Vakantie USA

Onderwerp:

Vakantie USA

Berichtdoor ronnie42 » vr jan 22 2016 4:58 pm

Hallo!

Hierbij een paar foto's die ik heb genomen tijdens onze recente vakantie in de USA.

Groetjes
Ronnie

ps: positieve kritiek is altijd welkom want daar leer ik van :-)



1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding


5Afbeelding


6Afbeelding


7Afbeelding


8Afbeelding


9Afbeelding


10Afbeelding


11Afbeelding


12Afbeelding


13Afbeelding


14Afbeelding


15Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie42

Forumlid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vakantie USA

Berichtdoor Cor Gortzak » za jan 23 2016 10:12 am

Mooie foto's.
Je mag ze best wel iets groter plaatsen. 1280 x 857 pixels.
Worden je foto's alleen maar mooier van.


CJG
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Gebruikersavatar
Cor Gortzak

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vakantie USA

Berichtdoor Rijko » za jan 23 2016 9:06 pm

Hallo Ronnie,

Je mooie serie foto's laten herkenbare beelden zien die ik ook heb mogen aanschouwen tijdens mijn recente vakanties in het zuiden van de USA in 2014 en 2015 en ze laten zien wat een prachtige bestemming dit is voor landschap- en natuurfotografen!

Ik heb in de Grand Canyon NP diverse mensen squirels (foto's 4,5 3m 8) zien voeden met nootjes en broodkruimels en dan proberen ze te aaien. Ten eerste, dit is ten strengste verboden en, ten tweede het is gevaarlijk. Het zijn wilde dieren en een beet is zeer pijnlijk en kan ziektes over brengen. Nooit doen dus!!!

De foto's van vegetatie (1 tot 3) zijn mooi en laten goed zien hoe de planten aangepast zijn aan het dorre en hete klimaat ter plaatse.

De foto's van monument valley en de grand canyon zijn fraai qua compositie maar ik vind je kleuren een beetje vlak. Het is uiteraard een kwestie van smaak maar met wat nabewerking kun je veel bereiken!

Op foto 9 zou ik de takjes langs de rechterzijde proberen weg te werken (weg klonen of gewoon afsnijden). Beter is uiteraard dit al voor het afdrukken te vermijden.

Wbt foto 14, ik zou naar het hekwerk lopen en dan over het het heen fotograferen. Zo'n hek is toch wel een storend element in je foto!

Foto 15, het rotsblok in de voorgrond staat er maar half op, terwijl het zo goed als onderwerp kan dienen in je foto om diepte te creëren! Ik schat dat de locatie Arches National park is?

Foto 13, ik heb bijna net zo'n foto in mijn portfolio (wellicht post ik nog iets binnenkort!!). Deze weg die vanuit her noorden naar monument valley loopt is zeer druk en de foto geeft de impressie dat je op de weg staat. Toch wel gevaarlijk!

Op welk tijdstip van de dag heb je deze foto gemaakt?

Al met al een prima serie om je herinneringen aan een schitterend gebied levend te houden.
Gebruikersavatar
Rijko

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie USA

Berichtdoor ronnie42 » zo jan 24 2016 3:12 pm

@ Cor: Bedankt voor de tip Cor ik zal er de volgende keer rekening mee houden, heb er nu totaal niet bij nagedacht om groter of kleiner te plaatsen vandaar.

@ Rijko: Bedankt voor de tips, ik geef eerlijk toe dat nabewerking voor mij persoonlijk een weg is die ik nog moet ontdekken, ik doe wel eens wat met pixelmator op m'n mac maar daar blijft het dan ook eigenlijk wel bij.

de foto richting Monument Valley is idd vanaf de weg genomen maar op het moment dat wij daar waren was er niets te doen op die weg daar en er waren meer toeristen die er stonden te fotograferen en ben er tussen gaan staan en heb m'n ding gedaan.
Je kunt ook zien dat er weinig verkeer was want de foto laat niet auto's zien richt het monument ;-)
Foto 15 is inderdaad Arches, de rotspartij links kon ik onmogelijk op de foto krijgen omdat het nog wel een kilometer verder naar achteren doorliep maar het punt waar ik stond was zo mooi omdat je zover naar voren kon kijken en ik eigenlijk sprakeloos was in de hele omgeving! prachtig daar.

Heb ook nog foto's van Bryce NP en dat Amfitheater van rotsen is werkelijk waar een wereldwonder, ik was er van alle parken het meest van onder de indruk, Death Valley was ook mooi maar vooral "lekker warm"

De squirrels heb ik niet gevoerd maar liepen gewoon te schooien en kwamen daardoor dichtbij, ben regelmatig in Canada geweest en heb "enige" ervaring met wild om me heen en dus sluit me me hier bij aan! inderdaad nooit voeren of aanhalen maar als ze willen poseren en het is niet te link dan is het mooi fotomateriaal :-)
Gebruikersavatar
ronnie42

Forumlid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vakantie USA

Berichtdoor Rijko » zo jan 24 2016 3:55 pm

Hallo Ronnie,

Toen ik die weg naar Monument Valley stond waren er verderop richting de Valley wegwerkzaamheden bezig waardoor er nogal veel vrachtverkeer was met aan en afvoer van allerlei materialen. Deze vrachtwagens rijden als bezetenen en dan is het erg uitkijken, vooral ook met het bijkomende toeristenverkeer. Het was geen filerijden maar toch, uitkijken geblazen.

Ik heb voor mijn foto een 10 stops grijsfilter gebruikt en zat daardoor op een exposure van 30 seconden. Dan kun je met je statief niet zomaar op de weg gaan staan.

Veel mensen zijn meer onder de indruk van Bryce dan van de Grand Canyon. Een kwestie van smaak uiteraard. Voor mij is de Grand Canyon echter onovertroffen.

Ik zal wat van mijn foto's plaatsen in een eigen draadje.
Gebruikersavatar
Rijko

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten