Kwelder Friesland

Onderwerp:

Kwelder Friesland

Berichtdoor Alabaster » zo jun 11 2017 1:53 pm

Afbeelding


Een van de eerste foto's met de Nikon D810 en de Tamron 15-30mm. Wat me opvalt is dat de lucht zo goed afgebeeld wordt. Met andere camera's moest ik een filter gebruiken om uitgebeten luchten te voorkomen.
Alabaster

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor bennieeee » zo jun 11 2017 4:07 pm

Kijkt heel fijn weg.
D3300, Nikon 18-55mm f/3.5-5.6g vr af-s dx, Nikon af-s 35mm f/1.8g dx en Sigma 105mm f/2.8 ex dg macro
bennieeee

Forumlid
Berichten: 42


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor josti » zo jun 11 2017 4:15 pm

Prachtige luchtpartij inderdaad en ook de voorgrond vind ik de moeite waard.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor bcvthul » zo jun 11 2017 5:02 pm

Ik vind het een prachtige foto!
Ik ben wel een beetje jaloers op de lens die je hebt.....
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor Brutus » zo jun 11 2017 5:19 pm

Als je er een andere locatie bij had gezet (nóg exotischer dan Friesland :wink2: ), had ik het zomaar geloofd.
Fijne plaat.
Groet,
Bert
Online
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1112


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor Alabaster » di jun 13 2017 12:46 pm

[quote} Ik ben wel een beetje jaloers op de lens die je hebt.....[/quote]

De lens heb ik tweede hands gekocht voor een hele redelijke prijs; de camera trouwens ook. Erg tevreden met allebei.
Alabaster

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor bcvthul » di jun 13 2017 4:59 pm

Alabaster schreef:[quote} Ik ben wel een beetje jaloers op de lens die je hebt.....

[/quote]
Tja, ik vind groothoek fotografie een leuke manier van fotograferen. En ik zoek eigenlijk een 'perfecte' groothoek lens. Ik heb nu een D7000 camera. Combinatie deze camera met tamron 15-30 is niet echt ideaal (levert te weinig groothoek).

De combinatie die jij hebt lijkt in mijn ogen de 'perfecte' combinatie, vandaar de jaloersheid.....
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor Frankie » wo jun 14 2017 10:19 am

Mooi beeld en fraaie lucht (niet een tikkeltje te koel ?)
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor Janvis » wo jun 14 2017 11:59 am

Ligt het misschien ook aan de manier van licht meten dat je nu zo blij verrast bent met de goed belichte luchtpartij? Met mijn D7200 maak ik namelijk ook moeiteloos dergelijke foto's waarbij zowel de lucht mooi belicht is alsook erg veel detail uit schaduwen is te halen.

Bijvoorbeeld Hier

Of Hier

Die tweede waren gemaakt tijdens de eerste wandeling met de groothoek, dus technisch gezien natuurlijk niet super, maar het geeft wel aan dat het hebben van een camera met een groot dynamisch bereik 1 is, maar het goed gebruikt maken van het bereik is volgens mij nog weer een heel ander verhaal (Waarmee ik trouwens niet wil beweren dat ik daar nou zo super goed in ben hoor :oops: ). Zelfs met mijn D3100 heb ik wel foto's gemaakt waar ik zelf versteld van stond, en zelfs nu ik een D7200 heb (die ook geen kinderachtig dynamich bereik heeft, zeker voor een cropcamera) denk ik nog steeds dat ook een camera met een minder groot dynamisch bereik tot meer in staat is dan je in eerste instantie zou denken. Alles valt of staat bij goed belichten, pas dan kan je het bereik volledig benutten volgens mij (althans, dat is hoe ik het zie met de wel ietwat beperkte ervaring vergeleken met sommige anderen hier, dus als ik hier nu onzin zit te praten krijg ik het vast en zeker wel te horen :angel: )

bcvthul schreef:Tja, ik vind groothoek fotografie een leuke manier van fotograferen. En ik zoek eigenlijk een 'perfecte' groothoek lens. Ik heb nu een D7000 camera. Combinatie deze camera met tamron 15-30 is niet echt ideaal (levert te weinig groothoek).


Al eens aan de Sigma 10-20 gedacht dan? Of iets anders met een brandpunt korter dan 15mm? Ik vind het op de cropcamera echt geweldig op 10mm. Ik zou zelfs de 8-16 ook nog wel eens willen proberen :angel:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor bcvthul » wo jun 14 2017 12:33 pm

Janvis schreef:
bcvthul schreef:Tja, ik vind groothoek fotografie een leuke manier van fotograferen. En ik zoek eigenlijk een 'perfecte' groothoek lens. Ik heb nu een D7000 camera. Combinatie deze camera met tamron 15-30 is niet echt ideaal (levert te weinig groothoek).


Al eens aan de Sigma 10-20 gedacht dan? Of iets anders met een brandpunt korter dan 15mm? Ik vind het op de cropcamera echt geweldig op 10mm. Ik zou zelfs de 8-16 ook nog wel eens willen proberen :angel:


Ik moet eens alles eens op een rij-tje zetten hoe ik verder ga met mijn huidige fotospullen
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kwelder Friesland

Berichtdoor ebt » zo jul 02 2017 5:38 pm

fraaie kleuren. dynamisch bereik van de camera is natuurlijk heel groot.
veel plezier van deze topcamera
groet
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
Gebruikersavatar
ebt

Clublid
Berichten: 773


Locatie: colmschate
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Landschappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten