog wel ff het landschap rechttrekken; nu staan de elektriciteitsmasten aan de linkerkant (en rechts ook) op omvallen... :wink:
tip2: zorg dat je pano ook in hogere resolutie te bekijken is. Daar doe je het immers voor. :idea:

@Ingmar: ik zou dolgraag die oude brug in volle resolutie willen bekijken om alle details te bewonderen. Maar je flickr plaatje is slechts 1960 pixels wide (en daar gaat ook nog dat onnodige kader vanaf :( )
Het is wel een ideaal onderwerp voor pano stitching!
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Ingmar » do jun 18 2015 12:47 pm

CaptainHook schreef:
@Ingmar: ik zou dolgraag die oude brug in volle resolutie willen bekijken om alle details te bewonderen. Maar je flickr plaatje is slechts 1960 pixels wide (en daar gaat ook nog dat onnodige kader vanaf :( )
Het is wel een ideaal onderwerp voor pano stitching!


Hij staat op flickr in hetzelfde album, maar kan geen link plaatsen omdat ie te groot is :-)
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor CaptainHook » do jun 18 2015 2:24 pm

@Ingmar: als je de BBCode gebruikt (en een willekeurige resolutie kiest die dit forum ondersteund), dan wordt de link naar het origineel gelijk meegenomen! :idea:
Dan hoef je je foto maar één keer, in maximale resolutie, op flickr te uploaden; wel zo makkelijk. :thumbup:

Zo zet ik mijn eigen foto's éénmalig, in zeer hoge resolutie, op flickr, maar alhier worden keurig de lagere resoluties getoond door de ingesloten BBCode te gebruiken.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Richard » do jun 18 2015 3:00 pm

CaptainHook schreef:tip: nog wel ff het landschap rechttrekken; nu staan de elektriciteitsmasten aan de linkerkant (en rechts ook) op omvallen... :wink:
Done
tip2: zorg dat je pano ook in hogere resolutie te bekijken is. Daar doe je het immers voor. :idea:

Origineel van ICE - 27 MB
13662 x 3694 bewerkt - 24 MB
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Ingmar » do jun 18 2015 5:17 pm

@Ingmar: als je de BBCode gebruikt (en een willekeurige resolutie kiest die dit forum ondersteund), dan wordt de link naar het origineel gelijk meegenomen! :idea:
Dan hoef je je foto maar één keer, in maximale resolutie, op flickr te uploaden; wel zo makkelijk. :thumbup:


Heb ik nu gedaan:-)
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor CaptainHook » vr jun 19 2015 10:37 am

@Ingmar; ik heb 'jouw' brug nog eens in volle (10k) resolutie bekeken en hij is fraai! :thumbup:

Goede stitchjob. Gewoon zeer interessant om langs alle details te scrollen.
De antennes op de daken, de mevrouw die haar hondje uitlaat, versieringen op de lantaarnpalen, de kentekenplaten op de auto's zijn zelfs leesbaar. De spiegeling in het water is ook fraai.
Wat kleine opmerkingen: ik zie wat paarsige CA rond de lantaarnpalen en de dakgoten/regenpijpen. En de algehele scherpte valt een klein beetje tegen (of komt dat door de JPEG compressie?)
Al met al, een fraai voorbeeld van een geslaagde pano.

@richhanz:
Ik heb je pano nog eens op volle resolutie bekeken, maar die is erg 'grof'/bevat veel ruis en er zitten nogal wat sensorvlekken in de lucht.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Ingmar » vr jun 19 2015 11:18 am

Erik,

Dat de algehele scherpte wat tegen kan vallen klopt, zag pas achteraf dat ik vol open geschoten had op 1/1600, dus had nog wel wat ruimte om uit de hand te schieten en de scherptediepte te vergroten....
Had ook geen statief bij mij, las in de auto en was eigenlijk gewoon de toerist aan het uithangen samen met die dame en onze hond Guapo :-)
Zal vanavond eens kijken of ik de CA correctie had aanstaan.
Bedankt voor jouw commentaar.

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor CaptainHook » vr jun 19 2015 9:49 pm

Geen brug of een polderlandschap, maar een stuwdam:
Afbeelding
KaprunStauseen20 by Erik Haak, on Flickr

Stuwdam Mooserboden. Kaprun, Salzburger Land, Oostenrijk.
Links Mooserboden Stausee en rechts, in de diepte, de Wasserfalboden Stausee.
De besneeuwde top waar je tegenaan kijkt, iets rechts van het midden, is de Kitzsteinhorn van het gletscherskigebied van Kaprun. Daarachter ligt het gletscherskigebied, Alpincenter, diverse gondelbanen, stoeltjes- en sleepliften.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Matthijs » di jun 23 2015 3:33 pm

Koetjes en kalfjes, ik zal nog een keer terug gaan om de foto in portretstand te kunnen maken zodat je alles wat beter ziet. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor CaptainHook » di jun 23 2015 7:33 pm

Matthijs schreef:Koetjes en kalfjes...

Waar dan? Ik zie slechts een postzegel met wat wit/zwarte stippen tegen een groene achtergrond... :wink:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor Matthijs » di jun 23 2015 7:39 pm

Matthijs schreef:...ik zal nog een keer terug gaan om de foto in portretstand te kunnen maken zodat je alles wat beter ziet...


;)
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor JvdKooij » zo jun 28 2015 10:11 pm

ik heb eens zitten spelen met ICE en een panorama gemaakt, opbouwende kritiek is altijd welkom.
Zelf ben ik niet helemaal te spreken over de scherpte.

Afbeelding


link naar de grote versie: http://i736.photobucket.com/albums/xx7/ ... g~original
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor CaptainHook » zo jun 28 2015 10:17 pm

Scherpte? Hmmm, idd niet jofel. Maar waar is het origineel?

Enne, je hele plaat is een glijdende schaal...naar rechts toe glijdt alles eraf... :wink:

Ik zie nu een link naar het grote origineel. Mongoolse vlakte oid? Zie een rode auto naast een witte yurt en wat paarden in de vallei. Maar zijn je individuele opnames wel scherp dan?
Laatst gewijzigd door CaptainHook op zo jun 28 2015 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Panorama's [verzamel]

Berichtdoor JvdKooij » zo jun 28 2015 10:24 pm

ZOals gezegd met de scherpte ben ik het eens.
Laatst gewijzigd door JvdKooij op zo jun 28 2015 11:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten