Panorama's [verzamel]

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Myriad » di aug 23 2011 2:32 pm

Ruud Engels schreef:Ik zou hem wat rechter zetten, nu lijkt het meer op de toren van Pisa :mryellow:

Meen je dat? Zo ja, dan zou ik het voortaan eerst maar eens nameten. Hij staat namelijk kaarsrecht!
Staat je browser scheef? :lol:
Hij lijkt in het midden een heel klein beetje uitgezakt, maar dat is volgens mij ook gezichtsbedrog.
Myriad



Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Ruud Engels » di aug 23 2011 2:56 pm

Myriad schreef:
Ruud Engels schreef:Ik zou hem wat rechter zetten, nu lijkt het meer op de toren van Pisa :mryellow:

Meen je dat? Zo ja, dan zou ik het voortaan eerst maar eens nameten. Hij staat namelijk kaarsrecht!
Staat je browser scheef? :lol:
Hij lijkt in het midden een heel klein beetje uitgezakt, maar dat is volgens mij ook gezichtsbedrog.


Yep dat meen ik zeker, en hij staat zeker niet kaarsrecht zoals je beweert :wink:
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910
Gebruikersavatar
Ruud Engels

Forumlid
Berichten: 446


Locatie: Esch
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Goodje » di aug 23 2011 5:41 pm

Zie ook niks er aan staat voor mij ook goed, jammer is echt iets voor mijn schuifmaat, maar jammer in de reparatie :mrgreen:
Goodje



Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Myriad » di aug 23 2011 9:35 pm

Ruud Engels schreef:Yep dat meen ik zeker, en hij staat zeker niet kaarsrecht zoals je beweert :wink:

Nou, vooruit dan, hij staat 0,05 graad (met een croptool rechtgezet en gecontroleerd) naar links. :shock:
Maar het lijkt meer, doordat de voorgrond niet helemaal symmetrisch is en daardoor onbewust afleidt.
De foto('s) is/zijn niet exact van voren gemaakt en/of de voorgrond loopt gewoon niet zo exact symmetrisch met de grondlijnen van de toren.
Voor bouwkundigen en/of mensen met een timmermansoog is die echte afwijking waarschijnlijk onacceptabel.
Met een hogere resolutie foto moet het nog exacter kunnen. :D

Mooie pano trouwens, Martijn!
Myriad



Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor MadMike80 » di aug 23 2011 10:19 pm

deze vakantie enkele mooie geschoten in oostenrijk, waarvan ik deze toch het mooiste vind:

Afbeelding

het is grossglockner hochalpenstrasse gezien vanuit de edelweisspitze op een slordige 2500m hoogte boven NAP. heerlijk stuk om te rijden!
MadMike80



Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor M.Oorthuis » wo aug 24 2011 9:09 am

Wat een gezever zeg, ik dacht laat ik ook weer eens van me horen, maar het is hier in al die tijd geen steek veranderd.

@Myriad: thnx ;)

MadMike, mooie pano. Was misschien nog iets mooier geweest als je iets meer lucht had, de berg in de verte vind ik nu net wat krappies :)
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Tom van Hell » wo aug 24 2011 11:48 am

Ik heb op http://tomvanhell.nl/pano ook een panorama staan in een afspeelbestand ( absoluut virusvrij, zelf gemaakt in pictures to exe)
ben benieuwd wat jullie er van vinden.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tom van Hell op wo aug 24 2011 5:17 pm, 9 keer totaal gewijzigd.
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor MadMike80 » wo aug 24 2011 12:40 pm

thanks m.oorthuis! het is vaak moeilijk inschatten met 12 fotos naast elkaar uit de hand. het waaide ook nog ontzettend hard daarboven. ik heb gemikt om die mooie kronkelweg centraal te houden, maar je hebt helemaal gelijk. een rijtje erboven had geen kwaad gekund...

er zijn altijd mensen die het leuk vinden om commentaar te geven, ik zou het me niet zozeer aantrekken, je eiffeltoren is prachtig, en ik moest wel 3 keer kijken, om hem een keer scheef te zien staan... alsof alle bouwwerken en timmermans-creaties 100% recht en waterpas staan... een kaarsrechte lat of plank vinden is al bijna onmogelijk, haha!
MadMike80



Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Tom van Hell » wo aug 24 2011 1:15 pm

[quote="M.Oorthuis"]Wat een gezever zeg, ik dacht laat ik ook weer eens van me horen, maar het is hier in al die tijd geen steek veranderd.

Vind er ook weinig mis mee ziet er goed uit mooi zo met die waterpartijen er voor
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor aflockon » wo aug 24 2011 4:53 pm

""alsof alle bouwwerken en timmermans-creaties 100% recht en waterpas staan... een kaarsrechte lat of plank vinden is al bijna onmogelijk, haha!""
Ik kom regelmatig in Utrecht, daar staan gewoon scheve huizen kromme voorgevels etc, als je die dan weer recht wilt zetten krijg je ook vreemde dingen. Maar maak je daar een foto van, dan is het goed te weten dat het in het echt ook zo is, anders ga je aan je zelf twijfelen.....?
Groetn Ton
aflockon



Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Tom van Hell » wo aug 24 2011 5:17 pm

Ik heb op http://tomvanhell.nl/pano ook een panorama staan in een afspeelbestand ( absoluut virusvrij, zelf gemaakt in pictures to exe)
ben benieuwd wat jullie er van vinden.Afbeelding

ook nog een download er bij gezet voor de mensen met een mac
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor pveenstra » wo aug 24 2011 6:11 pm

Tom van Hell schreef:Ik heb op http://tomvanhell.nl/pano ook een panorama staan in een afspeelbestand ( absoluut virusvrij, zelf gemaakt in pictures to exe)
ben benieuwd wat jullie er van vinden.

ook nog een download er bij gezet voor de mensen met een mac

Prachtig uitgevoerd, alsof je echt midden tussen de bergen staat!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
Gebruikersavatar
pveenstra

Clublid
Berichten: 1126


Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Henk » vr aug 26 2011 4:51 pm

Twee panorama's van Deventer.

1. Deze heb ik gemaakt vanaf de Deventer toren:
Afbeelding

2. En deze vanaf de overkant van de IJssel (maar het ligt er maar aan wat je de overkant vindt :P )
Afbeelding
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1733


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Tom van Hell » vr aug 26 2011 5:15 pm

Erg fraai. prachtig geheel

mvg Tom
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl
Tom van Hell

Forumlid
Berichten: 630


Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panorama's (Verzamel)

Berichtdoor Franklin » vr aug 26 2011 5:29 pm

De grootste Europeese waterval bij avond. (nog net in het "blauwe uur".)

Afbeelding
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten