Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor oud0001 » wo jul 30 2014 2:17 am

Dat heb ie mooi doan Peterke. Ie kunt het wa. :mryellow:
oud0001



Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor Ruud_388 » do jul 31 2014 8:28 pm

Mooie platen Peter!
Ben zelf net terug van een korte Canada trip, Vancouver >>> Whistler >>> Kelowna >>> Chilliwack >>> Vancouver.
Ben erg benieuwd naar de rest van je foto's , vooral Kelowna en omgeving, nog lekkere wijntjes geproefd?
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/
Gebruikersavatar
Ruud_388

Forumlid
Berichten: 391


Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor socliw » do jul 31 2014 9:34 pm

Mooi Peter, vooral nr 2 prachtige reflectie en licht.
Groeten Wilco

Nikon D3100
AF-S 35 mm f/1.8G DX
AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED VR
Panagor 135mm f/2.8
Gebruikersavatar
socliw

Clublid
Berichten: 90


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor socliw » do jul 31 2014 9:39 pm

Mooi Peter, vooral nr 2 prachtige reflectie en licht.
Groeten Wilco

Nikon D3100
AF-S 35 mm f/1.8G DX
AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED VR
Panagor 135mm f/2.8
Gebruikersavatar
socliw

Clublid
Berichten: 90


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor Peter » do jul 31 2014 10:26 pm

ben jaloers
mooie plekken heb je bezocht !
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7762


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor PvGessel » za aug 02 2014 11:16 pm

MarcB schreef:Mooie foto's! Nog een paar weken en dan ga ik exact dezelfde trip maken :-)


Marc ik heb geprobeerd jouw een pb te sturen maar het forum geeft een sql- foutmelding helaas. :roll:

Ik kan je vraag hier wel beantwoorden maar ik vrees dat we daarover weer een hele discussie de wereld in gaan helpen, en zeker op dit forum, en dat is nu precies waar ik niet op zit te wachten.

Dus als je nog antwoord op je vraag wil stuur mij dan even je mail- adres doen we het even buiten het forum om. Je mag ook mijn site gebruiken om adres door te geven als het jou ook niet via het ncn-forum lukt.:)
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor PvGessel » za aug 02 2014 11:21 pm

Sorry heren en wellicht dames, vanwege drukte nog niet aan wat extra foto's toe gekomen om te plaatsen. Zodra het me lukt ga ik het alsnog recht zetten :wink2:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014

Berichtdoor PvGessel » ma aug 04 2014 12:54 am

Zoals beloofd heb ik nog een kleine "in willekeurige volgorde" selectie gemaakt van onze vakantie rondreis door uiteraard maar een klein gedeelte van Canada. Canada is het op twee na grootste land ter wareld. Rusland en China gaan hen volgens mij voor.
Onze reis begon in Galgary. Vanaf Galgary hebben we een noordelijke route genomen dwars over de Rocky`s en hebben o.a. de plaatsen Banff, Jasper, Mt. Robson aangedaan. Via het prachtige natuurgebied van Wells Gray National Park doorgereist via Kamloops, Kelowna (waar familie woont en ook bezocht) door naar Surrey-een voorstad van Vancouver. In Surrey hebben we de laatste drie dagen van onze 17daagse reis, overnacht om Vancouver te leren kennen. Vannuit Surrey reed een "skytrain" over een verhoogd spoor naar diverse delen van Vancouver. We hadden ons vervoer inmiddels al ingeleverd. Nu ben ik niet zo`n stadsmens maar Vancouver is een redelijk mooie stad. We hadden het geluk om daar met de vele vele "Aziatische Canadezen" Canaday te vieren. Een multiculturele parade waarin alle bevolkingsgroepen zich van hun beste kant lieten zien. Daar kan men in de rest van de wereld een voorbeeld aan nemen. Een broederlijk feest met als kers op de taart een geweldig vuurwerk in de haven van Vancouver. Er waren op die dag denk ik honderden duizenden mensen op straat aan het drinken en feest vieren. Niks voor mij maar wel leuk om meegemaakt te hebben.
1) Lake Louise
Afbeelding
2) Lake Louise
Afbeelding
3) Lake Moraine
Afbeelding
4) Lake Maligne
Afbeelding
5) Lake Maligne
Afbeelding
6) Zonsondergang bij Jasper aan alweer een meer ;-))
Afbeelding
7)lake Peyto
Afbeelding

8. Zwarte beer met jong. Ergens onderweg gespot op een redelijke grote afstand.
Afbeelding

9. Nou nog een zwarte beer die overigens verschillende kleuren kunnen hebben. Van pikzwart, donkerbruin,lichtbruin, kaneelkleurig tot zelfs grijs. Een Grizzly bear is duidelijk
te herkennen aan een hele dikke vetbult in de nek en een rondere kop. Ook het formaat is wat groter.
Afbeelding


10) Zwarte beer gespot langs de weg. Deze kwam wat dichterbij maar had geen jonge beertjes (denk ik...!?!)
Afbeelding

11.Bij gevaar bromt moeder beer een keer en maken de jonkies dat ze zo snel mogelijk een boom in klimmen. En met zo snel mogelijk bedoel ik ook snel ! Tjonge
daar legt iedereen het bij af. Dus klim maar niet in een boom want ze halen je in voordat je het weet...
Afbeelding

12. En dit is haar of zijn moeder. Deze beer ijsbeerde wat langs de oever bij Clearwater blue river safari. Wij zaten op de boot. Deze mama beer was een kei om haar gezicht niet te laten zien. Waarschijnlijk had ze wat te verbergen voor al die fotografen aan boord van dat bootje die haar rust kwamen verstoren. Ze had overigens twee jonkies.
Afbeelding

13.Deze mama beer had twee jonge beertjes die als een raket een boom in schoten. Moeder ging even op haar achterpoten staan om ons wat beter te kunnen zien. We hebben het portier heel voorzichtig achter ons dicht getrokken en snel het raampje weer omhoog gedaan.Op twee benen is een zwarte beer toch wel heel erg groot. Ik had mijn groothoeklens op de body zitten omdat we op weg waren om watervallen te fotograferen dus lijkt de beer wat verder van ons vandaan te zitten maar was in werkelijkheid denk ik ongeveer tien meter. De tele had ik in ons appartement gelaten, stom, stom, stom...
Afbeelding

14 Een ELK. Geen eland maar wel errug groot en zeer gevaarlijk als ze een kalf hebben. In ieder dorp hangen waarschuwingsborden waarop staat dat je ze niet minder dan 10 tot 20 meter moet benaderen als ze dus een kalf hebben. Ze zijn veel gevaarlijker dan de beren en ze trappen je helemaal aan gruzelementen om hun kalf te beschermen want die kan dus niet in een boom klimmen....
Afbeelding

15.Klim geiten langs de weg. Ze verliezen net hun winterjas.
Afbeelding

16. En als laatste van al het wildlife deze bedelaar. Daar stikt het ervan in Canada..
Afbeelding

17.CANADAY..joepie effe uitrusten bij de coffeshop..
Afbeelding

18. Het was 28 graden maar dat gold niet voor deze persoon...pfff
Afbeelding

19. Na afloop van de parade ,waar ik overigens geen foto van heb, gingen we richting de haven voor het vuurwerk...maar dat dachten deze mensen ook....!
Afbeelding

20. Opweg naar de parade...in Gastown
Afbeelding

Dit was maar een random selectie van de vele vele foto's die ik heb genomen. Ik hoop dat jullie er van kunnen genieten. Voor ons was het een onvergetelijke reis.
Volgend jaar heel misschien naar Vancouver Island....
Laatst gewijzigd door PvGessel op ma aug 04 2014 11:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor oud0001 » ma aug 04 2014 1:14 am

Een mooie indruk en een paar hele mooier platen. Goed gedaan jochie. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor Frankie » ma aug 04 2014 7:43 am

Wat een vet mooi land en supergaaf die beren ! Dank voor het delen.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor wim » ma aug 04 2014 9:21 am

Heerlijk wat een herkenning allemaal. Ik kan je Vancouver eiland van harte aanbevelen.
Gebruikersavatar
wim

Forumlid
Berichten: 654


Locatie: ermelo
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor Jahoe » ma aug 04 2014 11:35 am

Feest van herkenning. Heb jaren terug een half jaar in Vancouver gewoond en ben in 2009 nog eens terug geweest.

In Canada zijn overigens geen bruine beren, alleen zwarte en Grizzy, waarvan de zwarte redelijk algemeen is. Bij Lake Louise hadden we er zelfs 1 op de camping.

Ps: foto 7 is Peyto Lake
D500 / Z6 en een hoop glas
Jahoe

Clublid
Berichten: 347


Locatie: Grave
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor JeroenS » ma aug 04 2014 12:08 pm

Jahoor, genoten van je serie van dit prachtig deel van de aarde!
Groet,
Jeroen
Gebruikersavatar
JeroenS

Forumlid
Berichten: 746



Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor josti » ma aug 04 2014 9:46 pm

Inderdaad: genieten van je foto's. die van de meren vind ik heel gaaf!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Rocky Mountains, Canada 2014 Update!!

Berichtdoor jantom » ma aug 04 2014 9:59 pm

Complimenten vanuit IJmuiden :D
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten