Curacao

Onderwerp:

Curacao

Berichtdoor Jop » zo feb 16 2014 11:43 am

Curaçao is een prachtig eiland met mooie stranden en prachtige natuur (vooral rond de Christoffelberg). Daarnaast maken de vriendelijke mensen en de ontspannen sfeer het een erg prettig eiland om te relaxen. Oh ja, de temperatuur helpt natuurlijk ook wel :D
Hierbij een kleine selectie van mijn foto's.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Meer foto's zijn te zien op mijn site KLIK
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |
Gebruikersavatar
Jop

Forumlid
Berichten: 465


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Curacao

Berichtdoor ebt » wo feb 26 2014 5:13 pm

hoi job
je onderwerpen vind ik prima gekozen maar ik vind sommige platen wat flets/ weinig contrast
groet
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
Gebruikersavatar
ebt

Clublid
Berichten: 773


Locatie: colmschate
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Curacao

Berichtdoor Jop » ma mar 03 2014 11:17 am

Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie :)
Bedoel je misschien foto 3 en 4? Die heb ik bewust zo gemaakt/bewerkt. Heb je misschien tips hoe ik het anders zou kunnen doen?

Groet, Jop
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |
Gebruikersavatar
Jop

Forumlid
Berichten: 465


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Curacao

Berichtdoor paul73 » wo mar 05 2014 10:48 am

Het zonlicht op Curacao is erg fel. Als je dan midden op de dag tegen de zon in gaat fotograferen, is het eigenlijk onvermijdelijk dat de lucht er flets uit gaat zien. Beter is om met je camera op pad te gaan als het zonlicht minder fel is aan het begin of einde van de dag. Door een klein diafragma te kiezen hou je de zon nog enigszins in toom. Ook kun je bijvoorbeeld de zon (gedeeltelijk) achter een palmboom of rotsblok positioneren. Indien het verschil in belichting van de voorgrond en de lucht te groot is, zou je ook nog gebruik kunnen maken van een grijsverloopfilter.
photopaul.weebly.com

D700 met Nikon 24-70 f2.8, Nikon 70-200 f2.8 VR2, Nikon 24 AI-S f2.8, Nikon 50 f1.4D, Nikon 105 f2.8 VR, SB 800, filters van B+W, Manfrotto statief, diverse studio apparatuur
paul73

Forumlid
Berichten: 62




Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten